12 Aralık 2016 Pazartesi

RESTORAN MACERASI



Ah aklıma geldi de bir anımı anlatayım.

Öğrenciyken, canımız balık istedi kızlarla. Evde pişirmekle uğraşmayalım dedik. Bir restorana gidelim de balık yiyelim.

Gittik bir balık restoranına. Bir garson geldi, uzun boylu, iri yarı ve çok şık, sanki general yani. Yavaş yavaş geldi yanımıza, sordu ne yiyeceğimizi. Biz de aramızda konuştuk, anlaştık, üçümüz de dil balığını merak ediyorduk. Dil balığı istiyoruz dedik.

Garson, kont gibi yürüdü gitti. Biz de sohbet ettik bekledik, sonra o garson yine geldi ağır adımlarla, yaklaştı masaya, elinde büyük bir tepsi içinde tabaklar vardı. Üçümüzün de önüne tabakları bıraktı.

Baktık tabaklarımıza, ufacık bir şey, minik minik de parçalara ayrılmış. Garsona baktık, dedik ki, -Ya garson bey, biz balık gibi bir şey bekliyorduk.

Garson da, bize baktı, kibarca dedi ki, -Siz, dil balığı istediniz, dil balığı pişince bu hale geliyor.

Bir de iskender maceramız var. Gittik bir iskenderciye, söyledik, geldi tabaklarımız. Sonra geldiler, tereyağı ister misiniz, sos ister misiniz, diye sordular. Biz de istemiyoruz dedik, çünkü bunlar için ayrı ücret alıyorlar sanıyorduk. İkinci gidişimizde sorduk da öğrendik bedava olduğunu.

70 yorum:

  1. "Bundan sonra restoranlarda kızlar grubuna yakın oturmalı yemek eğlenceli geçsin diye" düşündüm şimdi :)))

    Sonrakilerde neler oldu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ebet valla :) sonrakilerde balıkta hep kazıklandık :)

      Sil
  2. Komikmiş ya.. Zaman geçiyor ve ne anılarmış yaa diyor insan dimi. He he iskender olayı bitirdi beni. 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayan hohori.

      anılar anılar olaylar olaylar :)

      Sil
  3. Deep anılar ne güzel yaa 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısaca dodi.

      sende de vardır ayolcuum :)

      Sil
  4. :) Hep böyle yüzümüzü güldüren anılar yaşarız umarım. ;)

    YanıtlaSil
  5. Benimde boyle bir anim var aklima gelmisken bende anlatayim. Kahve kulturu olmayan ben 5 sene once kuzenlerimle Sutişe gittim. Garson geldi, menuden degisik olsun diye hic bilmediigim ekspressoyu soyledim, garson double yoksa tekmi olsun dedi, bende double double dedim. Oyle heyecanla buyuk birsey bekliyorumki,geldiginde hayal kirikligi yasadim. Ici yarisina kadar kahve dolu kucuk bir turk kahvesi fincani, yanindada su. Tabiki benim hayal kirikligim kuzenlerimin kahkasi oldu. :) verdigim paranin ustunede sadece su icmis oldum. Boyle kara gunlerde ufak bir tebessum anisi iste. 😕 tesekkur ederiz deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nuray yazıcı.

      ha haa evet ekspresso öyle çok acı ve sert kahve ve fincanda azcık bişi evet güzel anıymış :)

      Sil
  6. Ay kiyamam yaa.. Ögrencilik iste:)

    YanıtlaSil
  7. dil balığı pişince ufalmaz ki :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      ama baksanaaa hiçbirimiz dil balığını bilmiyoruz hiç görmedik, restoran da havalı mı havalı, dil balığı geldi, biz tabağa baktık veeee hiç balığa benzetemedik :) biz balık istemiştik dedik, ama öyle restoranlarda çok zarif getiriyolar ya balığı tanımadım işte anlamadık bile balık olduğunu. böle rosto gibi bişi geldi işte :)

      Sil
  8. Balık konusundan pek anlamıyorum bu yüzden bunu öğrendiğim iyi oldu dil balıģı bitmistir artık benim için :) neyse ki iskender hakkında tecrübeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merube.

      piza tecrüben de var de mii :)

      Sil
  9. Lokantalarda sipariş verilirken küçük yanılgılar olabiliyor. Hele yurt dışı anıları çok ilginçtir.
    Hayat bir deneyimler yumağı değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      hihi evet evet :)

      Sil
  10. Bu senin anın mı şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      malesef beni,m de anılarım olabiliyooo :)

      Sil
    2. Eheh :D kızlarla deyince şaşırdım galiba.
      Anılar anılar..
      :)

      Sil
  11. Ben de nezaman dışarıda bir şey yiyecek olsam hayal kırıklığına uğruyorum. O yüzden pek yemem. Uzun yolculuklarda da bisküvi, simit veya meyveyle geçiştiriyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      yolculukta yediklerinden hasta olabiliyor insan molalarda :)

      Sil
  12. Dil balığı için yalan söylemişler gıcıklar. En sevdiğim balıklardandır. Hiç de öyle olmuyor pişince.
    İskenderin üstüne ben de sos istemem ama ekstra ücrete tabi olacağını düşündüğümden değil de, o yağın sürekli kaynadığını düşünmek beni hiç cezbetmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      sen hiç lüks bir restoranda balık veya dil balığı söledin mi. tanıyamazsın valla balık olduğunu anlamak bile zor yaa :) bak bu üç balığa yanında salata ve kola su işte 250 lira verdik yaa :) balık olduğunu garson sölemese anlamazdık :)

