13 Aralık 2016 Salı

ÇOCUKTAN AL HABERİ



(Kavas Hüdai anlatıyor)

Gündelik yaşamımız içinde hayatın ince esprilerine tanık olsak da bazen bunun farkına bir zaman sonra varırız. Mutsuzluğumuzu örtmek için yüzümüze geçirdiğimiz maskenin altından tebessüm ederiz.

Ben gülmeye ve kahkaha atmaya bayılırım, neden mi?  Düşünün şimdi bir an durduk yere kahkaha atılır mı? Hayır. Ama bu kahkaha atmama neden olan dört yaşında mavi gözlü sarı saçlı bıcırık bir kız çocuğu ise evet atılır. Hem de öyle atılır ki. Katılarak gülersiniz.

Benim baba tarafından bir akrabamız var, Ayten abla, eşi Hüseyin abi. Hüseyin abi öldükten sonra o, hayata küstü. O şen şakrak Ayten abla gitti, yerine evinden çıkmayan asabi ilaç müptelası bir Ayten abla geldi.  Mutfakla salon arasında mekik döşeyen Ayten ablanın yaşamı eve kapanık, tam bir ‘’televizyonkolik‘’olup çıktı.  Bizim Ayten ablanın iki oğlu bir de kızı var. Kendi hallerinde tam bir ev kedisi hepsi maşallah. İşten eve! Evden İşe! 

Haftanın son günü olan pazar sabahları Ayten ablanın evinde çekirdek aile olarak pazar kahvaltısı ve çarşı pazar gezmesi yapılır ailecek. Babalarının ölümünden sonra annelerine destek olmak için yanlarından ayrılmazlar. Yalan yok haklarını yiyemem hepsi akıllı uslu insanlar. İşte bu ailenin ortanca oğlu İbo, evli ve bir kız çocuğu var, sülalenin sevgilisi. Bir gün İbo işten eve gelir. Haliyle her evde olduğu gibi eksikler biter mi asla bitmez.  İbo’nun hanımı bir gece İbo’ya ihtiyaçları olan ve alınması gereken şeyleri söyler. Salonun ortasında oyuncakları ile oynayan kız ilgisini oyuncaklarına vermiş. İbo ise elindeki kumandadan kanallar arası sörf yapıyor. Hanımı bir kere daha tekrarlamış İbo bunu almamız lazım diye.

İbo vallahi hanım cebimde ‘bir don alacak param yok‘ demiş, hanımı haliyle susmuş. Öyle ya İbo bu zamana kadar hanımı ne istedi de almadı? Adam haklı ama ayın ortası masraflarsa almış başını gidiyor her gün zam, zam, zam, İbo hangisine yetişsin diyerek susmuş kadın. Günler günleri kovalamış Pazar günü gelmiş çatmış. Bizim İbo kızını kucağına almış hanımı da koluna takmış anasının yanına gitmişler. Kapıyı açan Ayten abla sarmaş dolaş içeriye buyur etmiş. Yemekler yenmiş çaylar içilmiş, kahvaltıdan sonra televizyonda sabah magazinlerine dalan oğlanlar salonda, Ayten abla, kızı ve gelinler masayı toplayarak mutfağa geçmişler, bulaşıkları yıkayıp yerlerine yerleştirirken Ayten ablanın canı kızı ve gelinleriyle dedikodu yaparak kahve içmek istemiş. Dolabı açıp elini kahve kavanozuna attığında boş kahve kavanozu eline gelmiş. Bak şu şansa yaaa kahve de bitmiş. 

Geline dönerek, İbo köşedeki bakkaldan kahve alıp gelsin de kahve içelim diyince, bizim küçük bıcırık devreye girmiş:

‘’mamaanne  ibonun cebinde don alacak parası bilem yok siz kendinize kahve alın‘’ diyince Ayten ablanın o şen şakrak kahkahası mutfakta patlamış.

Siz siz olun iki kişinin bildiği sır sır değildir. Hele ki küçük çocukların yanında daha dikkatli konuşun. Olmadık bir yerde öyle bir kelime söyler ki siz bile şaşırırsınız.

Lütfen benim kahvem ‘ yandan çarklı ‘ olsun.

