11 Aralık 2016 Pazar

GİRİŞ(İM)



Girişim, adı üzerinde, bir girişimcilik kitabı.

Girişimcilik, entrepreneurship yani, önemli tabii ki. İş, business, ekonominin konusu. Bu kitap da bir ekonomi kitabı öncelikle.

Bu yüzden, ekonomi ile ilgilenenlerin bildiği bazı terimler de var içinde, oyun teorisi, Maslow, verimlilik, SWOT analizi, KOBİ’ler, PEST, gibi.

Ders kitabı gibi de ayrıca ancak çok teorik de sayılmaz, pratiğe yönelik bilgiler var içinde, girişimci olmak isteyenler için. Aslında, herkes birer girişimci olmak ister, ancak bunun yollarını bilen de çok yoktur bizde.

Çantacı derler, ortalıkta birçok girişimci var, kredi alalım, destek alalım, hibe alalım, alalım da para kazanalım, köşe olalım, bizdeki girişimcilik böyle genelde. Tavuk işletmesi için destek alalım arabayı yenileriz, derler. KOSGEB, KOBİ fonları, banka kredileri, bizde işten çok keyif için alınıyor. Maksat zengin olmak.

Ekonomi, işletme, finans, yönetim, strateji gibi konulara ilgi duyanlar ve iş yapmak, iş kurmak isteyenler için bir rehber kitap bu.

Not:4/4


Üstelik de, bir blog arkadaşımızın yazdığı kitap. Okuma Günlüğüm bloğunun çok mu çok tatlı ve iyi yazarı Eren O. yazdı, babasıyla. Hep öykü, deneme, şiir yazacak değil ya blogçular, bilim yapan da var elbette. Faydalı bir kitap yazan arkadaşımıza teşekkür ederiz.

Ayrıca, son olaylar nedeniyle hepimize geçmiş olsun ve hayırlı kandiller.

36 yorum:

  1. Paylaşım için teşekkürler Deep. Neden bilmem, ekonomi konusuna hep uzak olmuşumdur. Yazar arkadaşı da tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaferb.

      ekonomi eh evet sevimsiz soğuk bir konu, bi de bizde herkes ekonomi bilir ama :) ben çok uzak duramadım çünkü ekonomi mezunuyum maleselef, ekonomistler ülkeyi kurtarır şirketleri kurtarır ama kendi ekonomisini hiç düzeltemez :)

      Sil
  2. Vavv blogtan demek, çok tebrikler :)
    Senin bölümler bu ekonomi değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      okuma günlüğüm, eren, sen tanırsın yaa, kitap blogçusuu :) benim bölümler ivit, sen de uzak sayılmazsın ama ekonomi ile matematik kardeş yaaa, biz de yüksek matematik diye bişi okuyoz :) allam ne zor şey o :)

      Sil
  3. Evet gecmis olsun..çok üzücü çok yazık..
    arkadaşının yeni kitabı faydali-çok satsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dost bahçesi.

      ayy yaa seni görmek ne güzeel :)

      Sil
  4. Deepciiim nasil mutlu ettin beni yaa cok tesekkur ederim, beni yeni çalışmalar icin motive ettin, hakkımda soyledigin o guzel sözler beni ayrıca cok mutlu etti, her zamanki gibi cok zarif ve iyi yüreklisin, bir de resmine kalp de koymussun:) ben de yorumuma koyuyorum bak <3 :)) ayrıca yorum yapan arkadaşlara cok teşekkür ederim, herkese sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ay yaz hadi yaz başka bişi yaz muhasebe kitabı olsun madem :) güzel sözler senin olsun, kendi diyen kendi olur :)

      Sil
    2. :))) saol Deep'cim:)

      Sil
  5. İşletme mezunu olarak kitap ilgimi çekti:) Blog yazan arkadaşların kitap yazmaları çok güzel bir şey. Eline sağlık arkadaşımızın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      oo işletiyosun yaniiii :)

      Sil
  6. deep,çok yoğun bir haftadan geçiyorum ve yazılarını takip edemiyorum kusura bakma seni unuttum sanma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hüseyin bey.

      kolaylıklar sana ve unuttuğunu düşünmedim akıllım :)

      Sil
  7. Bizdeki girişim kavramları ne kadar doğru :) Mesela eşim de gezen tavuk çiftliği kurmak istedi bir ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      oooo eşin çok girişimciymiiş :)

      Sil
  8. Girişimcilik ruhu da önemli yaaa... Okunası bir kitap... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      tabisi önemliii :)

      Sil
  9. Hee bende girişimcilik ve iş kurma diye bir ders var bu dönem. Onu okuyorum. Blogçudan demekki daha da güzel gerçi. Çoğu blogçular roman şiir yazıyor. İlgimi çekti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hohori.

      bak oku sen bu kitabı o zaman :)

      Sil
  10. Ekonomiyi pratik anlatan kitapları çok seviyorum. Herkes anlıyor o zaman sıkılmıyor. Hemde yazar bloggermis o zaman okunmalı

    YanıtlaSil
  11. Blog arkadaşımızdan olması apayrı yapmış :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu yaşam.

      ekonomi edebiyattan daha faydalıdıır :)

      Sil
  12. Okuyunca, okumak istedim. Okurum da :)))

    YanıtlaSil
  13. Hmmm... Dikkatimi çekti bak bu kitap şimdi deepcan. Yazan arkadaşımızı da tebrik etmek lazım bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyza a.b.

      eveeet tebrik etmeliiii tabiii :)

      Sil
  14. Tüm arkadaşlarımıza değerli yorumları için çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      hep mutlu ooool :)

      Sil
    2. saol Deep'ciim sen deee, hepsimiz dee:)))

      Sil
    3. eren o.

      işallah amin amin :)

      Sil
  15. Blogcu arkadaşlardan değişik şeylerler görmek ne güzel.Kutlarım :)

    YanıtlaSil