23 Aralık 2016 Cuma

KİTAP ÇIKARAN BLOGÇULAR 3



ALBÜMDEKİLER

Gülsen Varol

Albümdekiler nostaljik bir epik roman, nehir roman. Bir ailenin yirminci yüzyıla yayılan öyküsü.

Sevgili blog arkadaşımız Gülsen Varol’un başka kitapları da var. Albümdekiler, adına benzer şekilde sanki bir albümdeki fotoğraflara bakılarak ve geçmişe dönülerek yazılmış gibi.

İstanbul, Bursa, Samsun ve başka şehirlere de yayılan bir ailenin yaşamı etkileyici. Birkaç kuşağı izliyoruz ve bu öykü çok da uygun bir sinema filmine.

Yirminci yüzyılın yaşantısını, özellikle küçük şehirlerdeki yaşantıyı anlamak açısından keyifli bir roman. Bütün kahramanlara sevgiyle ve anlayışla bakılarak okunan romanda en güçlü çizilen karakter Sanem ve en zorlu ve acılı yaşam da onunki.

Dönemin şartları, gelenekler, gurur, sevgi, acı, evlilik, hayaller, yeni kuşaklar, torunlar, yaşam bir yandan sürerken yıllar geçince geriye bakıp insanlar keşke böyle davranmasaydı diyoruz ama bir yandan da görüyoruz ki başka türlü de davranamazlardı. Herkes bilebildiği kadar, ailesinden, çevresinden gördüğü kadar yaşayabiliyor biraz da. Seçimlerimiz çok da bize ait olmuyor.

Aile ve gelenekler en büyük kazancımız olduğu gibi en büyük dezavantajımız da olabiliyor. Bu ailenin yaşamında bütün kahramanları seviyor ve hepsine kızıyoruz aynı zamanda.

Albümdekiler duygusal bir roman. Pek keyifle okunuyor.

Not:4/4

Arkadaşımızın blog adresi:

62 yorum:

  1. Teşekkür ederim Deep ilk defa Gülsen Varol bloğunu senin sayende ilk defa gördüm detaylı bir inceleme yapacağım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogger semti.

      piki bakalım taklit edilemez oooo :)

      Sil
    2. O hesabımla yorum yapmışım hiç fark etmedim :) Neyse birşey olmaz :)

      Sil
    3. blogger semti/teo.

      :)

      Sil
  2. Ayy deep ya sen nasıl tatlısın ama :) sayende yeni yeni bir sürü blog keşfediyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu yaşam.

      organikim ben glutensiz :)

      Sil
    2. hihihi :)) alemsin ya :)

      Sil
  3. Gülsen Varol Öğretmenimiz çok sık yazmasa da gerek şiirlerini gerekse düz yazılarını severek okuyanlardanım.Yazım kurallarına özenle uyar.Dili ustalıkla kullanır. Anlatımı sürükleyicidir, rahatlıkla okunur.
    Cehennem Deresi adlı kitabını okumuş, düşüncelerimi blogda aktarmıştım. Bu kitabını henüz okumadım.
    Bloğunun adı albümdekiler iken Yapraklar oldu biliyorum Deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      eveeet blogundaki fotolar da hoş, ev eşyaları. cehennem deresini de aldım bu kış sırada okuycam. bu romanı nefis yaaa bayıldım. ah şöyle bakın bilokunun adısı yapraklar adresi albümdekiler :)

      Sil
    2. Bloğumda 25 Mart 2015 tarihinde Gülsen Öğretmenimizin kitabının tanıtımını yapmışım ben de.
      Sevgiler...

      Sil
    3. makbule abalı.

      okumuştum bi daha okudum :)

      Sil
  4. Kitap sahibi bir blogger tanıdım yuppiii... Hemen bakacağım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      sen yazma gez bol bol :)

      Sil
  5. Aa okumak isterim ilginçmiş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kelebek etkisi.

      bu roman çok güzeel :)

      Sil
  6. Bu listede olabilmek umuduyla :) Yolu açık olsun Hanimefendinin♡

    YanıtlaSil
  7. Ben de bir bakayım hemen. :)

    YanıtlaSil
  8. Tabi ki takibe aldım.Şimdi de gidip inceleyeceğim ayrıntılı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      sen zaten hemen takip ediyon herkeşii :)

      Sil
  9. Kitaptan ve blogdan haberdar olduğumuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      sen bu romanı çok seversin bence. senin tarzın bak bir aile var geçmişi var senin aile geçmişin gibi işte diyom ayrıca ankarada yaşıyo gülsen hanım :)

      Sil
    2. Bu kadar yakınlıktan sonra... Ankara'dayız üstelik. Çok sevindim. Ankara'dan sıkı edebiyatçılar çıkar :))) Ayşe Kulin de burada büyümüş. Soysal Pasajı onun çocukluğunda Soysal Apartmanı imiş. Kızılay da o zamanlar ilk mahallelerdenmiş.
      Kitabını okuyacağım.

      Benim ailemde tarihi bir geçmiş var. Bildiğim BEY -beylik beyi- olan bir büyük büyük büyük babamız var. Dahasını yazmayayım. Tarihte ciddi bir rolü var. Böyle mi?

