7 Ocak 2017 Cumartesi

ANA



Gorki

Dünya edebiyatının ve Rus edebiyatının en iyi yazarlarından birinin en iyi romanlarından biri.

Gorki’nin Benim Üniversitelerim, Çocukluğum, Ekmeğimi Kazanırken adlı üç nefis kitabı daha var. Bu büyük yazar ünlü Ekim Devrimi yazarlarından, Rus devrimi yani. Toplumcu gerçekçi tarzda yazan yazarın Ana adlı romanı da bu devrim zamanını anlatıyor. 1900’lü yılların başını.

Ana, sürükleyici ve hüzünlü bir roman. Devrimci bir oğlanla annesinin hikayesi. Annenin eşi ölür ve oğluyla kalır. Oğlu da devrimci olur. Anne de oğlunun düşüncelerini benimser. Devrim öncesi Çarlık Rusyası, fabrikalardaki işçiler, yoksul köylüler, ağır yaşam koşulları ve sonra da başkaldıran yoksullar, işçiler.

Çarlık da olsa, devrim de olsa ana ana işte. Anaların yüreği her zaman beyinlerinden büyük oluyor doğal olarak da öyle olmalı zaten. Hele böyle sıcak zamanlarda, savaş gibi, açlık gibi zor anlarda ana yüreği daha da belirgin oluyor.

Ana, bir belgesel roman aynı zamanda. Devrim öncesi koşulları anlatıyor.

O mükemmel romanlardan.

Not:4/4

38 yorum:

  1. Kütüphanemin demişbaşlarından birini tanıtmışsııın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      vallahi demirbaş kitap de mi haklısın :)

      Sil
    2. Edebiyat deyince akla ilk bazı kitaplar, çoklukla da klasikler geliyor. Birini anlatmışsın. Teşekkürler Derin :)

      Sil
    3. acemi demirci.

      ivit ben de iki kez okudum :)

      Sil
  2. Lisede okumuştum çok özel bir kitaptır:))

    YanıtlaSil
  3. benim bi ara rus edebiyatına sıkıca başlamam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gürültü.

      durgun don şolohov/anna karenina tolstoy/babalar ve oğullar turgenyev/ bunlardan başla mesela :)

      Sil
  4. Ben Gorki'nin Arkadaş adlı kitabını okumuş ve çok anlamlı, güzel bulmuştum. Bence Gorki derin bir yazar gerçekten. Bu kitaplatı da güzeldir mutlaka..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazal.

      ay arkadaş da var evet yaaa :)

      Sil
  5. Ben de lise yıllarımda ilk üç seriyi okuyup hayran olmuştum, sepetime ekledim, yorum için teşekkür ederim.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. feride.

      oo bu da okunur ivit :)

      Sil
  6. Ana favori kitaplarımdan. Çok iyi... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Babamın kitaplığından bana kalan kütüphanemin en nadir eserlerinden birtanesi... Tam bir ustalık işi. Paylaşım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müge ç.

      babanın kitaplığı iyiymiş demek ki :)

      Sil
    2. sağolsun.. rus edebiyatını onun sayesinde nerdeyse ortaokuldayken tanısmıstım. Sımdı bende kızıma bir ceyız yerıne ıyı bır kıtaplık bırakmak adına calısıyorum...

      Sil
    3. bu arada blogumda sana bir supriz var fark ettın mı? mugeninlistesi.blogspot.com

      Sil
    4. müge ç.

      ayy çeyiz olarak kitaplık ne güzel bir düşünce ama yaa :)

      Sil
    5. müge ç.

      ayy ben çekilişlere katılmıyom ki hiç amaa aay özür dileriim onu benden sonraki talihliye versenizeee yaaa :)

      Sil
    6. aa gercekten mi? Yanlış anlamışım demek.. Yenilerim sorun degıl.. sevgiler

      Sil
    7. müge ç.

      başka bi arkadaşımız şanslı olur kiii :)

      Sil
  8. Ana işte 3 harf ama upuzun cümleler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kübra y.

      çok iyi bir yorum yaptıın yaa :)

      Sil
  9. Aa bende okumuştumm 😊😊😊

    YanıtlaSil
  10. yanlış hatırlamıyorsam filmi de yapılmıştı . yanılıyor muyum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönül telim.

      bilmiyom valla ben görmediii :)

      Sil
  11. Lise yıllarında okuduğum bir kitaptır, dönüp dönüp tekrar okuduğumu hatırlıyorum o zamanlarda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      okunur eveet :)

      Sil
  12. Okul zamanlarımda okumuştum Allah nasip ederse yine okuyum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esmanur.

      okunur tekrar bence dee :)

      Sil
  13. Pdf versiyonunu buldum okuyayım ozaman :)

    YanıtlaSil
  14. Gorki der susarım derdim ama susamıyorum.Ben oğlunun fikirlerini bu kadar benimseyebilmesinden etkilenmiştim...

    YanıtlaSil