1 Ocak 2017 Pazar

BİNNAZ HANIM


Yunanlıların geleceğini ihbar alıyorlar. Söke’ye. İşgale gelmişler. Bütün erkekler dağa kaçıyorlar. Söke’li erkekler. Şükran anneannemin annesi Binnaz da Söke’de kalıyor, bir köyünde. Kalıyor ama babası, İzmir’de, Eşrefpaşa’da oturuyor. Babasına gitmesi lazım geliyor.

Babasına gidebilmesi için Söke’deki Yunan komutanlığından vize alması lazım, trene binmesi için. Binnaz hanım vize almak için gidiyor şehre, Söke’ye, karakola gidiyor, Yunan karakolu, o bölüme gidiyor, izin bölümü.

Bir komutan var, Binnaz hanıma göz koyuyor. Fakat bir tane Yunan askeri var, Yunan askeri anlıyor bunu. Kadına göz koymuş komutan. Vize verecek ya komutan, aklına da koymuş Binnaz hanımı. O Yunan askeri de komutanı hiç sevmiyormuş.

Asker, Binnaz hanıma diyor ki, boşver sen onu, boşver komutanı, ben sana vize alırım. Bir şekilde ona vizeyi aldırmayı başarıyor. Komutanına gıcık olduğu için yapıyor bunu. Vizeyi alıyor Binnaz ve trene binip İzmir’e geliyor, Eşrefpaşa’ya ve babasını görüyor.

Aradan bir müddet geçtikten sonra Yunan askerleri Türkiye’de yeniliyor. Yunan askerleri gidecek İzmir’den. Söke’deki askerler de Eşrefpaşa üzerinden yürütülüp toplu halde, Varyant’tan indirilip, Konak’a getirilecek, daha sonra da gemilerle gönderilecekler Yunanistan’a. Esir olarak yürütülüyorlar.

Binnaz hanım, Eşrefpaşa’da bekliyor, esirlerin geçeceği caddeye iniyor, Eşrefpaşa Camisinin önündeki cadde, ordan yokuştan inecekler Varyant’a doğru esir askerler. Yunan askerleri zincirlerle bağlı olarak geçiyorlar. Onu kurtaran Yunan askeri geçerken Binnaz hanım bir an gözgöze geliyor, kendisine vize alan askerle.

41 yorum:

  1. deep merhaba lily ben simgeden haberin var mı? nerede bu kız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mars beyinli.

      bilmiyoz ki kaybolduuu.

      Sil
  2. Sakın devamı yok deme deep lütfeeen. 🐞


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayan hohori.

      devamı yok tabii. nasıl olsun ki yaaa. asker gidiyor işte. kız kalıyor.

      Sil
  3. Harika ve heyecanlı bir giriş olmuş. Hikayelerini özlemedim dersem yalan olur :) Devamını da gerçekten merakla bekliyorum. Emeğine sağlık Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hikaye kalpli kadın.

      ayyy sağol hikayeciiii :) erkek gitti kız kaldı işte devamı olamaz kii ancak öncesi olabilir belkiii :)

      Sil
  4. Bence devamı olmalı demi deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gezgin kova.

      devamı nasıl olsun ki hepsi buuuu :)

      Sil
  5. Dar vakitte okudum, çok ilgimi çekti çünkü daha blog listesinde görünce.

    Kısa olmasına sevindim. Ya benim yazılar gibi olsaydı, birkaç saat bekleyecektim. Öğle tatilini :))))

    Bunun devamı var mı? Çok teşekkürler. Tarihi konuları severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      nasıl bir devam olabilir kiii :)

      Sil
  6. Binnaz'ın gittiği ve babasının yaşadığı yer Eşrefpaşa benim doğduğum, çocukluğumun geçtiği yer. Eşrefpaşa Camii, varyant yokuşu, anlattıkların kurgu olamaz. Hepsi bire bir yaşanan olaylar olmalı. Binnaz'ın babası da Giritli olmasın sakın?
    Bu öykü beni daha da sardı. Teşekkürler deep:) Güzelliklerle dolu yılın olsun 2017.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      heeey bu kurgu bir öykü ama bu askerlerin sökeden eşrefpaşa yoluyla yürütüldüğü bir gerçek. be de bu öyküyü yazarken binnazı giritli düşündüm, giritten gelmişler zamanında gemilerle. eşrefpaşa demek ki sizin doğduğunuz yer. biz de izmirliyiz, dedemler eşrefpaşalı, giritten sökeye gelmişler ordan eşrefpaşaya dedemin babası. zaten giritliler hep eşrefpaşaya yerleşmiş ama şimdi farklı orası :)