      Sil
    3. acemi demirci.

      adı aylin kitabını okumuştum vardı de mi ordaaa :) gülsenin hanımın ailesi de evet önemli yöresinde :)

      Sil
  10. Deeptone... Merhaba güzel insan.. sevgili dost merhaba.. Bloğuma yorum yapan ve ilk kez tanıdığım persephon'u tanımak isterken, bu sayfanla karşılaştım.. Ve önce eski tarihlerden kalma, güncellenen bir tanıtımın olduğunu zannettim ancak, gerek tanıtımının gerekse yorumların tarihlerine bakınca... sanki beyinler arası bir iletişimin beni gecenin bu vakti senin yanıbaşına getirdiğini düşündüm..
    "Albümdekiler" anlatımımda tek bir satır bile hayal ürünü olmayan, tüm realitesi ile gerçekleşen yaşamları anlatmaya çalıştığım geçmişimiz.. Beğenmene (beğenişini gerçekten ÇOK önemsediğim için) memnun oldum.. İnşallah "Cehennem deresi" de aynı duygularla sayfalarında yer bulur.. Şimdi yum gözlerini.. ve gerçek bir muhabbetle sana sımsıkı sarıldığımı düşün.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülsen varol.

      persephone çok tatlıdır yaa. cehennem dergisi elimde okuycam yakında sırada o da yazcam tabisi. tişkür ederim. bi deee hayatınız gerçekten de roman ama aileniz valla :)

      Sil
  11. Yeni okudum. Bayılıyorum Gülsen Hanım'a.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok mutluyum çok.. demek ki karşılıklı bayılan iki insanız biz!! :) Eser' im..

      Sil
  12. Çok sevdiğimiz bir yazar, Blogger ve muhteşem bir insandır :) Bir kere görüşmemize rağmen sanki yıllardır tanıyormuş hissini duyduğum ve hep karşısında bir şeyler öğrenebileceğinizi düşündüren konuşmasıyla etkilenir asla peşini bırakamazsınız . Onu çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seni çok seviyorum ÇAĞLA' m... Sanki dün gibi evimde izini bırakışın.. Güzel düşüncelerin mutlu etti beni.

      Sil
    2. asortik krep/gülsen.

      hayat ne güzel :)

      Sil
  13. Hayırlı olsun. Kitapları daim olsun:)

    YanıtlaSil
  14. Ya böyle kitap çıkartanlar ne de emek verip de ne de güzel içdöküşlerini sunmuşlardır ya. Gerçekten çok güzel bir şey gibi hissediyorum çıkartmadan bile. Herkesin hayallerinin vardığı yolda mutlu sonla bitsin inşallah ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      işallah senin de olcak ki bir gün kitabın :)

      Sil
    2. Ay inşalah inşallah amiiin !! :)))

      Sil
  15. Ilk defa duydum bakacagim mutlaka deep tesekkur ederiz

    YanıtlaSil
  16. Dipoş! ^-^ Bu ilk kitabında ya da herhangi bir kitabında word de kaç sözcük kaç sayfa olmuştu hatırlıyor musuuuun ? 😞😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      hatırlıyom. yazdım bilokunaa :)

      Sil
  17. Sevgili Gülsen Varol Hocamızın, "Albümdekiler"in ardından çıkarmış olduğu "Cehennem Deresi" de elinizden bırakamayacağınız bir romandır. Gülsen Hocamızın, edebi hayatımıza katmış olduğu zenginlikler tarifsizdir. Birikimli bir hayat ve hayata dair duygu dolu düşünceleri ve renkli kişiliği ile bloğunu da keyifle takip edeceğinizi şimdiden hatırlatmak isterim. İyi ki bloglar var hayatımızda..Şu garabet günlerin içinden içerken, bizler için nefes alma durakları adeta! Bu güzel tanıtım adına teşekkürler sade. Ben de en kısa zamanda senin romanını okumak istiyorum. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izler ve yansımalar.

      roman yazmadım henüz ama bloglar konusunda katılıyorum çok tatlı bir ortamımız var burda :)

      Sil
  18. Yeni isimler yeni bilgiler
    Daha evvel de demiştim ya: sen güzel bişi yapıyorsun Çağla

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Kitabın içeriğini okuyunca içimi bir hüzün kapladı. Okuyunca çok çok üzülmeyiz di mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger.

      bilemedim valla :)

      Sil
    2. Merhaba acemi.. :) Nefes aldığımız her dakika üzülmemiz için binlerce sebep olan şu günlerde, sen kitabımı okursan üzülmezsin merak etme!.. haaa ama belki hiç beğenmeyebilirsin ve harcadığın zamana üzülebilirsin!! :)))

      Sil
    3. Gülsen Hanım, ''üzülmek için binlerce sebep'' gerçeği kenarda dursun, kitap konu itibarı ile ilgi çekici. Eminim beğenirim :)

      Sil
  20. Deepcim harika bir yazı olmuş yine hemen ziyaret edeceğim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. hemen blogdaşımı ziyaret edeyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      et tabiiii tatlı insan o daaa senin gibii :)

      Sil
  22. Kelimelerle görsellik diyorsun. Gülsen arkadaşımızın kalemine sağlık.
    Koca bir nesli barındırmış sanırsam sayfalar da. Şu an okumam gereken kitapları dörde indirdim.
    Biter, bitmez bakarım. Hem değişiklik olacağını düşünüyorum benim açımdan, çok fazla fantastik ve polisiye türevi arasında kayboldum şu aralar. ^^'
    Senin de inceliğine sağlık deep, sayende hem yeni bloglar keşfediyor insan, hem de her seferinde yepyeni, hoşlu kitap ve dostlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. river.

      oku bu kitap oldukça iyi :)

      Sil
  23. ne kadar güzel, tebrik ederim arkadaşımızı, şansı bol olsun bu güzel kitabın ve hemen bloguna ziyarete gidiyorum tabi, teşekkürler paylaşımına Deepcim:)

    YanıtlaSil
  24. kutlarım arkadaşımızı :)
    ne güzel konusuda kitabın kapağıda bana bir müzede iyıllardır itinayla saklanan bir sanat eserine bakarmış gibi hissettirdi ince önemli bir kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      eveet valla aynen öyleeee :)

      Sil