30 Ocak 2017 Pazartesi

HAKKIMDA 10 GERÇEK


Sevgili dadliş ponçik Yalnız ama Özgür mimlediii. Gerçekler kendisimizle ilgili.


1. Aşırı çekingen ve ürkek olduğum için insanların yüzlerine, gözlerine bakamam. Bu nedenle kafelerde, BurgerKing'de filan hiç kimse ile gözgöze gelmeyeceğim yerlerde otururum. Karşım boş olur yani. Yoksa nereye bakacağımı şaşırıyorum. Bir de arkamda duvar olmalı.

2. Elimde kitap olmazsa yine elim ayağıma dolaşır. Şapşikleşirim. Her yerde her an elimde bir kitap olmalı. Yoksa zaman geçmez. Kitap aynı zamanda bir koruyucu. Hep derim insanların yüzüne tutuyorum kitapları, vampirlere sarımsak tutar gibi. Kuyrukta, metroda, kitapsız ne yaparım.

3. Herkeste olduğu kadar bende de minik takıntılar vardır. Örneğin, jelibonu, leblebiyi sayıyla yemek gibi. Ağzımın sağ tarafına iki leblebi, sol tarafına iki leblebi. Sağa bir jeli sola bir jeli. Elimin bir parmağını ıslatmak gibi hemen diğer elimin bir parmağını da ıslatırım. Her şey çift olacak yani. Sayılar çok önemli işte. Bu sayısal zekadan geliyor, beynim bilgisayar gibi. Mat kafası var işte.

4. Hüzün hiç yoktur bende. İçim hafiftir, kıpır kıpırdır, yaşama heyecanı vardır. Ama hüzünü algılarım. Algılarım çok güçlü ve çok temizdir. Empatim de yüksek. Duygusal değilim ama duyarlıyım. İnsanlardaki hüznü ve üzüntüyü çok iyi algılarım ve anlarım.

5. Anı biriktiricisiyim. Hep derim bende nostalji yok hiç. Geçmiş ilgimi çekmiyor, bugün ilginç bir de gelecek ilginç. Ama hatıra biriktiririm. Biletler, fişler, notlar, ne ne zaman yapıldı, nereye gidildi, bir dolu minik şey. Şöyle örnek vereyim. Diyelim, dedem evime geldi, her zaman olmadığı için, örneğin, hiç sevmesem de sigarayı, dedemin içtiği sigarayı ve o tablayı aynen öyle saklarım. Bir daha görünceye dek.

6. Annemlerin evini karıştırmak en büyük mutluluğum. Gidince, bütün dolapları karıştırırım. Bir keresinde, annemle babamın aşk mektuplarını buldum, gizlice okudum, ama anladılar, sonra anne babam bir törenle o mektupları denize attılar. Ben de ağladım tabisi. Tekrar tekrar okumak istiyordum.

7. Çok sağlam bir hafızam var. Bütün filmlerin yönetmenlerini, yıllarını, oyuncularını, kitapların baskılarını biliyorum. Kitapçıya girdiğimde, bu kitabın yerini neden değiştirdiniz diyorum, ben girip okuyordum arada, kitapları kitapçıda okuyup bitiriyorum, birkaç gidişte. Bunun fiyatı neden değişti. Hafızam sağlam olduğu için yazı yazarken, örneğin kültür sanat filan yazarken hiçbir zaman internete veya kitaplara bakıp kontrol etmem. Bütün yazılarımı o anda kafadan yazarım. yazılarım için şimdiye dek hiç araştırma yapmadım netten kitaplardan. Hep o anda yazıyorum yazılarımı. Bütün yazılarımı yayınladığım anda yazıyorum. Yazma anı dışında aklımda yazmak hiç olmaz. Ne yazacağım diye hiç düşünmem. Oturduğum anda bir anda yazarım. Kafam boştur yani hep.

