19 Kasım 2016 Cumartesi

SANATÇININ BİR GENÇ ADAM OLARAK PORTESİ



James Joyce

Joyce’un ve dünya edebiyatının en müthiş eserlerinden biri. Kendini arayan bir genç adamın öyküsü. Yani, yazarın kendi öyküsü, biraz da kurgulaştırarak.

Roman kahramanı Stephen Dedalus, yazarın ünlü Ulysses adlı romanının da kahramanı. Romanda küçük bir oğlanın genç bir erkek oluncaya dek yaşadıkları anlatılıyor. Stephen Dedalus bir sürü evreden geçiyor, düşünsel, dinsel, felsefik, yaşamsal evrimler geçiriyor, aynı Tolstoy’un gerçek yaşamı gibi.

Küçükken ailesinin durumu iyi ama sonra bozuluyor, birkaç okul değiştiriyor, aşık oluyor, dine yaklaşıyor, dinden uzaklaşıyor, arkadaşları ile anlaşamıyor, hep yabancılık çekiyor. Büyük olasılıkla, gençlik arayışları romanları bu romanla başlamış olmalı, bir de Bazarov var, Babalar ve Oğullar’daki.

Joyce yazınca tabii bir başka oluyor edebiyat. Bilinç akışı yöntemiyle yazar, bir diğer dahi yazar Marcel Proust gibi, yani kahramanın zihnini, düşüncelerini izliyoruz. Bu roman, edebiyat severler için önemli olduğu gibi, sanatı ve yazmayı sevenler için de çok önemli. Bir yazarın daha küçükken neleri düşündüğünü anlayabiliyoruz ki bu yazar daha sonra Joyce oluyor.

Kaçırılmayacak bir edebiyat zirvesi.

Not:4/4

40 yorum:

  1. Anladım. Almalıyım. Okumalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      sıkı roman evet okunur yani :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      okunur ivit :)

      Sil
  3. Yıllardır okumayı planladığım bir yazar. Uysses'i bir türlü bitiremediğim için diğer kitaplarına sıra gelmedi. Belki de bu sefer bir değişiklik yapmak iyi olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melike yıldız.

      bu kitap ulizenin öncesini anlatıyor ki önce bunu oku iştee :)

      Sil
  4. Joyce yazarsa başka yazar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      ne yazar de mi yaaa :)

      Sil
  5. Bu kitap hiç dikkatimi çekmemiş. Yazarı dahi duymamışım. Sayende öğrenmiş oldum. Teşekkür ederim :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güneşim.

      nasıl bilcez ki bütün yazarları di mi ama :)

      Sil
  6. Okunacaklar listeme ekledim o halde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli özne.

      okunası ivit ivit :)

      Sil
  7. Ben de Deep :) Teşekkürler tanıtım için. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ece evren.

      yazmayı seviyon sen de okunur ivit :)

      Sil
  8. Proust'un hangi kitabını önerirsin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mariposa.

      kayıp zamanın izinde tabisi :)

      Sil
  9. Deep blogda an itibariyle yazdığım yazı tam senlik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      ismini de öğrensenee :)

      Sil
  10. James Joyce hala okuyamadım ben. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esma tezgi.

      olsun okursun kuu :)

      Sil
  11. Hemen not alıyorum Deep. :)

    YanıtlaSil
  12. ulysses i okumaya başladım fakat bitiremedim, yazarı çok seviyorum ama bu kitabı okumamıştım.. sağol Deep <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygun.

      önce bunu oku o zaman, ulize bunun devamı gibi :)

      Sil
  13. Bunu da okuyayım😊 Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Bu kitabı okumak nasip olmadı:)) bir kaç yıl önce almıştım kitabı, sonra iş yerinde birinin torbasına karışmış, öyle gitti, ama aklımda, bir gün yine alıp okumak istiyorum:)

    YanıtlaSil
  15. Teşekkür ederim Deep hemen ekledim;)Çok sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Bu tarz kitapları seviyorum. Yazarı daha önce tanımamış olmak sanırım benim eksiğim. İlk fırsatta bulup okumayı istiyorum. Paylaşım için teşekkürler deep. Yazarı tanımama vesile oldun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zehra ertuğrul.

      önemli yazarlardan buuu :)

      Sil
  17. Joyce çok okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      çok iyi yazar hee :)

      Sil
  18. Joyce ve zirvedeki yalnızlığı :)
    Not aldı sevgili dostum :)

    YanıtlaSil