16 Kasım 2016 Çarşamba

MAYDANOZLU BEYİN SALATASI



(Kavas Hüdai anlatıyor)

Bilmem farkında mısınız her gün yeni bir kampanya ile karşılaşıyoruz. En ünlü bir butik veya tanınmış, bebe giyiminde öncülük eden firmalar. Yılda üç dört kez indirime girer. % 50 indirim diye büyük afişlerle reklamlarını yaparlar. Burada butik ismi vermiyorum reklama girmesin diye. 

Malum etikette şu rakamları görürsünüz. 14,90, 39,90 veya 49,90, 149,90. Bu aslında alıcının beynini yanıltmak için reklam şirketlerinin büyük algı operasyonu. Şuna 40tl veya 50 tl yazmazlar. Çünkü 49,90, 50 tl den çok düşüktür sanki. Ama aralarında yalnızca iadesi olmayan 10 krş vardır.

Her neyse aslında konumuz bu da değil ama bundan yıllar evvel başımdan geçen benim için şu anlar büyük önem kazanan anı. Yıllar sonra düşündükçe büyük önem kazandı.

O yılların özlemiyle yanan ben. O yıllarda bu konuya muhatap olanlar şimdilerde hayatta değillerdir. Çünkü ben 11-12 yaşlarındayken onların yaşları 50 ile 65 yaşlarındaydı.  Aileme bakabilmek için bulunmuş olduğum kentin en işlek ve en çok doktorların bulunduğu sokakta bir eczanede çıraklık yapmaya başladım. Aynı apartmanın çatı katında oturan Amerika’ da ihtisas yapmış ‘’Ruh ve Beyin ‘’ mütehassısı ile girişte bulunan eczanenin sahibesi eczacı hanım çok sıkı dosttular ve günün kritiğini yapmak için akşam 16,30 gibi bizim eczanede buluşurlardı. Doktor bey 1.90 boylarında iri elleri ve iri ayakları olan insan azmanı gibi birisiydi. Eczacı hanımsa gerçek bir salon hanım efendisiydi oturuşu kalkışı konuşmasıyla hayran olunacak kişilerdendi. Her akşam saat 16,30’da doktor bey eczanenin kapısından girdiğinde ‘’Veri guttu deyyyy ‘’ diye giriş yapar ve o oturmak için can attığımız eczacı hanımın küçük çiçeklerle ve küçük, ilgi dağıtan biblolarla dolu küçük yazıhanesinin koltuklarında oturur konuşurlardı.

Aradan ya on dakika ya da on beş dakika geçtiğinde yüzünü bankoya döner ‘’ Evlat bana 1 tl lik şambali ‘’ alırmısın derdi. O yıllarda Halep baklavası ve şambali tatlısı büyük sinilerle üç tekerlekli arabaların içinde satılırdı. El arabasının başında bir lüks lambası ve beyaz önlüklü, tırnakları kesik, sakalları kesik, saçı taranmış, nezaket kurallarını ve tatlıları satmada usta olan tatlıcılar vardı. Bizim sokağın tatlıcısı en meşhurlarındandı.  Doktor beyin istediğini almak için tatlıcının yanına gider
( 1 tl lik ) şambali verir misiniz derdim. Alır gelir bir tabağın içine koyar ikram ederdim. Bu böyle 6 ay kadar devam etti, baktım ki tatlıcının surat şekli değişmeye başladı. Bir sabah eczacı hanıma bu olayları anlattım. Tatlıcı bozuluyor (1tl lik) alıyorum diye, ben bundan sonra almam haberiniz olsun dediğimde, aman  sen ne yapıyorsun doktor beyi kıramayız ama bu 1 tl lik mevzuyu öğrenelim dedi. Akşamı bekler olduk veeeeee saat 16,30, doktor bey kapıdan girer girmez yine
‘’Veri guttu deyyyy ‘’ diyerek eczacı hanımın yanına oturdu ve İngilizce konuşmaya başladılar. Eczacı hanım konuyu anlatmış olacak ki, doktor bey,  evlat bi gel otur önüme anlatayım sana, dedi.

Amerika’ da ihtisas yaparken hocası söylemiş,  beyninizin algıladığı kadarını yiyin. Yani sizin vücudunuz beyninize uyarı gönderir, 1 tl lik tatlı ve 1 tl lik tatlının içindeki irmik, yağ, un, şeker, fıstık ve hindistan cevizi lazım diye. Sizin canınız ancak bu kadarını çeker ve yersiniz.