8. Kendi dünyamda yaşadığım için aile akraba arkadaşları hep unuturum. Telefon etmem yani. Hep düşünürüm onları, annemi düşünmediğim bir gün bile yoktur ama annem arar hep beni. Babam arar, arkadaşlarım arar, akrabalar arar. Hepsi arar ama ben hiç aramam. Düşünmediğimden değil ama ben işte hep kitaplar, yazmaklar, çeviriler, hayaller peşinde koşarım. Annem arar ve Derin, dur seni yerin yedi kat dibinden çıkarayım der, Ben hayallerle kaybolduğum için.

9. Ütü yapmak, perde asmak, tırnak kesmek hiç hoşlanmadığım şeyler.

10. İş olmasa evden çıkmam ben. Ev kuşuyum. Evde zaman yetmez, ev işi, yemek, diziler filan, zaman nasıl geçer hiç anlamam valla. Ama gezmek de severim. Karabatak gibi, genelde evdeyim, bir çıkarım üç gün gezerim, Her gün Büyükada mesela, sonra yine eve kapanırım.

Nefis bir mim bu. Herkeşler yapsıııın.

50 yorum:

  1. ne güzel yazmışsın keyifle okudum o gözgöze gelmek istememe olayına bende katılıyorum hiç sevmem :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Bende evden çıkmayıp, gezmeyi sevenlerdenim. Ne yaman çelişki :)

    YanıtlaSil
  3. Hatıra biriktirmen ne güzel:) Keyifle okudum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ya bir de genellikle AVM'lerde olur ya biriyle göz göze gelirsiniz yarım saat size bakar bir çift göz😂Iykkk😂
    Aman Ne evde oturuyon çık dışarı gez hava al deepppppppp💜💜💜💜

    YanıtlaSil
  5. Açık yürekli olmak, içten olmak, belki şeffaf olmak güzel ama bu kadar netlik ... İyi mi acaba...?
    Anı biriktirmek harika. Mektupların denize atılması yazık olmuş. Güçlü bir hafızaya sahip olmak ne güzel.
    Bu 10 gerçekten daha ne çok yazı çıkar.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Tüm duyguların tammen bnenim zıt özelliğim. Misal ben insanlarla konuşurken onların gözlerinin içine bakarım. Diğre türlü farklı tarafa bakıp konuştuğumda o baktığım şeye odaklanır. Konuştuğumu unuturum :) Ama ev kuşu olayı tam benlik bende evden çıkmayı pek sevmem. Evde oturup, televizyon izleyerek yada müzik dinleyerek o an yapmaktan hoşlandığım hobileri yapmaya bayılırım.
    Deeep bak gördün mü bende ayak üstü mimin iki sorusunu cevapladım bile :D

    YanıtlaSil
  7. Merhaba ;

    Bloğunuzu ilgi ile takip ediyorum. Çok faydalı içerikler paylaşıyorsunuz. Bloğunuz'dan para kazanmak için %50 Komisyon ile İnstaKitap Setine Satış Ortağı Olabileceğinizi Biliyor Musunuz ? https://goo.gl/iLiflK

    İnstakitap İnstagram üzerinden para kazanmanın kitabı para kazanmanın tüm metotları, butik açmak, satış yapmak, takipçi artırmak, 4 ayrı kazanç metodu.
    Herkese hitap eden yöntemler, sürekli güncellenen tedarikçiler, hepsi 3'lü kitap setinde. Sitemize gelen 100 ziyaretçiden 1'i sipariş veriyor.

    Sizi de satış ortaklarımız arasında görmekten memnuniyet duyarız.

    YanıtlaSil
  8. 2. maddeye göre şimdi de insanların çoğu bunu telefonlarıyla yapıyor. Kimsenin gözünün içine bakıp da selam bile veremiyorsun. Herkes telefonunun ekranına gömülmüş bir şekilde yaşıyor.

