20 Aralık 2016 Salı

MAVİ MISRALAR


Mehmet Osman Çağlar

Mavi Mısralar için aşk ve devrim şiirleri diyebiliriz. Bir de deniz ve mavi. Mavi mısralar olması, denizle ilişkisinden. Deniz ve mavi de özgürlük demek, şiir de özgürlüktür, aşk da öyle.

Şiirlerde 1960’ların, 70’lerin gençlik ve politik ruhu var, devrimci gençlik atmosferi. Devrim yanında aşklar, ayrılıklar, özlemler de. Bir de deniz sevgisi ve denizde geçen zamanlar. Şiirler, geçmişe bakıyor, geçmişi anıyor, özlüyor.

Gençlik enerjisini, eski aşkları, yarım kalmış aşkları, yarım kalmış devrim şarkılarını özlüyor dizeler. Kısa, masum ve naif şiirler. Çocuksu dizeler. Şiirlerin arasında yine aynı atmosferde denemeler de var. Barışçı ve nostaljik denemeler. Deniz yolculukları, sofralar, şehirler, güney, Ankara.

Bugün ve geçmişten oluşan şiirler özgür ve yolcu, gezgin bir ruhun şiirleri. Yaşanmışlık hissi veren ve genelde hüzünlendiren dizeler. Bir yaşamın özeti, özü var şiir ve denemelerde.

Kolay okunan, hafif ve deniz esintisi gibi keyif veren bir kitap.

Not:4/4

(Mehmet Osman Çağlar, blog arkadaşımız. Bu şiir kitabından sonra çok yakında ilk romanı da yayınlanacak. Ayrıca, oğlu Tolga Çağlar da eski blog arkadaşlarımızdan. Mehmet Osman Çağlar’a bundan sonrası için de başarılar diliyoruz. Ondan denizcilik anılarını yazmasını bekliyoruz)

Mehmet Osman Çağlar’ın bloğu:


Oğlu Tolga Çağlar’ın bloğu:

48 yorum:

  1. Kahvalti missss:) afiyet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bol kahveli.

      mini hazır kahvaltı iştee :)

      Sil
  2. Ne güzel baba- oğul yazıyorlar... Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      hoş bişi de mi ama :)

      Sil
  3. Mehmet Osman Çağlar arkadaşımızın "Mavi Mısralar" adlı şiir kitabını ben de Nisan Ayı ortalarında okumuş ve düşüncelerimi blogda yazmıştım. Şiiri severim. Mehmet Bey düz yazı ya da şiirde dili çok iyi kullanan bir yazar. Cümlelerini, dizelerini özenle seçerek kullanıyor.
    Bloğunu da beğeniyle izliyorum. Oğlunun bloğunu bilmiyordum. Hatta kitapta "Oğluma" adlı çok güzel bir şiiri vardı. Severek okumuştum.
    Mehmet Bey'in yeni çıkacak kitabını merakla bekliyorum. Bu kitabında çok acele etmek istemediğini,ilkinden daha çok özen gösterdiğini yazılarında okuyorum. Eminim, yakında iyi bir eserle karşılaşacağız.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      eveet hatırlıyom yazmıştıın.sevmiştin dee sen dee. oğluna yazmış evet işte tolgaya. tolga daha eski blogçu onu eskiden tanıyom mehmet abi daha yeni blogçu. eveet okuruz yakındaa :) bence bir de denizcilik anılarını yazmalı ama :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      sen herkesiii takip ediyon zateen :)

      Sil
  5. Okunacaklar listesine kaydettim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      mehmet beey ankaralı bi dee :)

      Sil
    2. Öğrendiğim iyi oldu. Ankaralı desteği vermeli blogger desteğinin yanı sıra bir de :)

      Sil
    3. acemi demirci.

      kar yağıyo muuu :)

      Sil
  6. Baba oğul ne güzel birlikte yazıyorlar.. Hemen bakıyorum bloglarına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayan hohori.

