14 Ocak 2017 Cumartesi

%100 DÜŞÜNCE GÜCÜ



Jack ENSIGN ADDINGTON

Yaratıcı İmgeleme, Yüksek Bilinç Kılavuzu gibi temel kişisel gelişim kitaplarından biri. Veya, Dan Millman’un ünlü Hayatınızın Amacı gibi. Veya Tanrılar Okulu, Ramtha. Kişisel Gelişim ve parapsikoloji okuyanların sevdiği kitaplardan bazıları bunlar.

Bu kitap temel başvuru kitabı. Sık sık açıp okunabilir. Düşüncelerimizi kontrol altına almak. Zor geliyor böyle söylenince ancak hayatımızda olumlu etkisi olduğu kesin. Hastalanmayacağım diyen kişinin hastalanmaması gibi. Ya da büyümeyeceğim diyen kişinin büyümemesi gibi.

Bazı kişisel gelişim teorilerine göre önce düşünüyor karar veriyor ve uyguluyoruz, diğer teorilere göre de direk olarak davranışa geçiyoruz, düşünce sonradan geliyor. Düşünmek öyle kolay bir iş değil. Biz düşünüyoruz derken aslında ya hayal kuruyoruz ya kafamızdan yüzer gezer birçok düşünce geçiyor. Düşünmek başlı başına bir eylem. Hatta düşünmek için ayrı bir zaman gerekiyor.

Düşünmek, kendini yönetmek, kendimiz olmak, güvenmek, bu kitapta bunlarım yöntemleri anlatılıyor. Elbette önce düşünce temizliği. Kafamız gereksiz düşüncelerle dolu hep. Bu boş düşünceler davranışa geçmemizi engeller. Düşüncelerimize hakim olmadan hayatımızı nasıl yönlendirebiliriz ki?

Ve her zaman denildiği gibi, bir hedef koymadan da olmuyor hayatımızda. Bir hedef koymak bizi gereksiz ayrıntılardan koruyor hep. Olumlu hedefler elbette. Ayrıca, her zaman için sadece şu an var, geçmişle ve gelecekle uğraşmaktansa şu an ile uğraşmak gerekiyor.

Faydalı kitaplardan.

Not:3/4

52 yorum:

  1. Çok ilgimi çekti bu kitap, hep hoşuma gider beyin, zeka, düşünce gibi konular :)

    YanıtlaSil
  2. Yani beynimizdeki ya da içimizdeki doğru düğmeyi bulup o mu açılmalı?

    "İyi düşün iyi olsun", "birine kırk gün 'deli' dersen deli olur" deriz değil mi?

    Oluyor ama erinde gecinde... Akşamdan sabaha değil belki; ama oluyor, çok rastladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      eveet, oluyor öyle bağzı şeyler :)

      Sil
  3. İçeriği nasıldır bilemiyorum ama kitabın ismi sıkıntılı. Bu ilahlık iddiası olur. Bir insan %100 düşündüğü şeyi gerçekleştiremez. Sadece yapmak istediği şeyleri iradei cüziyyesiyle planlar.

    Hz. Allah bir ayetinde:
    "Hiçbir şey hakkında"yarın bunu muhakkak yapacağım"deme.
    Ancak"İnşallah"deyip ALLAH'ın dilemesi şartına bağlarsan müstesnadır..." buyuruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      evet tabii haklısın ki :)

      Sil
  4. Ben de bu kitabı %100 Düşünce Gücü ve Bellek Geliştirme Öğrenme... okudum zamanında ilgimden dolayı o sandım başlığı gördüğümde :). Ama yazarlara baktım aynı değil. O hafızayla ilgiliydi sanırım daha çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      ah evet o başka bişi olmalı :)

      Sil
  5. Ay sen çoook yaşa Deep:D Böyle bir kitap arıyordum ben de:)))

    YanıtlaSil
  6. Bu kitaptan bende de var. Okunma sırasını bekliyor. Sevgili Deep, son günlerde pek iletişimiz olmamış. ''Ayran içtik ayrı düştük'' desem mevsimi değil:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvilli ev.

      olsuun oldu iştee :)

      Sil
  7. kişisel gelişim kitapları ilaç gibidir. her kitap herkese olmaz. örneğin bu kitap düşüncelerini olumlu yönde kontrol edebilenler için uygun olurken olumsuz düşüncelere sahip insanlar için kabusa dönüşebilir.hiç okumamak bazen daha doğru olur diye düşünüyorum bu tür kitapları. bilmiyorum belkide genel olarak kişisel gelişim kitaplarına; ulaştığı insanları ,özellikle toplumları tanımadan yönlendirici yaklaşmasını sevmediğimdendir bu tavrım.ve bir de yukarıda müfred arkadaşımızın yorumuna sonuna kadar katılıyorum.
    bu arada kitabı onbeş yıl kadar önce okumuştum. sevgiler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem b.