      Sil
    2. Kan çekiyor demek:)) Kurgu bile olsa mekanlar gerçek. Eşrefpaşa eskiden o filme çekildiği gibi değildi. Bir de Eşrefpaşalı adında bir anı kitabı var, yazarını hatırlamadığım. Meşhur biri değil, belki edebi değeri de yoktu ama beni çocukluğuma götürmüştü:)
      Vay, deep hemşehriymişiz ha:) Ne güzel:)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. ümran tuncer.

      devamı nasıl olsun ki. böyle romantik bi anla bitiyo iştee :)

      Sil
  8. Merhabalar ben blog dünyasında çok yeniyim. Desteğinize gerçekten ihtiyacım var. Beni anlayacağınızı düşünüyorum ve takip etmenizi rica ediyorum.. Teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  9. Ay bunda gerçeklik payı var galiba? çok heyecanlı..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      bunda tarihsel gerçek var. yunan askerleri öyle taşınmış bu doğru. coğrafik gerçek de var. eşrefpaşa ve diğer isimler doğru. dedemin babasının ilk yerleştiği yer izmirde. ama öykü kurgu. isimler de kurgu işte :)

      Sil
  10. Gerçek mi hikaye mi? Hikayeyse devamınıda yaz amaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif ipek durmaz.

      hikayee ama devamı nasıl olsun söleseneee. öncesi olabilir belki. o bakışma son an çünkü :)

      Sil
    2. ayy bilemiyorum ki. Ama bence kavuştur onları deep. Adam kızın adresi alsın falan. Sonra çıksın gelsin :)

      Sil
    3. elif i.d.

      bi düşüneyim :)

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      öyle mi diyon beybisii :)

      Sil
  12. Deepciiiiiim 😂😂😂😂:)
    Ah canim benim bana hikaye mi yazdin sen 💕💕💕 daha dogrusu nineme:) isin ilginc tarafi annem aydinli gercekten de:) ve hatta ve hatta aneyim varyanttaoturuyor. Kiz icine mi dogdu yoksa insta fotolardan anladin vryantta oturdugunu di miii:) cok tatli kurgulamissin deepcim. Varyant fotolari koysaydik ya bu hikayeye. Nazilerden gitmemen cok daha anlamli olmus canim :) evet dedigim gibi kisa ve oz hikaye yazabiliyorsun o yuzden keskekurgulasan da okusak diyordum ya.
    Ben de diger arkadaslarimiz gibi bu hikayenin bircok bolumden olusmasini isterim elbette. Devamini getirir misin ki zannedersem arkadaslarini kirmak istemezsin💕💕💕
    Eline saglik fistik 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      ivit sölemiştim ivit nazi olmadı yonan oldu :) annen aydınlı olabilir çünkü egelisin benim dedemler filan da öyle zaten söke kuşadası, oraya da giritten gelmişler. varyantta mı oturuyor ya valla mı bilmiyordum ki hissetmiş olabilirim ama. insta fotolarını görmedim yeminlen yaa. sen istersen bloguna al öyküyü ve koy pekiii varyanttaki tatar börekçisini biliyon mu seeen annem götürmüştü bi kereee çi börek çok eski kazanda yapılan :) bunu nasıl kurgulayım ki işte o bakışma ile bitiyor öykü. ama geçmişleri olabilir ki belki. bu kişilerin geçmişi olabiler :) bak şimdiiii, öykünün ikinci bölümünü yazdııım :)

      "Film o anda bitiyor. O gözgöze anında. Film değil tabii bu gerçek. Ama filmini çekebilsem ne güzel olur. Çok romantik bir an o an. Binnaz hanımın gözünden Yunan askerine bakıyoruz o da o anda bakıyor. Binnaz hanımlar da zamanında Girit’ten gelmişler gemilerle. İşgalde de kadınlar Söke’de kalmış, erkekler silah alıp dağa çıkmışlar, Yunanla savaşabilmek için.

