14 Ocak 2017 Cumartesi

FİLM SEÇKİSİ 4



KUYU

Metin Erksan, 1968

Yönetmenin gerçek bir olaydan çektiği film. Köylük yerde adamın biri kızın birine kafayı takar, defalarca kaçırır, yakalanır, hapse girer, yine kaçırır. Ülkemizin dramı. Günümüzde halen değişmedi bu kadına şiddet. Not:3/4

KİTARA’YA YOLCULUK

Taxidi sta Kythira

Theo Angelopoulos, 1984, Yunanistan

Usta yönetmenin bir diğer usta filmi. Arıcı tarzında sessiz filmlerden. Siyasi bir adam, ülkesi Yunanistan’dan ayrılıp Rusya’ya gider ve çok uzun yıllar sonra ülkesine döner ama hiç kimseyle anlaşamaz. Yönetmenin şiirsel filmlerinden. Not:3/4

BİR YILBAŞI HİKAYESİ

A Christmas Story, 1983, A.B.D.

Yılbaşı gecesi küçük bir oğlan ailesinden ve Noel babadan bir hediye ister, bir oyuncak tüfek. Ama bir yerine bir şey olur diye kimse ona bu hediyeyi almak istemez ama o yine de hayalinden vazgeçmez. Sıcacık yılbaşı aile filmi. Not:3/4

FIRTINALI HAYATLAR

The Light Between Oceans, 2016, İngiltere

Bir deniz feneri bekçisi ve eşi çocuk sahibi olmak isterken bir kazadan kurtulmuş bir bebek bulurlar ve yetiştirmeye başlarlar. Ancak bebeğin bir ailesi de vardır. Görüntüler hoş, film zarif. Not:3/4

BAKİR DEV

Fusi

Dagur Kari, 2015, İzlanda

Buzdan Hayaller ve Tutunamayanlar adlı filmleriyle sevdiğimiz yönetmenin bir diğer ilginç ve iyi filmi. İri yarı bir adam annesiyle yaşamaktadır ve çalışmaktadır. Çocuksu ruhlu ama iyi olan adamın insanlarla iletişim güçlüğü vardır. Çevrenin zoruyla bir dans kursuna katılıp sosyalleşmeye çabalar. Hüzünlü ve komik. Not:3/4

32 yorum:

  1. Seni ve blogunu görmeden önce arkadaşlarım bana ne çok film izliyorsun dediklerinde sessizliğe bürünüyordum:) Bana çok izliyorsun diyenleri bu bloga yönlendircem artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yenilenme projesi.

      ha haa yap yap evet çok izliyom yiaa :)

      Sil
  2. Özgün blogunuzu yeni keşfettim ama artık takipteyim, bize de bekleriz,
    http://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mert.

      hoşgeldiin. görüşürüz tabiii :)

      Sil
  3. Karma liste, zevkle izlenesi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      ulizenin bakışının yönetmeninden kitara seversin herhalde :)

      Sil
  4. Hiç izlemediğim filmleri öneriyorsun :) İyi oluyor aslında yeni şeyler keşfediyoruz :)

    YanıtlaSil
  5. Bir Yılbaşı Hikayesi ni severim bence :)
    Gizli Yüz ü de izledim bu arada, bir süre geçti yeni değil de :)) İyi filmmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      çok şirin ooo :) gizli yüz, şu türk filmi diy mi, ağır biraz de mi, iyi ama ağır :)

      Sil
    2. Değil, İspanyol korku filmi :) Saklı Yüz diye çevriliyordu sanırım. La ca.. diye başlıyor :)

      Sil
    3. şenay bn.

      la cara occulta anladım. okült işte gizli demek, gizemli dimek :) baksanaaa, the ward koğuş ve anne mama 2013, bu ikisi de güzeeeel :)

      Sil
    4. Mama yı izledim de çok çok beğenmedimdi sanki. Diğerine bakarım, çok teşekkürler :)

      Sil
    5. şenay bn.

      bi de iyisin de miii :)

      Sil
    6. Deep, iyiyim canım benim :) sağolasın :)
      Sen nasılsın :))

      Sil
    7. şenay bn.

      iyiyim ya değişik bişi yok valla sıradan günler ve yazmak işte :)

      Sil
  6. Hiçbirini de bilmiyorum. Galiba şu an olduğu gibi hep belgesel, Japon NHK World televizyon kanalı ya da benzeri şeyler izliyorum bir yandan bilgisayar bir yandan başka şeylere koştururken.

    Film izlemek nasıldı hatırlıyorum ama; güzeldi. Hele aralar :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ben de sadece nat geo wild biliyorum belgesel olarak :) bence sana foto düzenleme yetiyordur, en çok zaman ona gider yaa :) sinemada izlemek de miii. git bi kare izle sinemada nefis bişi tabii :)

      Sil
    2. Fotoğrafla uğraşmak, zamanını gözden çıkarmak demek. Çekmek ki çok zevkli, gözüme ilişenleri çekmeden yapamam, bir de sonrası var. Yüklemek yani. Sınıflamak. Zaman demek bunlar. Ama gün çok kısa :)))

      Film izlemeyi hatırlıyorum hala... Belgesel gibi değildi. Heyecan vardı, gülmek vardı. Buralarda henüz sinema yok. Olunca gideceğim. Biraz şehir dışı buralar.

      Sil
    3. acemi demirci.

      foto tasnif anlayabiliyorum zor olmalı zaman alır evet :) anladım sizin orda yok dimek ki daha :)

      Sil
  7. Film izleme hızına yetişemiyorum deep:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      ben deee yetişemiyoom :)

      Sil
  8. süper filmler,listemize ekleyelim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ay ivit bu liste iyi oldu he :)

      Sil
  9. Hiç birini izlemedim ama hepsini listeye aldım:) Öneriler için teşekkürler. Bu arada blogunu takibe aldım. Bana da beklerim:)

    YanıtlaSil
  10. Deniz fenerci filmi izlerken uyudum. Bakir Dev komik. Metin Erksan izlemeyeli uzun zaman oldu. Diğerlerini izlerim. Burada olmayanları da izlerim, henüz çekilmemişleri de izlerim. Olsun. Du. Stop.

    YanıtlaSil
  11. Kosa koşa bloguna film seçmeye geldim ☺ seçip de izleyeyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğba.

      ohoooo film çok bendee :)

      Sil
  12. İlk filmin konusu çok üzücü :( hiç gelemem böyle filmlere

    YanıtlaSil