      ah evet belki ters tepebiliyordur bazı kişilerde :)

      Sil
  8. Ya Deep bu kitaplar insanı pek bi gaza getiriyor ama sonra etkisi geçiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e.e.

      ha haa biz motive insanlar değiliz ki millet olaraktan :)

      Sil
  9. Aynen öyle düşünüyor, karar veriyoruz ve tüm davranışlarımız bu düşünce ve kararlara göre şekilleniyor... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      heyoooo öyledir işallah :)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      gezmekler gezmekler :)

      Sil
  11. Merhaba Deep . İlk youtube videomu hazırladım ve blog da paylaştım .Senden ricam izleyip eleştirir misin ? Birde destek olur musun paylaşarak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hüseyin bey.

      tabisi müdür :)

      Sil
  12. Aynen ,son yazımın ikinci kısmına bakar mısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. türkan.

      çok tatlıydııı :)

      Sil
  13. Böyle kitaplar hep ilgimi çekmiştir not ettim.

    YanıtlaSil
  14. evet güzel, faydalı bir kitaptı Deepcim, uzun zaman önce okumuştum, şimdi bu konudaki kitaplar çok popüler:)

    YanıtlaSil
  15. Okudum bu kitabı :) Gerçekten önerilecek bir kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      senden kaçmamalıydı zateen :)

      Sil
  16. Sevdiğim kitaplardan. Dediğin gibi ara ara okunmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      arada açıyom bakıyom ben de :)

      Sil
  17. Kitap önerileriniz için çok teşekkürler severek takip ediyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hamdi çetin.

      heey sevindiim :)

      Sil
  18. Güzeldir ama bana göre, Şimdinin Gücü / Echart Tole daha güzel. Benim başucu kitabım o.Bu kitabı çok uzun yıllar önce okudum, bir kez daha gözden geçireyim. Hatırlattın sağol Deepciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. füsun t.

      tolle evet çok iyi yazar. du ben de onu okuyum :)

      Sil
  19. ben bu kitabı ortaokuldayken okudum :) güzel kitap, tam kişisel gelişime merak saldığım zamanlara denk gelmişti :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      ortaokul he çok erkenmiş yaaa :)

      Sil
  20. Bu kitabı bana önerip duran biri var, hep erteliyordum artık ilk fırsatta okumayı düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esma tezgi.

      okunur kitap yaaa :)

      Sil
  21. Yıllar yıllar önce okumuştum. Olumlu etkileri var tabi ki

    YanıtlaSil
  22. Fakültedeyken bir hocam " senin remin çok dolu, önce remini boşaltman lazım" derdi.
    Bir de düşünce gücü ile hastalık nasıl yeniliyormuş ya da yenilebiliyor muymuş gerçekten? İşe yarıyorsa okuyayım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif şahin.

      oluyor tabiiii her şey moral yaaa :) okuu yarıyoor :)

      Sil
  23. Bu tarz kitaplara karşı hep bir yargım vardır. Nedense inanmam öyle kişisel gelişim olaylarına fakat bu kitaba göz gezdirme isteği doğdu içimde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda demir.

      bi bakabilirsin buna :) hoşgeldiin aramızaaa :)

      Sil
  24. Merhaba Deep... Bu kitabı çok önceden okumuştum.O zamanlar çok da etkilenmiştim açıkcası. Hatta, başıma gelen bir olayı hiç unutmadım bu kitapla ilgili.Bir eşyamı kaybetmiştim.Her yerde aramış ama bulamamıştım.Okuduklarımdan çok etkilendim ve on bir noktaya konsantre oldum.O eşyanın orada olduğunu düşündüm.Ve gidip baktığımda oradaydı.Ki daha önce baktığım bir yerdi.Çok etkilenmiştim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülcan baran turan.

      heyoooo ne güzeeel işteee :)

      Sil
  25. Güzel yazmışsın deep, kesinlikle düşünce temizliği çok önemli. Bayılıyorum böyle kitaplara :))

    YanıtlaSil
  26. kişisel gelişim kitapları çok iyi ki kendine okadar ders çıkarabiliyorsun ki düşünceden hızlısı yok ama düşüncenin sonuda yok.
    Çok düşünmek harekete geçmektende alıkoyuyor bir yerde.
    Yani anında düşünüp yapmak güzel yapamıyorsanda içinde büyütmeyeceksin bunu yapamadım diye çünkü sırada ki düşüncenide eyleme dönüştürmekte kaçırıyorsun bu şekilde yani öyle diyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      karışık zor işmiş :)

      Sil