11 Ocak 2017 Çarşamba

AH NE KADAR KAR


Ne kadar çok kar yağdı. Bu güzelim beyazlık bütün çirkinliklerin, kötülüklerin üstünü örtsün. Kar ve karlı ağaçlar insana çocuksu mutluluk veriyor.

Ağaçlara bakınca ben de çocukluğumu hatırlıyorum. Babamın tayiniyle doğuya gittiğimizde çok kar görmüştük, evimiz de bahçeliydi, bahçede ağaç da çoktu. Ben sakin sessiz bir çocuk olmama rağmen ağaçlara tırmanmayı çok severdim. Hiç inmezdim ağaç tepelerinden. Annem, bahçeye çıkıp beni arar ve yerde ararken gökte buldum seni derdi.

Uslu olmama rağmen arada bir kızdığım da olurdu, 7-8 yaşlarımda özellikle. Bir defasında, evde kardeşime kızıp ben evden gidiyorum demiştim, dağa kaçacağım. Okul çantamı doldurdum, yiyecekler, hikaye kitapları aldım yanıma, kapıyı çekip çıktım dışarı. Evimizin biraz ötesinde bir tepelik vardı. Oraya yürüdüm, geldim tepeliğin başına. Tırmanıp gidecektim dağa. Ama hava kararmaya başladı. Ben de korkup döndüm eve. Eve girdim, anneme, ben yarın sabah dağa kaçacağım dedim. Annem de tamam kızım, sen şimdi derslerini yap, yemeğini ye, erken yat, ben seni sabah kaldırcam erkenden dağa kaçman için dedi. Sabaha unutmuştum tabii. Annem hiç unutmadı bunu, yıllar sonra genç kız olup dağa trekking yapmaya gittiğimde, ne kadar inatçısın, yine bak dağa gidiyorsun dedi.

Şimdi karda bir yerlere gitmek de zor. Ah ah eski gençliğim olsa şimdi Maldivlere giderdim diye hayal kuruyorum kara bakarken, Maldivlere de çok gittim ya hayalimde yani, karda evde sıcak sıcak müzik dinlerken, hayalimde uçup İtalya’ya Fransa’ya gidiyorum, oyuncak bebeklerime bakıp, şimdi bu küçük bebekler Arap atı, büyük bebekler de büyük Amerikan atları, Mustang bunlar, ben bunlara binip karların içinde atlarımla hoplayıp zıplayacağım.

Tabii hepsi hayal bunun yerine, wadzapta yeğenimle konuşuyorum, görüntülü, halasının yüzünü unutmasın ama de mi ama, sık sık görse de ben kendimi yine de ona sürekli gösteriyorum. Kardan gidemediğim görmeye birkaç gündür de. Evden çıkmadan eve pizza söyledim, bir yandan da düşündüm, pizza taşımak da ne zor olmalı, mesela büyük kulede biri pizza istedi, in çık pizza götür ne zordur şimdi bu karda.

36 yorum:

  1. Güzel hayaller gerceklesmeleri ümidi ile ☺

    YanıtlaSil
  2. Kar güzelde, pizzacıların dramına parmak basman beni ayrıca etkiledi gerçekten. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cahil okur.

      ya evet ya ne zor meslek yaa.

      Sil
  3. Dağ, kaçılacak en akıllıca yer. Trekking de gözümde tütüyor. Kanyonlar filan. Bahar bir gelsin. Acısı çıkacak sanırım kışın.

    Birkaç kez pizza kuryelerine araba çarptı gözümün önünde. Neyse ki ciddi bir şey olmadı. Durumları defalarca yazılacak kadar ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ah trekking ne güzel bişi ivit :)

      Sil
  4. Valla bizim pizzayı bugün hava şartlarından dolayı getirmediler:) Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Çocukken ben dolapların içinde bir de yatağın altına saklanırdım. Bir iki yıl sonra sokaklarda hep boş yerlere bakar burası kaçmak için çok iyi derdim ama gece kim bilir nasıl korkunçtur diye düşünerekten kaçmalar ancak dolapların içinde kaldı tabi :)

    YanıtlaSil
  6. Evden kaçıyorsun 7-8 yaşında ve yanına aldığın hikaye kitapların. O zamandan belliymiş zaten adam olacak çocuk:)

    YanıtlaSil
  7. Yaşasın kar! Ama uzun sürmesin, zor durumda kalmasın insanlar.

    YanıtlaSil
  8. "anneme, ben yarın sabah dağa kaçacağım dedim. Annem de tamam kızım, sen şimdi derslerini yap, yemeğini ye, erken yat, ben seni sabah kaldırcam erkenden dağa kaçman için dedi." çok güldüm yaa :D

    YanıtlaSil
  9. umarım hayalindeki gibi gezersin...

    YanıtlaSil
  10. bir İzmirli olarak bende çocukken lapa lapa yağan karın altında oynamayı hayal ederdim ama üniversite için Ankara'da şimdi Bursa'da doyduk kara...
    Ama eve hizmet götüren motokuryeler konusunda haklısın...........
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma üzmez.

      kar gören izmirlii :)

      Sil
  11. Antalya yı bu yüzden seviyorum ! kar toroslarda vr insanlar ona gidiyor. Toroslarda kucaklıyor insanları :) Şehirde kar yok ve kuryeciler , pizzacılar yani eve servis yapan elemanlar için eziyete sönüşmüyor kış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      dağda kar daha iyi de mii :)

      Sil
  12. Büyük kulede pizza istemek fikri ömrüm boyunca aklıma gelmez :)Çok yaratıcısın :)

    YanıtlaSil
  13. Kendinle ilgili çok şey yazmazdın sen, şaşırdım okurken :)

    Kar ne güzel dimi ama ben her dışarıya baktığımda deli gibi mutlu oluyorum :) sonra bir anda hüzünleniyorum evsizler ve hayvanlar için :(

    Bende küçükken dağcı olmak isterdim ama hiç olamadım. Onun yerine bulduğum her fırsatta tırmanırım dağ tepe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve tadında.

      kar evet kötü yoksullara.

      Sil
  14. Qarın hər halı gözəldir məncə. Hətta çox qar yağınca hər yer tətil olur ya elə fövqəladə günləri də çox sevirəm. Kaş ki hər kəs sevsə qarı. Heç kim əziyyət çəkməsə ondan. Və kaş ki biz tərəflərə də yağsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umman aslan.

      kar tatili en güzeliii :)

      Sil
  15. Ay tam benim ruh halim bunlar 😂 minnaklığı da benim kücüklüğüme benziyomuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      :) sen rüyacısıın :)

      Sil
  16. Ay bu aradaa kaaaar :) <3 :)

    YanıtlaSil
  17. Bu yıl İstanbul'a çok güzel yağdı ya ^^ bizim burası bayağı yüksekte o yüzden bize daha çok yağdı :D

    YanıtlaSil
  18. ocakta doğudum, karın üç ay yerden kalkmadığı bir yerde çocuk oldum. O yüzden bu kadar kar yağması en çok beni sevindirdi sanırım. Ben de çocukluğuma döndüm ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif şahin.

      ayyy ne güzelmiş eveeet :)

      Sil