    YanıtlaSil
  9. Sırtının duvara gelmesini istemen,güvende olma ihtiyacından kaynaklanıyor.Bu konuyla ilgili bir kitap okumuştum.Hafızam senin kadar kuvvetli değil.Hitlerin odasını anlatıyordu.Misafir olarak gittiğinde kendini ezik hissedeceğin bir çok tiyolar vardı o adada :)

    YanıtlaSil
  10. Güzel bir mime benziyor.Çok daha tatlı geldin şu an bana Deep.Çift sayı takıntısı bizde de var biraz,mesela televizyonda sesi bazen çok kısık geldiği için yükseltmemiz gerekiyor.Ama illa 50 olmalı,daha az ya da çok olamaz.Öyle de bir takıntı.
    Yapacağım ben de.Yakında. :)

    YanıtlaSil
  11. Puzzle gibi, şimdi bir birleştireceğim din don kapıdayım. Elimde olsa jest olsun diye sürekli gittiğin yerlere sana özel nişler yaptırırdım, oturmak için. Ya da dur yalnızlığı sevenler için localı biraz pahalı menüler bile olabilir. Şaka bir yana yalnızlık sana dar veya çok büyük sen paylaşmak üzerine kurulu bir insansın. Er ya da geç o kahve içilecek? :)

    YanıtlaSil
  12. 4 ve 8de ki huylarımız benziyor:)) ne güzel hafızanız kuvvetli çabuk unutanlardanım ben:(

    YanıtlaSil
  13. Haha ne güzel mim konusu olmuş yine bu 😃 bende bir çoğu var.1. maddeede katiliyorum 😃
    Yine şahanesin deep 😃

    YanıtlaSil
  14. Ay yine süpersin:) 5 ve 6'ya bayıldım, ay o güzelim aşk mektuplarına nasıl kıydılar yaa:))) süper süper hepsi:)

    YanıtlaSil
  15. Gizemli Deep' i biraz daha tanıdık:) Blog camiasında bu kadar girişken ve aktif olan Deep' in, gerçek hayatta bu kadar ürkek ve çekingen olması ilginç geliyor bana.

    YanıtlaSil
  16. Ben de walkmansiz dışarı çıkmazdım insanların konuşmasını dinlemeyi sevmediğim için :)

    Hafızam berbattır, hiçbir şeyi hatırlamam, hiçbirşeyi. İleride ayzaymır olsam anlamayacağım heee.

    YanıtlaSil
  17. Benim de garip huylarım var mesela bu sene fark ettiğim bir şey farkında olmadan arkamda oturan arkadaslarimi dinliyorum ve bazen tepki veriyorum onlarda benim onu dinlediğimi biliyor ama istemeden oluyor mesela kitap okuyorum öyle arası bi anda dikkatim dağılıyor etraftakilere dinliyorum .
    Ama seni daha çok tanımış oldum .

    YanıtlaSil
  18. Görmeden bile yakından tanımak buna mı diyolar? Çok tatlış olmuş. 😊

    YanıtlaSil
  19. Bazıları bana benziyor evi sevmek anne evine el atmak minik takıntılar bizi biz yapan yanlarımız deep...

    YanıtlaSil
  20. Ortak yönümüz çokmuş Deepçiimmm:) Bende bilet izmarit falan.. gittiğim geldiğim yerlerin biletlerini hep saklarım.:))

    YanıtlaSil
  21. Çok içsel bir tanıtım olmuş deep sıcacık.Anlatımındaki kelime seçimlerine bayıldım sankim kitap okuyormuşum gibi ne de olsa karşımda bir yazar var değil mi ama ? ♥♥♥

    YanıtlaSil
  22. Bende bakamam insanların gözlerine özellikle bir şeyler anlatırken. bakamıyorum rahatsız oluyorum. Ailende sevginin olması ne güzel bir şey deep.