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      bakalım malmöde hayat nasıl :)

      Sil
  14. :)) iyiymiş gerçekten Deep'cim, dil balığı ise tam bir hayal kırıklığı olmuş..:)

    YanıtlaSil
  15. dil balığı yerine başka birşey yemiş olmayın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bol kahveli.

      dil balığı yaa ama biz balık olduğunu anlayamadık işte ilk kez dil balığı gördüğümüz için. ama restoran pahalı ve lüks idi, o üç balığa 250 lira verdik. ya öyle restoranlar var kii, urlada var bak mesela bilirsin, yengeç restoran yosun restoran var, hiç yedin mi orda, nefis şeyler ama ne yediğini anlaman zor valla, bu istanbuldaki restoran da öyleydi işte :)

      Sil
  16. Balıkçıya aç karnına gidilmez zaten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      ah sorma kardiş ivit :)

      Sil
  17. İskender mevzusuna koptum valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      yaaa işte cehalet zor meslek kardiş danışmanlığa benzemez :)

      Sil
  18. :)))) Aslında sormaktan çekinmemek lazım da bazen utanma gurur buna engel oluyor. Şimdi yazıp o anları yaşadığınızda gülüyorsunuz. Güzel bir anı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elmas koçan.

      ay ben aşırı utangacım yaaa :)

      Sil
  19. Hahahaha komedi yaa canım hem iskender hem pide çekti şimdi sağol deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. naz.

      ya sen de zaten çok seviyon yemeyi de miii :)

      Sil
  20. Öğrencilik kolay değil yaaa... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Yaa canımı çektirdin, inanamıyorum o.O :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      yemek gibi var mı de miiii :)

      Sil
  22. Balık lezzetli miydi bari? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaferb.

      eveeet ama az geldi tabii doyurmuyoor :)

      Sil
  23. Hihihi... Anılar tam ders çıkarmalıkmış yaaaa!

    YanıtlaSil
  24. Dil balığı hahaha. Hocam ben çipuradan vazgeçmem. :)
    Elini at lop lop et gelsin. :)

    YanıtlaSil
  25. eee.. sos yok tereyağ yok... geriye ekmek, et ve yoğurt kalıyo :)))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönül telim.

      eveeet işteee :)

      Sil
  26. Tereyegi ayri ucrete tabi 😂 deep ! Güldurdun . Dil baligi nasildi

    YanıtlaSil
  27. Dil balığının pişince küçücük bir şey olduğunu öğrendiğim iyi oldu,merak ediyordum 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrs. soda.

      bana öyle geldi işteee :)

      Sil
  28. Ya ahahahh nasıl güldüm iskender mevzusuna :) öğrenciyken yemek yemek ne mesele ama. İnşallah balık güzeldir bari? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. destino.

      ivit güzeldi ama az idi miktarı :)

      Sil
  29. Iskender' hikayesine sesli güldüm.. Ogrenciyken hep oluyor oyle seyler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyda nur.

      di mi di mi yaaa :)

      Sil
  30. Anını bu sabah - hatta sabahın köründe - okula giderken otobüste okudum Deep.Hatta fazla gülümsemiş olacağım ki garip bakışlara da maruz kaldım. :D Benim başıma da böyle şeyler geliyor, sanırım çok çekingen olduğum için de yaşıyorum bu tür -yaşanırken trajedik ama anlatınca komik- olayları :D Öğrencilerin kaderi sanırım böyle anı biriktirmek :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözde türker.

      ay ben de çekingenim zaten vallaaa :)

      Sil
  31. Ayy ay öğrencilik hali kötü ya. Ben böyle anılarımın olmasını sevmiyorum. Canım sıkılıyor hatırlayınca. (hala öğrenci olduğum gerçeği)

    YanıtlaSil
  32. Çok tatlısınız:) Hala gülüyorum,hahaha

    YanıtlaSil
  33. Hahaha , çok tatlı anılarmış bunlar :D Bizde kahve dünyasına kahve sevmeyen arkadaşımla gitmiştik , arkadaşımda onlara çay var mı diye sormuştu , garson yok diyince , arkadaşım atarlandı o zaman su alıcam demişti :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      :) hoş bir anı ivit :)

      Sil
  34. hihihi bak böyle gerçek bir anı daha var :)
    bizim balkan şivesi değişik ya mesela fasulyeye bizim türkler "gra" diyor :)
    birinin evinde işte yoksulluktan fasulyeden başka birşey olmazmış :)
    Türkiyeye gelmiş işte bir lokantaya girmiş oh be mideme değişik bir yemek inecek sonunda demiş.
    sipariş vere vere fasulye vermiş birde pelte tatlısı :)
    Fasulye ismi değişik gelmiş.Bir gelmiş siparişi sayıp sövmüş burdada mı peşimi bırakmadın demiş sonrada pelte tatlısına dönmüş pelte tatlısı böyle titrek bir tatlı ya korkma demiş tatlıya sana bağırmıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ha haaaaa çok çok güzel buuuuuu :)

      Sil