25 Ocak 2017 Çarşamba

MAHZEN



Umut Erdoğan

Akademisyen ve reklamcı yazarın ilk romanı bu ve 21 yaşında iken yazmış.

Bir suç romanı. Karanlık bir aile dramı da aynı zamanda. İyi bir film de çıkar metinden, bir kaybedenler filmi. Fransız ve Amerikan suç ve yol filmlerini de andırıyor. Bir Fransız yönetmenden iyi bir kara film olur bu Mahzen’den.

İz ve Rıza iki kardeş. Çocuklukları yaralı, acılı. Kötü bir aileden çıkan, sevgisiz büyüyen iki kişi. Üniversite yıllarına geldiklerinde geçmişlerinin hesabını sormaya başlıyorlar. Çok sert bir yanıt veriyorlar geçmişlerine.

Kısacık roman hemen kendi atmosferine alıyor okuru, mahzene çekiyor, karanlığa doğru, yeraltına doğru. Acımasız insanlar acımasız hayatlar doğuruyor ve yine acımasız hayatlar acımasız insanları yetiştiriyor.

Bir psikolojik suç romanı olarak oldukça gizemli ve başarılı. Popüler tarzda değil de edebiyat tadında yazılmış. İstanbul ve İzmir fonunda geçen bir dram.

Not:3/4

Not: Arkadaşımız aynı zamanda aramızdan bir blogçu. Kendisini bloğundan ve diğer sosyal medya hesaplarından izleyebilirsiniz.

42 yorum:

  1. 21 yaşında yazmış demekn vay be. Suç kitabı ise madem sende başarılı buldun ilgimi çekti. Aramızdan bir bloggersa bize de Destek olmak düşer. Okumaya çalışacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sümeyye kip.

      iyi yazmış ivit :)

      Sil
  2. Konusu ilginçmiş, yazarın aynı zamanda blogger olması da çok güzel, başarılar dilerim:)

    YanıtlaSil
  3. Takip ettiğim bloglardan.Böyle bir romanı olduğunu bilmiyordum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      olsun işte öğrendiin :)

      Sil
  4. bloguna şimdi göz attım da, söz söyleyebilen bloglardan gördüğüm kadarı ile, takibe aldım))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tehlikeli tuval.

      ah evet dolu dolu biri insan :)

      Sil
  5. kitabın kapağı cok dıkkat çekiçi :)

    YanıtlaSil
  6. ne güzel hemen bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ümran tuncer.

      bak tabii şeker :)

      Sil
  7. Takibe aldım :) Diğer arkadaşların kitaplarını alırken, bu kitabı da alayım. Teşekkürler bilgilendirdiğin için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hikaye kalpli kadın.

      oleeey oku tabeee :)

      Sil
  8. ilgi çekici bir kitaba benziyor. Okumaya değer..

    YanıtlaSil
  9. Ben de takibe alıyorum. Kitabın konusu ve yazdıkların güzel. Okumak lazım, ama ne zaman? Off of.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      tam emekli olunca okursunuz artık :)

      Sil
  10. Vayy beee.Ben o yaşlarda boyna geziodum 😃 kitapta neymis 😃 hayrli olsun arkadasmizn kitabi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      sen daha iyisini yapmışsın yaaa :)

      Sil
  11. hemen takibe alıyorum, yine harikasın Deep...

    YanıtlaSil
  12. Takibe alalım. Belki kitabını okuma fırsatı buluruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güneşim.

      okusun bi gün belki ivit :)

      Sil
  13. Konusu ilgi çekici bloguna bi uğrayayım tanıştırdığın için teşekkürler deep 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yenilenme projesi.

      bişi bişi diil kiii :)

      Sil
  14. Hemen takibe aldım. Müsait bir zamanda uzun uzun okumak lazım.

    YanıtlaSil
  15. Yazarın blogunu uzun zamandır takip ediyorum, kitaptan da çıkar çıkmaz haberim oldu ama ben kara kitapları pek sevmiyorum o yüzden okuyamadım. Sizin anlatımınızdan da tahmin ettiğim gibi çıktı. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      sen sölemiştin zaten bana bu yazarı geçen yaz :) piki okuma mademsi :)

      Sil
  16. Ne çok blog yazarının kitabı var. Ne güzel. Makbule hanımın kitabını bitireyim hele bir... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Kitap yazmak ancak siz zeki ve sabırlı insanların işi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük mucizelerim.

      hadi canım sen dee yazarsın ama zaman nerden bulcaaan :)

      Sil
  18. Alınması gereken kitap listesine eklenmeli, teşekkürler Deep :)) Ya blog yazarlarının kitap çıkarmış olması ne güzel çok mutlu oluyorum duyunca :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra gürbüz.

      işallah senin de olcak kiii :)

      Sil
  19. Daha okumaya başlar başlamaz....
    Ne çağrışımlar :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      aman aman bu kitap bişi çağrıştırmasın he :)

      Sil
  20. 21 yaşında yazmış demek , vayy ^^

    YanıtlaSil
  21. Negatif etkileyen ortamlardan uzaklaşamadıkça malesef ki bugünün insanı geleceğe kötü bir insan olarak taşınıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      öyle oluyor işte maleselef :)

      Sil