İhtiyaçtan fazlası ise vücudumuzda istemediğimiz hasarlara sebep olacaktır. Hayatımda hep şuna dikkat etmişimdir.  Az yemek dengeli beslenme. Az uyku.  Ve bolca kitap. O mütehassıs bunları anlattı bana. 1 tl nin sırrı buymuş. Bir de very good today diyormuş. Bugün iyi bir gün.

Siz siz olun siz de bunlara uyun. Beyninizin algıladığından fazla yemeyin, tüketmeyin.

48 yorum:

  1. Güzel öykü, güzel öğüt :)

    YanıtlaSil
  2. Az yemek ve az uyku, her zaman uyabilmek dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      ya ben çok uyuyorum yaa en az sekiz saat :)

      Sil
  3. Ne güzel şeyler öğrendik emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekinay.

      ay öğretici olsun diye yazmadım halbüsee :)

      Sil
  4. Ders alınacak bir öyküydü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ece.

      aaaa vakka mııı ben komik olsun diye yazdımdı halbüsee :)

      Sil
  5. Güzel öykü, harika zamanlama...

    YanıtlaSil
  6. It's a very cold day today. Ben de şambali istiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      izmirde sevilen bişi dii miii :)

      Sil
  7. Nereden buluyorsun bu bilgileri hocam... Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      bilgi değil yaa hayal kurguuu :)

      Sil
  8. Beynimizi dinlesek hiç yanlış yapar mıyız? Derin vücudun işleri bunlar, bir kere musallat oldu mu kurtulmak zor ama sabredersen belki yine beyine geçer kumanda. Az ye az uyu az konuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      yapan vardırdır herhaldeee :)

      Sil
  9. süpermiş ,(ben başlığa bayıldım çok severim:))))

    YanıtlaSil
  10. Etiketkerde bazen de 19,95 yazıyor. Ama halk artık biliyor. Şuna 20 de, diyorlar.

    YanıtlaSil
  11. Çok hoş bir hikaye.Anlatımını da çok seviyorum zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      ayyy tişkürr :)

      Sil
  12. Hüdai'ye bayılıyorum ya öyle güzel anlatıyorsun ki neredeyse onun gerçek olduğuna, bunları onun yazdığına inanıcam..:)) şambali mi şambalı mı bak mesela bir de o var... ama 1 tl konusu çok ilginçmiş..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      şambalı şambali doğrusunu bilmiyom vallası :)

      Sil
  13. Büyük bir keyifle okudum inşallah uygulayabilirim :)

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Çevrede her yerde algı operasyonu görmek mümkün artık :)) Öykü süperdi ...

    YanıtlaSil
  15. Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      öyle mi diyosuuun :)

      Sil
  16. kesinlikle çok doğru..

    YanıtlaSil
  17. Beynin algıladığı kadar yapmak her şeyi :) Süpermiş deep :)

    YanıtlaSil
  18. Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      yerim vallaaaa :)

      Sil
  19. Çok keyifli bi öyküydü. Ve fark ettim ki ben her şeyi fazla fazla yapıyorum yemek, uyku, kitap. Sanırım öyküdeki mesaja uyan tek yanım bolca kitap kısmı :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizemli kişilik.

      Allah seni napmasın :)

      Sil
  20. çok seviyorum Hüdai öykülerini buda çok şahane öyle güzel yazıyorsun ki naif sakin keyifli huzurlu öğretici insanın içini açıyorsun bu güzel hikayelere öykülere yüreğine emeğine kalemine sağlık güzel yürekli insan :) Yalnız bir şambali olsa yerdik yanii :) çocukken bizim okulun önünde satarlardı 1 tl konusu güzeldi :) yüreğiciğine sağlık efem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      okulun önünde şambali oh iyimiş :)

      Sil
  21. az yemek az uyku bol kitap...Çok iyiymiş bu.Koca doktordan iyi bilecek halimiz yoktu ama yine de uyguluyodum ben bunları.Tabi bazen gözümüz aç olduğunda abanabiliyoruz ama o sayılmaz herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merube.

      ha haaa arada olan çok yemeler sayılmıyor ivit :)

      Sil
  22. Aaa çok ilginç ya , ben az yiyince aç olmasam bile bayılıcam diye düşünüyorum , sonra da psikolojik kilo veriyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      o da çok değişikmiş :)

      Sil
  23. very good today

    I hope :)

    YanıtlaSil