      Film şöyle başlayabilir. Girit’ten gemilerle Söke’ye geliyor insanlar, Binnaz ve ailesi de gemide. Girit’teki yaşamı hafifçe gösterip onları gemiyle Söke’ye bir getireceksin, Söke’de yaşatacaksın biraz, sonra Yunanlıların İzmir’e çıkışı, ordan Söke’ye gelcekler. Yunan askeri Kıvanç Tatlıtuğ olsun. Bu hikayenin romanını Ayşe Kulin iyi yazar mesela. Bu bir öykü değil roman konusu. Öyküden daha büyük bir kurgu lazım.

      Çok hümanist bir durum Yunan askeri karşılık beklemeden yapıyor bunu. Ben Derya, bunun romanını yazıp filme çektirebilsem ne güzel olur. Kim çekse acaba?

      :)

      Sil
    2. Harikasın:)) Yunan askeri Kıvanç Tatlıtuğ ha:)) Çok iyi seçim:)

      Sil
    3. Caniiim deepcim deepcim deepcim 💕💕💕
      iyi ki haber verdin guzelim emailime dusmemis cevaplar hayret.
      Ciborekciye cok yakin oturuyor annem ve ben onun az ilerisindeki ilkokula gitmistim. Rahmetli babam ciborekciyi cok iyi tanirdi. Hatta ben kucukken seyyardi o amca sonra o dukkana gecti. Nefis ve meshur ciborekleri var. Annen iyi ki goturmus seni oraya.siz de oraya yakin mi otururdunuz.hangi ilkokula gittin ki sen. Belki o da ayni cikar tam olur:) ama yaşıt olmadigimiz icin farkli zaman dilimlerini yakalamisizdir. Ayy 2017 beni koskocamaaan bir 40 lik hanfendi yapti :) tam 40 diyecegim bundan sonraa. Neyse nereden geldim buraya:)

      Aydinla da bagin var tam hemseriyiz desene ne mutlu bize😁💕 yazlari kusadasindayiz annemin yaninda.sokeden de sık geceriz. Gecerken kulaklarini cinlatirim artik sekerim👍 sağlar mi nineler dedeler ugruyor musun ki sokeye. Ugrarsan kusadasina beklerim dicem de yeter gari dicen:). Izmire brkliyon kusadasina bekliyon yetti bee gelmicem isteee diyosun di mi deepciiiim >·< :)

      Veee gelelim Kivanc Tatlituglu sinema filmimize 😁 ayse kulin evet kesinlikle en iyi o yazar bu romani ve gercekten de öyküyü aşar haklisin tatlin.Galiba hepimiz aşkla kafayi bozmusuz hemen goz goze gelir gelmez ikisi devamini bekliyoruz:)humanizmden oteye gecit yok anladim;) ama romanin icine katilir yine bisilerr. :) kivanc tatlitugu koyuyorsan aşk olmak zorunda:) kim eslik etmeli ve bu filmi kim cekmeliii ..yazari bulduk başrol kadin oyuncu ve yonetmen kim olabilir iste bunu bulamadiiik:)ben zaten pek cahilimdir sinema konusunda :) bir deee Deryaya hangi yapimci yardim etmelidirrr 😂
      Kalemine saglik hemserim hatta hemsericim:p
      💕💕💕

      Sil
  13. Göz göze gelmek çok vurucu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      bu öyküyü işte o an için yazdım yaaa :)

      Sil
  14. Ay devamı olmazsa meraktan ölücem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umman aslan.

      devamı nasıl olsun ki yaaa :)

      Sil
  15. Devamı var mı Deep merak ettim :)) Gerçi o zamanlar yarım kalan çok hayat oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra gürbüz.

      baksanaaa devamı demir kadın yorumundaa :)

      Sil
  16. Eeee sonra? :) Böyle bitirilmez ki amaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli özne.

      sonrası yukarda demirkadın yorumundaa :)

      Sil
  17. O An diye bir program vardı sanki, o gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      bu da eveet bak o aaan :)

      Sil
  18. ama İzmir ama heyecan ama tarih...
    itiraz ediyorum burada bitemez :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ama senin de geçmiş hayatlarından izmir anıların olmalı benceee :)

      Sil