24 Aralık 2016 Cumartesi

FİLM SEÇKİSİ 13



ERKEKLER SARIŞIN SEVER

Gentlemen Prefer Blondes

Howard Hawks, 1953, A.B.D.

Marilyn Monroe, Jane Russell

İki şov kızı büyük bir gemi ile Amerikadan Avrupaya giderler ve gemide şarkı söylerler. Sarışın olanı seven erkeğin babası,  kızın peşine bir detektif takmıştır, detektif sarışını izlerken esmer olana aşık olur. Sarışın olan zenginlik istemektedir. Gemiden sonra Paris’e inerler. Paris’te bu iki kız ve peşlerindeki erkekler yüzünden ortalık karışacaktır. Çok hoş bir komedi. Not:3/4

AŞKTA HER ŞEY MÜMKÜN

Something’s got to give

George Cukor, 1962, A.B.D.

Marilyn Monroe, Dean Martin

Marilyn Monroe’nun ölmeden önceki son filmi, film çekilirken MM ölür, bu nedenle film 37 dakika. Bu anlamda bu film bir belgesel sayılır. Filmde, MM, bir erkeğin ilk karısı iken kaybolur, eşi o öldü diye düşünür ve bir daha evlenir ancak MM geri döner. Hoş film ancak yarım. MM bu filmde çok kırılgan ve biraz zayıflamış, ölmeden önceki son günleri zaten. Not:3/4

GEL SEVİŞELİM

Let’s Make Love

George Cukor, 1960, A.B.D.

Marilyn Monroe, Yves Montand

MM bu filmde güzelliğinin ve oyunculuğunun zirvesinde. Yves Montand ile çok iyi ikili olmuşlar. Zaten bu sırada aşk da yaşamışlar gündelik yaşamlarında da. Çok zengin bir adam, bir tiyatroda kendisinin canlandırılacağını öğrenir, tiyatro provalarına bir başka insanmış gibi gider, bir oyuncu gibi. Kendisini oynarken, oyundaki diğer oyunculardan birine aşık olur. Oyuncular ve müzikleriyle tam bir mutluluk filmi. Not:4/4

50 yorum:

  1. Marily Monroe filmlerine dalmışsın iyi etmişsin :)

    Oturup saatlerce film izlemeyi özledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve tadında.

      ha haaa ilerde izlersin artııık :)

      Sil
  2. Ne kadar eski filmler bunlar :)) Nereden buluyorsun bu kadar eskiyi?Senin 2016 dan geriye bakış mimini ben de yaptım.Bakalım beğenecek misin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      beğenirim tabii. nette var filmler kuuu :)

      Sil
  3. Some Like It Hot'ı da izlemediysen öneririm :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinası.

      bazıları cacık sever ivit izledim çok şekerişkoo :)

      Sil
  4. Sanıldığı kadar sarışınlardan hoşlanmıyorlarmış demek ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      eveeet değil mi amaa :)

      Sil
  5. Ben hiç izlemedim, heveslendirdin şimdi ♥

    YanıtlaSil
  6. Bir filmini izlemiştim Marilyn Monroe’nun ama şu anda ismi aklıma gelmiyor. Deep harika bir film hafızan var :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra gürbüz.

      film kitap müzik ve yabancı dil hafızam iyi işte o kadar :)

      Sil
  7. izleyelim bari bunları da deepcim paylaştıysaaaa :) <3

    YanıtlaSil
  8. Yaa Dean Martin'i gorunce bi sevindim. Vee hemen dilime 'like a crazy ocean hugs the shore, hold me close, sway me more' misralari dolandi. Cok izleyesim geldi filmleri de cunku hic izlemedim bunlari. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      sway with meee :)

      Sil
  9. Eski filmlerin gösterildiği kanallarda rastladıkça izlemiştim MM filmlerini. Onu izlemeyi severim. Hayat öyküsü çok etkileyici olduğundan belki. Kocası Arthur Miller'ın romanlarından çok çektim. Çok sınav oldum :))))

    İzlemediğim filmlerini öğrendiğime sevindim. Teşekkürler Derin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ha haaa, satıcının ölümüüü :)

      Sil
  10. Marilyn Monroe filmleri woww... Bir bakayım ben bu filmlere... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Deeeeeeeep! Marilyn Monroe koleksiyonu var bende, filmleri çok güzeldir!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      eveeet seviyon biliyooom :)

      Sil
  12. Bus Stop da çok iyidir, onu nasıl izlemedin?? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      izledim yaaa o da tatlı film yazarım bi ara :)

      Sil
  13. Film arıyorum bugün. Marilyn olabilir ya da geçen söylediğin gerilim filmi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      lets make love veya o gerilim :)

      Sil
  14. Bu kadar popüler bir kadının hala bir filmini izlemiş değilim diyor, ayıbımla gidiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sihirli mavi.

      tüh sanaaaa :))))))

      Sil
  15. Özellikle ilk filme bayılırım 😍😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      çok komik çok tatlı değil miiiğğ :)

      Sil
  16. Marilyn hiç eskimiyor nedense...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melike yıldız.

      eh evet tabisiiiii genç öldüğü içiiin :)

      Sil
  17. Deep acaba kendini anlattigin bir yazin var mi merak ettim seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hüseyin bey.

      anlatmıştım bazı yazılarda ama yine anlatırım kiii :)

      Sil
  18. hiç izlemedim bu kadını biliyor musun , ama hani ener şenin bir filminde etek sahnesi vardı :D adını unuttum şimdi ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      :) çok komik o film yaaa. kırmızılı kadın ooo. şehnaz dilan :)

      Sil
    2. evet ya evet işte o :D

      Sil
  19. Üçü arasından yalnız ilkini izlemiştim Marilyn'ın filmlerinden.
    Hoş, eğlenceliydi. Diğerlerine sanırım isimden dolayı bakmamıştım.
    İzlerim bir ara, aldım listeme. Aa bu arada sende yuri on ice'a baksana.
    Güzel seridir. On iki bölümlük bir anime. Buz pateniyle alakalı, tam kışlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. river.

      ikinci film çok önemli çünkü yarım kalmış. son film ise adına bakma adı filmdeki bir şarkı, nefis film yaa :) animeyi izliycam taam :)

      Sil
    2. isimler yok mu, isimler. yanıltı veriyor. dediğin gibi isimden mütevellit kaçınmıştım son filmi. yıllarına göre geceleyin film kuşağı yapar, Marilyn maratonu yaparım o zaman. :))

      Sil
    3. river.

      yap yap yap :)

      Sil
  20. ne hoş filmler, izlemedim daha hiç birini ama izlemek isterim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      son film öyle tatlı kiiii :)

      Sil
  21. Bir tanede ben önereyim kaçayım ; the bfg :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      tımams izlicam :)

      Sil
  22. Bu dünyaya erken veda eden güzel kadın...Paylaşım için teşekkürler Deep...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e.e.

      evet yaa dediğin gibiii :)

      Sil
  23. peki Aşkta herşey mümkünde bir sonuca bağlanmış mı yaa yoksa olduğu gibi yarım mı durum gereğiyle tuhaf kalmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      olduğu gibi yarım kalmış film :)

      Sil