5 Ocak 2017 Perşembe

ERMİŞ



Halil Cibran

Hani derler ya demirbaş kitaplar, Ermiş de onlardan. Evrensel kitaplardan.

Biraz da Francis Bacon’un veya Voltaire’in denemelerini andırıyor. Çünkü birçok temel konuda yazarın düşünceleri var. Temel değerlerimiz, aşk, özlem gibi veya olumsuz yanlarımız, kibir, kıskançlık gibi. Güzel yanlarımız ve düşkün yanlarımız.

Ermiş, Doğudan seslenenlerden. Şiirsel, felsefik, ruhsal, soyut yazılar hepsi. Doğu mistisizmi var yani. Biraz da temel ders kitabı gibi. Biraz Sefahat, biraz Hayyam, biraz Mesnevi, biraz Diyojen havasında. İnce ama yoğun, ağır.

Ermiş bir kişi bu kitabın kahramanı. Hayat üzerine insanlara konuşmalar yapıyor. Tabii biraz Doğu tarzı konuşmalar. Maddeden uzak sevgiye yönelik öğütler. Güzel insanlık değerleri. Hepsi birbirinden önemli sözler, şiirsel konuşmalar.

İnsanlık el kitabı gibi ancak günümüz yaşantısı için pratik olarak düşünmemek gerekli. İyi insan olmayı öğretiyor şüphesiz. Bu tür düşünceleri, kitapları, okumak insana huzur veriyor, belki bize doğruları, doğru yönleri gösteriyor, kişisel olarak bir fayda getiriyor, ama hayata karşı çok da güçlü kılmayabiliyor. Ruhumuz güçleniyor sadece.

Not:4/4

40 yorum:

  1. En kısa zamanda okumalıyım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Listemdeki kitaplardan biriydi teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Çok güzelmişşş bende okumalıyım 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu yaşam.

      daha da mutlu olursun işteee :)

      Sil
  4. Ah Halil Cibran! Ruhumun yansıması bu adam. Bütün Eserleri birbirinden güzel, ermiş de onlardan birisi :) Teşekkür ederiz Deepciğim♡♡♤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berika.

      ayyy iyi yansımaymıış :)

      Sil
  5. Çok severim ermişleri 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve tadında.

      ermiş meyveleri mesela inciri ben de çok seferiim :)

      Sil
  6. Ruhen güçlü olan hayata karşı güçlü olur bence. Okumaya değer olduğunu hissettim :) tşkler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönül telim.

      evet evet olur bence daa :)

      Sil
  7. of ben yine ilk defa duydum. upss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lady.

      ama bu çok menşuuur :)

      Sil
    2. deme oyle. simdi ben hep sayisalciydim zaten annem olmasa kitapta okumazdim sonradan okumaua basladim geriden geliyorum gibi bahanelerimi siralamaya baslayacagim

      Sil
  8. Ara sıra elime alıp tekrar tekrar okurum, en sevdiğim kitaplardan :)

    YanıtlaSil
  9. Şərqdən səslənirsə gözəldir mütləq. Çünkü mədəniyyətin, incəsənətin ocağıdır şərq. Hələ bir də ruha xitab edirsə tam oxunacaq kitabdır məncə. Bir gün oxumağı çox istərəm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umman.

      evet ne güzel sölediin :)

      Sil
  10. Ermiş, kesinlikle insanlık el kitabı gibi. Öyle bir seferde okunup özümsenecek bir kitap değil. Satır aralarında bile anlam yüklü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neslice tarifler.

      diy miii amaa :)

      Sil
  11. Ben kitabı daha önce gördüm fakat kapağından da dolayı sanırım okuyabileceğimi düşünmediğim bir kitaptı. Şiirsel dediğin için listeme ekledim kitabı. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valar.

      öyle dimeee ünemliii :)

      Sil
    2. Çeviren de çok önemli bence. Diğerleri nasıldır bilmiyorum ama İş Bankası Yayınları'nı tavsiye edebilirim. Kapağı da daha etkileyici.

      Sil
    3. neslice.

      ah evet tabii çevirmen de yazar kadar önemli. ben de hep bakarım çevirmene. ben remziden okudum ama taam iş bankasına da bi bakıyim :)

      Sil
  12. listeme ekledim,
    teşekkürler,
    blogdakicin.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. Kitap fuarından aldım Halil Cibaran' ın 2 kitabını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      ne güzeeel iyi etmişsiin :)

      Sil
  14. Ben de yeni keşfettim blogunuzu. Ben de yeni blog yazmaya başladım. Takip ve desteğinizi bekliyorum..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazal.

      ay geldin yaaa geçen hafta konuştuk yaa hani bloguna uğurlu geldim yaaa :)

      Sil
  15. Okudugum ve de begendigim kitaplardan biriydi. Okudugum her cumleden bir sey ogrenmistim bu kitapta :)

    YanıtlaSil
  16. 97-98 gibi okumuşum. Arkadaşımın gitar hocası tavsiye etmişti. Sonradan Cibran'in bir kitabını daha okumuştum ama o aklımda kalmamış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gündem.

      oldukça önce okumuşsun demek ki :)

      Sil
  17. ne güzel kitap ama bir çok konu hakkında öğütleride öyle :)

    YanıtlaSil