    YanıtlaSil
  23. Hafızana hayran kaldım. Bende çalışırken sırtımı duvara veririm yoksa orda oturamam asla çalışamam 😁

    YanıtlaSil
  24. Çekingen, utangaç, hamarat, yazıları, güzel yemekleri, müzik, film,kitap, Büyük Ada, tatlı severliği dışında hiç tanımadığımız kızçemizi, Derin'i daha bir tanıdığımız için sevindim :)

    YanıtlaSil
  25. kendini ne güzel anlatmışsın deep :) öpüldün!

    YanıtlaSil
  26. Yaa cok guzel bi yazi olmus ki buu :) sayi takintin cok garip. Takintilar bana hep garip gelmistir. 🙈 Bi de ay ben de asiri ani biriktiririm yaaa.

    YanıtlaSil
  27. Çok ilginçsin deep senin hakkında ye i şeyler öğrenmek keyifli :) fazla gizemlisin çünkü :)

    YanıtlaSil
  28. Çok keyif aldım bu mimi okumaktan :)) Senin için sorun olmayacaksa daha kişisel yazılar okumak isterim senden Deep :)) Çünkü bu mim anlatıyor ki en az kitaplardaki ana karakterler kadar ilginçsin :D Özellikle 7. maddede wow dedim. Ben bir süre sonra kitaptaki karakterleri bile unuturum.
    Bu insanlarla göz göze gelmeyecek şekilde oturma takıntısı bende de var bayağı :D Bazen ne tarafa oturursan otur insanlara arkanı dönemiyorsun ya öyle zamanlarda çok daralıyorum :D

    YanıtlaSil
  29. Çok keyifle okudum, mektuplar konusunda anne-babanıza katılıyorum:) Yeni neslin mektuplar gibi bir sorunu olmayacak ne üzücü. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  30. Harika bir mum olmuş deep bende leblebi de mesela üzüm yerken falan sağda 3 tane varsa soldada 3 olur bende de takıntı jelibonda da önceden aynı şeyi yapardım ama nasıl yapıldığını izleyene kadar suan almıyorum ve yemiyorum gerçekten ütü yapmayı bende sevmem perdeyi istesemde takamam zaten boyumdan dolayı yani anlayacağın nerdeyse ortak noktamız çok bende çok cekingenimdir kafeye gittiğimde etrafa bakamam çünkü herkes bana bakiyormus gibi hissediyorum bu hoş değil tabi ki :)

    YanıtlaSil
  31. Çok iyi olmuş seni daha iyi tanıdım bayağı ilginçsin kendimden birşeyler de buldum aslında senden sevgilerimle

    YanıtlaSil
  32. Güzel bir mim olmuş Deep, okurken gülümsedim. :)

    YanıtlaSil
  33. Hafızamın seninki gibi olmasını isterdim özendim. Okurken birçok şey buldum kendimde sevgili deep.

    YanıtlaSil
  34. 7.maddenin şaşırtıcılığı ve güzelliği!!! :)

    YanıtlaSil
  35. Hayret içindeyim. !!
    Deep kimsenin gözünün içine bakamıyor ??? Yok !
    Neyseki takıntılı da biraz rahatladım :))

    YanıtlaSil
  36. Deep tahmin ettiğin gibi ben de gezmeyi severim :)) 1.maddeye de çok şaşırdım, hiç tahmin etmezdim, seni çok çabuk kaynaşan biri olarak tahmin ediyordum.

    YanıtlaSil
  37. Ben de inanamadim gözünün icine bakamama olayine, bir ara gelir gözünün icine bakip test edicem, sapsikcigim <3

    YanıtlaSil
  38. Yaaa yazık o mektuplaraa neden yakmışlar kii.. belki de yakmış gibi gösterip saklamışlardır onlar başka kağıttıır :/
    Haha sayı takıntını bilmiyordum ben de adımlarımın eşit olması için uğraşırdım şimdi de benzer eşitlik takıntılarım var :D

    YanıtlaSil
  39. Çok sevindim bu yaziyi yazdigina. Keske mektuplari yakmasalarmis roman çikarirdin sen.