53 yorum:

  1. :))) süperdi gerçekten, sen çok yaşa Kavas Hüdai, ne kadar doğru ama, dikkat etmek lazım çocukların yanında konuşurken:))

    YanıtlaSil
  2. Benim annemin de benimle ilgili bir anısı var. Babam ben küçükken yurtdışındaydı. Annem köşeden halamların motor sesini duydu. Bana" halanlara evde olmadığımı söyle"diye tembihledi. Çünkü borç istemeye geliyorlardı. Ama annen nerde diye soran halama ben ne dedim sence: "içerde hala, saklanıyor" :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      ah ispiyoncuuuu senii :) yazık annene yaa ne zor durum :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. ümran tuncer.

      yaaa hayat işteee :)

      Sil
  4. Ah o çocuklar yok mu?Tüm bohçayı ortaya döküverir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      evet değil mi yaa :)

      Sil
  5. Deep oradaki hayat için insta'dan takip edeceksin. :) Orada story bölümü de var ya, daha anlık fotoğraflar için. :) Yorumlarınla hissettir varlığını ! :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      evet instana bakarım isveç için yorumları da blogdan yaparım yaaa :)

      Sil
  6. Çok güzellll bayıldım Severim ben o küçük bıcırı :))) Çoklukların yanın da konuşurken gerçekten dikkat etmek gerek :) Resimde ki tokalar çok güzelll :)))yüreciğine sağlık güzel insan her zaman ki gibi şahanesin :) hasta hasta çok iyi geldi bu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      geçmiş olsuun :)

      Sil
  7. Hahaaaa çok iyi... Çocuktan al haberi:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. O nasıl bir kahveymis öyle ?

    YanıtlaSil
  9. Sanırım Hüdai AnGaralı. Burada biraz öyle yaşanır. İşten eve, evden işe :)))))

    YanıtlaSil
  10. O bıcırık tadından yenmez bir şeye benziyorb.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      öyle bişidir herhalde diy mii :)

      Sil
  11. Elinize sağlık. Bu arada yeniyim bana destek olursanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
  12. çok sevimli ya.. sınıf öğretmeni olarak ben de velilerimi sıklıkla uyarıyorum. çocuktan al haberi..

    YanıtlaSil
  13. Harikaymış vallahi ben de bastım kahkahayı evet haklısın ayrıca bu konuda

    YanıtlaSil
  14. Bende cok yaparmisim oyle annem hic konusmazmis benim yanimda aklima onlar geldi 😂

    YanıtlaSil
  15. Çocuktan al haberi derler ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlığı okumadan yorum yapmışım. :)

      Bir de bizimkiler şöyle derdi. "Dağ deyip dangırdama" Yani kimsenin olmadığını düşündüğün yerlerde bile tedbirli davranmayı anlatır bu söz.

      Sil
    2. müfred.

      yerin kulağı var :)

      Sil
  16. Ayni sey benim de daha gecen gunlerde basima geldi. Kuzenimle birisi hakkinda konusurken olmaz olasica dedm.Iki saat sonra cocuk kelime icerisinde kullandi tabi biz şok. Allahtan bunu ben ve kuzenimden baska kimse anlamadi.😁 Coxuklarin yaninda konusmalara cok dikkat etmek gerekiyor. Nekadar edilecegi de mechul tabikii 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyda nur dinçer.

      ha haa eveet :)

      Sil
  17. Çocuklar bir alem zaten.. İboya yazık oldu ama :))

    YanıtlaSil
  18. Öyküdeki sahne çok samimi ve tanıdık bir sahne. Evi özledim bak yine :)
    Yandan çarklı. Hmm, güzel tanımmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karga ve kız.

      ayy özlersin tabiii :)

      Sil
  19. Süpeeer :))) Cok akıcı ve keyifli bir okuma oldu. Cocuklar hep neşemiz zaten:))

    YanıtlaSil
  20. Ben çocuk gözünün bu yalınlığını çok seviyorum; yetişkinlere aslında ne kadar da acımasız olabildiklerini hatırlatıyorlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melike yıldız.

      evet ya çocuklar haklı büyükler haksız hep benceee :)

      Sil
  21. Hahaha , kardeşim de böyle herşeyi herkese söylüyor ya :D

    YanıtlaSil
  22. bıcırığı yakaladım kaçmaz benden :)))

    https://www.google.com/search?q=%C3%A7ocuktan+al+haberi+ebrar&biw=1366&bih=636&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwigh5Hs9bXRAhWLdFAKHY02Bu8Q_AUICCgD#imgrc=DoGte2jOUBiaLM%3A

    YanıtlaSil