      ne hoş bişi de mii :)

      Sil
  7. Keşke benim de reklamımı yapan birileri olsa. Şaka şaka. :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlık benim.

      yapcam zateeeen kii akıllım :)

      Sil
  8. Sevgili kardeşim Deep, ne yaptın sen böyle...Öncelikle bu güzel tanıtım için çok teşekkür ederim.Hem de 4 üzerinden 4 alarak sınıfı geçmişim.) Hep söylemişimdir, yine söylüyorum biz bloglar büyük bir aileyiz. İşte bu yaptığın büyük bir dayanışma örneği. Ayrıca yorumlarıyla yazına destek veren bütün dostlara da çok teşekkür ederim. Makbule hanımın gençleri ve yazarları toparlayıcı, pedagojik duyarlı yönü de takdire şayandır. Ona da teşekkür etmeyi borç bilirim. Senin ne kimliğini ne yaşını bilirim, önemi de yok zaten, ama yardımseverliğini ve enerjini iyi bilirim. önemli olan da budur.

    Tekrar teşekkür ederim. İznin olursa tanıtım linkini gerekli yerlere işleyeceğim? Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehmet osman çağlar.

      bişi diil abicim. abimizsiniz bizim. romanınızı bekliyoruz. ben bir deee, denizcilik anılarınızı bekliyorum ayrıca. her yerde kullanabilirsin ki bu yazıyı :)

      Sil
    2. Mehmet bey geçici mi bilemiyorum ama sizin blog a giriş yapamıyorum???

      Sil
    3. dost bahçesi.

      bi daha deneseneee girersiin :)

      Sil
  9. aman ne güzel , bloggerların yazıyor olmasını her gördüğümde biraz daha mutlu oluyorum , demek devrim şiirleri , aklımızda olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      bir zamanlar devrimcilik varmış işte insana tarih öncesi gibi geliyor :)

      Sil
  10. İkisininde başarılarının devamnı diliyorum ziyaret ediyorum bloglarını.

    YanıtlaSil
  11. Bu vesileyle ben de Mehmet Osman Çağlar Beyefendiye başarılarının devamını diliyorum.Sana da paylaşım için teşekkür ediyorum..

    YanıtlaSil
  12. Beylere yer açın artık dostlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. randle.

      ha haaa beyler de yazabiliyor diyorsun :)

      Sil
  13. Teşekkürler. Sayenizde değerli insanları tanıyoruz:)

    YanıtlaSil
  14. tebrik ediyorum kendilerini :) sana da afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem.

      kitap ve yemek işte hayat :)

      Sil
  15. Ne güzel bir şey başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
  16. Deep alan adına geçtim 😃 http://yenibirpost.net seklinde 😃 nasıl olmuş sence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hüseyin bey.

      ooo site oldun yaniiii :)

      Sil
  17. babalardan oğullara böyle güzel genlerin, karakterlerin geçmesi ne hoş. insan oğluna babası kılıklı derken bile bi yüzü güler (:

    YanıtlaSil
  18. Deniz esintisi gibi bir kitap ha hmmmmm....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      senin orda yazın iyi gider ivit :)

      Sil
  19. içerisinde mavi ve deniz olan her yazı sevilesidir...afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  20. Ya ben herşeye çok uzak kalıyorum ki:(( ama sen tatlısın ya valla🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dost bahçesi.

      ama sen de tatlısın kiii :)

      Sil
  21. Ne güzel hem baba-oğul yazıyorlar hem de kitap çıkarmış ve 2. yolda. Her ikisinin de yolu açık olsun. Ve çok çok afiyet olsun sana ve ağzının tadı hiç bozulmasın :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra gürbüz.

      sen hep böylee hoş yorum yap taam mııı :)

      Sil
  22. "Şiirler, geçmişe bakıyor, geçmişi anıyor, özlüyor." ne güzel özet geçmiş bu söz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      evet yaaa öyle yapıyorlaar :)

      Sil