28 Ocak 2017 Cumartesi

CUMARTESİ


Yengem küçük bir operasyon için hastanede birkaç gündür. Koğuştaki diğer odalardaki hastalar çok çabuk sinirleniyormuş, insanları üzüyorlarmış diye bütün refakatçılar bizimkilerle kanka oldu herkes sürekli bizim odada yahu.

Mısırla çekirdek alıp O Ses Türkiye izliyorlar hep birlikte. Hemşireler sürekli bizim odada buluyor herkesi. 75 yaşında bi teyze var çay içiyor muhabbet ediyor bizle, çok tatlı. Çayı içerken her yudumundan sonra bir kere daha karıştırıyor kaşıkla, bi içiyo bi karıştırıyor. Tam sanki bir film karakteri veya hikaye kahramanı gibi.

Ne güzel bugün tatil ama hava da çok soğuk. Dışarı çıkmak zor, evde ısınmak için ne yapmak lazım, en güzeli Hemşin dansı yapmak belki de, Hemşin oyun havaları hem ısıtır hem yorar, tamam Hemşin oynamalı. Ama telefondan Fun Run oynamak daha kolay ama battaniye altında.

Bugün kuzenler geldi, okul tatil ya, dayımlar da geldi. Sabah tost yaptık. Şimdi bir tabağın içine patatesi rendeliyoruz sonra rendelediğimiz patatesin üstüne bir tane yumurta kırıyoruz sonra biraz kaşar peyniri rendeleyip koyuyoruz tuz az da karabiber çok basit bunları bir tabakta yapıyoruz karıştırıyoruz, sonra bu arada tost makinesi de ısınmış olması lazım, malzemeleri hazırlamadan önce fişe takıyoruz o ısınıyor sonra tabağı kaşıkla tost makinesine döküyoruz biraz bekliyoruz, üstü kızarınca spatulayla çeviriyoruz,  bir de döktüğümüzde yanlarını düzeltiyoruz, çevirdiğimiz taraf ta kızarınca çekiyoruz fişi alıyoruz tabağa çok lezzetli hem de kolay.

Bir de hoş geldin tatlısı olarak bisküvili tatlı yaptık. O da kolay ve lezzetli. Kuzenler hemen yarısını bitirdiler bile gündüz vakti. Bir paket puding, 3.5 su bardağı süt, bir de petibör bisküvi. Şimdi bir tepsiye diziyoruz petibör bisküviyi, ondan önce bir tencerenin içine pudingle sütü koyuyoruz, o kıvama gelince balkona koyuyoruz, ondan sonra bisküvilerin üzerine döküyoruz ama bundan önce petibörleri sütle ıslatıyouz, püf noktası bu, sonra pudingler yetene kadar kat yapıyoruz sonra en son üzerine Hindistan cevizi döküyoruz.

50 yorum:

  1. Hm güzel olmuş öykü deep :)

    YanıtlaSil
  2. Geçmis olsun mu desem iyi çitlemeler mi bilemedim 😃en iyisi susayım ben gözlerim konussun 😝

    Oo pratik şyler tam bana göre.Çocuk olunca tabi nerde haxır şeyler var ona koşuyorum.Afiyet olsn deepsss 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      ciciş anneeee :)

      Sil
  3. Geçmiş olsun.
    Ama hastahanede bile cok tatlı bir ortam oluşmuş. Bir yudum çay içip karıştıran teyzeyi cok sevdim 😄
    O pastadan annem yapardı çok severdim. Şimdilerde onu petibör yerine kekle yapıyor. O da çok güzel oluyor. 😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pofuduk.

      kekle ha tamam olabilir :)

      Sil
  4. o pastadan olsa da yesek :) böyle şahane öyküler eşliğinde .:)

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş olsunn,kısa zamanda toparlanır umarım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı bir öykü.

      öykü ki bu yaa, baksanaa altta öykü diyoo, bi de hoşgeldiin :)

      Sil
  6. Kısa bir öyküye tatlısına kadar öğrenilecek neler sığmış.Püf noktasını da öğrendik. Teşekkürler Derin, sen mi yaptın? :)))

    Burası da çok soğuk. Ayaz. Sert de esiyor. Cemre takvimine diktim gözümü :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      hıhım yaptım. evet ya cemre gelsin bu kış çok üşüdük yaa :)

      Sil
  7. Ne güzel pasta, ne güzel yazan bir blog, ne sevdim ben bunu 😊

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş olsun ve afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  9. Öykülerde karakter tahlilleri var, insan gözlemleri var.
    Tuzlu ve tatlı ikramlar var.
    Duymadığımız oyunlar ve danslar bile var.
    Hayata kısa bir bakış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      işte hayat de mii :)

      Sil
  10. geçmiş olsun.Ellerine sağlıkk Deep yinee döktürmüşssünnn afiyetler olsun yiyenlere <3

    YanıtlaSil
  11. Geçmiş olsun. Sürekli çayını karıştıran teyzeye çok güldüm yaa.:)) Keyfinize de diyecek yok Allah muhabbetinizi arttırsınn Deepp:)

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle geçmiş olsun diyorum. Hastahane muhabbetlerini bilirim az çok, ne dedeler nineler gördüm. Otobüs yolculuğunda yapılan muhabbetten farkı yok :D

    YanıtlaSil
  13. Yengen için geçmiş olsun sevdiklerin ile her anın mutlu geçsin canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evimin güncesi.

      piku mademsi :)

      Sil
  14. Canım benim,son yazımda sen varsın.Belki okumak istersin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun şifa diliyorum hastanıza. Öyle sıcak öyle samimi bir anlatım ki.

      Sil
    2. daha mutlu yaşam.

      ayyy ciciş :)

      Sil
    3. gezgin kova.

      sağool :)

      Sil
  15. Karnım acıktı okuyunca:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Yine çok güzel olmuş Deep.Sevgileer :)

    YanıtlaSil
  17. Deepsii çingusuuu :) hmm güzel tarifler dur şu tost şeysini deneyeyim ^^ bisküvi pastası en sevdiğiim :) teyzenin çay içişi sahiden bir karakter gibi hahaa ^^

    YanıtlaSil
  18. Deeeeep özlemişim seni....
    Ne güzel ve doğalsın-cansın can.
    Öptüm ve kaçtım...

    YanıtlaSil
  19. Çok geçmiş olsunn. Ben çok severim bisküvili pastayıı :)

    YanıtlaSil
  20. Geçmiş olsun Deepcim, bisküvili pastayı ben küçükken anneannem yapardı, şimdi de ben yapıyorum sık sık, hem kolay hem lezzetli:)

    YanıtlaSil
  21. Tarifler çok lezzetli geliyor kulağa, ellerinize sağlık. Bu arada yengen için geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel bir öykü gene bayıldım yüreğine emeğine sağlık güzel insan :) bu arada bisküvili pastayı Çok severim :)) canım çekti şimdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      ayy sevilmez mi ayoool :)

      Sil
  23. Hastahaneye nasıl mısır sokmuşlar ya :D
    O patatesli tostun benzerini annem ben küçükken yumurta yemiyorum diye omlet olarak yapardı , patatesler çok minik küp küp doğruyup kızartıyorsun önce sonra yumurta ve kaşarı çırpıyorsun istersen sucup üstüne yumurtalı karşımı döküp pişiriyorsun çok güzel oluyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      oluyor işteee :) hımmm kaşar da öyle mi, yumurta patates kaşar tamam denerim :)

      Sil
  24. amanın anneciğimin tatlısı :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ayyy valla mıııı ne güzeeel :)

      Sil