8 Ocak 2017 Pazar

GENÇLİĞİN ŞARABI



John Fante

Kriz dönemi Amerikan yazarlarından Fante, belki elli yıl bilinmezlikten sonra keşfediliyor ülkesinde ve o dönemin en iyi yazarlarından kabul ediliyor, çünkü romanları o 1930’ları anlatan bir belgesel niteliği de taşıyor.

Gençliğin Şarabı ise yazarın onca otobiyografik romanı arasında nadir öykü kitaplarından ve bu öyküler de otobiyografik. Yine kendi İtalyan Amerikan kökleri ve yoksulluk var öykülerinde. Genelde çocukluk ve gençlik öyküleri bunlar.

Yazarın Toza Sor adlı romanı ses getirince ondan daha önce yazdığı öyküleri bir araya getirmesini istiyorlar. Yazar da eski öyküleri, çocuklukta, ergenlikte, gençlikte yazdıklarını topluyor ve yeni öyküler de yazarak bu kitabı oluşturuyor.

Bu nedenle bazı öyküler daha çocuksu ve yazarın ilk yazı denemeleri olduğu anlaşılıyor. Diğer öyküler ise bildiğimiz Fante tarzında. Hüzünlü ve alaycı bir dil. Gerçekleri kendi stilinde anlatan bir yazar. Öyküleri okuduğumuz zaman, romanlarında olduğu gibi, bunları nasıl yaşıyor bu insanlar diye düşünürken bir yandan da tam da hayatın içindeler, yoksul olsalar da, diye düşünüyor okur.

Fante, Amerikan sokaklarının sesi.

Not:3/4

38 yorum:

  1. Ahh insanlar olarak çok mu geç kalıyoruz. Yazarların geç keşfedilmesi çok üzer beni. Teşekkürler Deep okunacak çok kitap var :))

    YanıtlaSil
  2. Daha önce Nadir kitapta keşfettiğim bir kitap. Eski bir basımını bulunca almak istemiştim ama bakalım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valar.

      hımmm onu görmedims :)

      Sil
  3. 1930'lar aynı zamanda büyük buhranın yaşandığı yıllar. O dönemi yaşayanların dilinden kaleminden öğrenmek ayrı bir zevk...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      ivit great depression :)

      Sil
  4. hiç duymadım ben bu yazarı bakmam lazım demek ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      bi bakarsın bi ara :)

      Sil
  5. Duymadığım bir yazar, okunacak ne çok kitap var.

    YanıtlaSil
  6. ilk kez duydum bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ümran tuncer.

      bütün yazarları duyamayız dey mii :)

      Sil
  7. duyulmadık ne kitaplar ne yazarlar var..

    YanıtlaSil
  8. 2017'de daha yeni kitaba başlayamadım.Keyifli okumalar Deep...

    YanıtlaSil
  9. Dipi dipii :) polo şeker mı en sevdiğim naneli halkalı şeker :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgürlük savaşçısı.

      benim daaaa :)

      Sil
  10. Yararlı bilginiz için teşekkür ederim. Bir yazarı daha öğrendim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o dönemden en favorim fitzgerald olmustur bunu okumamıştım listeme ekliyorum ..kalemine sağlık

      Sil
    2. burcu gözoğlu.

      fitzgerald iyi tabii de fante başka bir dil :)

      Sil
  11. yazar çok ama ortada okadar çok pembe diziyede bağlayan kitap var ki keşke her birinin konusu insancıl gerçekleri konu alsada bir uyanış yaşasak.Birşeylerin farkına varmamı sağlayan kitapları seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      bak anne romanı gibi işte gorki :)

      Sil
  12. deeppp! nöroyonn :) Kış gelince okuma isteği artıyor yahu insanın. Bu kitaba da bi bakayım ben kış bitmeden :))

    YanıtlaSil
  13. Yazarı tanımıyorum:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      çok tanınmıyor ivit :)

      Sil
  14. Öyküye, yazıya yani edebiyata düşkün toplumlar olabilmek... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      biz de belki oluruz bikaç yüzyıl sonra edebiyat kalırsa :)

      Sil
  15. Çok seviyorum Fante'yi. Yavaş yavaş yeniden basmaya başladı Parantez Yayınları, bu sayede eksik kitaplarımı tamamlayacağım inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcuuk.

      benim bak dört oldu blogumda yazdan bu yana.

      toza sor
      bunker tepesi düşleri
      üzümün kardeşliği
      gençliğin şarabı

      :)

      Sil