    YanıtlaSil
  40. Bu tarz yazılar çok hoşuma gidiyor. İnsanlar hakkında ilginç ve eğlenceli bilgiler öğrenmiş oluyorum. Takip ettiğim kişileri tanımamı sağlıyor. Yüz yüze görüşmediğimizden bu tarz tanışmalar mutlu ediyor beni.

    YanıtlaSil
  41. Ne güzel bir yazı olmuş böyle seni biraz daha tanıma fırsatımız oldu :)) ne güzel Bu arada 7.yazdıklarına hayran oldum çok güzel bence seni kim milyoner olmakta görmek isterim doğrusu sende ki bu bilgi hazinesiyle kesin alırsın bir milyonu sevgili deep :) Emeğine sağlık güzel insan sevgiler :)

    YanıtlaSil
  42. 2,3,5,6,7,8,10 aynıyız yavrucuğum.❤❤❤

    YanıtlaSil
  43. Ben de biriktirmistim anılardan kalma şeyler. Zaman geçtikçe bana acı verdikleri için attı annem onları ...

    YanıtlaSil
  44. Deepcim deepcim💕💐😇
    urkeklik cekingenlik zorlastiriyor bazen hayati di mi .. As good as it gets teki gibi misiiinnn yoksa birden o film aklima geldi. Ben senin hafizana bayiliyorum gipta ediyorum. Daha once de bir ozelligine hayran kalmistim o bu muydu ahh benim kafada hicbirsey kalmiyor artik 😞
    Kimseyi unutmaman deger vermen de cok hos guzelim . ama sen kimseyi arayip soramiyorsun ya , ya karsindaki de arayip soramiyorsa bu durumda ne yapiyorsun ?

    YanıtlaSil
  45. Komikmiş ve keyifliymiş (yapması da öyle olmalı)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  46. 1., 6., 8. ve 9. Şıklar aynı ben. Kimsenin gözlerine bakamam çocukluğumdan gelen bir huy bu konuda kendimi çok rahatsız hissederim. Hatta bir ara hırs yaptım konuşurken insanların gözüne bakacağım diye ama olmadı yapamadım.
    Annemlerin evini karıştırmayı bende çok severim zaten karşı dairelerde oturuyoruz evde ne var ne yok iyi bilirim.
    Telefonla konuşmayı hem sevmem hem de unuturum aramayı. O yüzden herkese söylerim benim için aramıyor diye söylenmeyin ben gelirim görürüm ama arama konusunda zayıfım.

    Ütü ve perde asma konuları bende de aynı hiç haz etmem.

    YanıtlaSil
  47. şirin arkadaşlarım, tamam bu yazının devamını da yazıcam, anlatıcam yine, son zamanlarda en sevilen ve yorum yapılan yazım bu oldu, anlatırım yine yakında :)

    YanıtlaSil
  48. baş belasısın sevgili arkadaşım, tam bir baş belası. bu arada kitapçıda kitap almadan okuyup bitiren birini daha tanıyorum :)))) sevgiyle kal deepppppp (haydi halaya!!!!!!)

    YanıtlaSil
  49. Deep senin utangaç olman beni çok şaşırttı biliyor musun hiç öyle gibi değilsin ^^ ben senin aksine dik dik insanlara bakıyorum , sonra gerçi bende utanıyorum ama olsun , bir arkadaşım var o öyle bir bakıyor ki insanlara metrodaydık bir kere kıza bakıp duruyor diyorum bakma ama bakıyor diyor ki ne kadar güzel kız , kız korktu bizden :D
    Ya çok güzel yazmışsın ya bilmediğim yönlerini de öğrendim bu halde ^^

    YanıtlaSil
  50. bendede o tek olmasın takıntısı var hep çift olacak ama çok komik gülüyom hep kendime :)
    aa niye yakmışlar ki güzelim mektupları ya burda benim içim sızladı resmen:)
    Dede örneğin ne kadar duygusal olduğunun bir ıspatı hep sevgiyle kal hocası :)

    YanıtlaSil