15 Ocak 2017 Pazar

PAZAR HALİ



Ben Türk Kahvesi içemiyorum acı geliyor içersem şekerli içerim. Kahvenin lezzetli olması için içine bir küp çikolata bir kare yani atmak gerek. Kahveyi aynı yapıyorsun ama şeker yerine bir kare çikolata atıyorsun. Hani var ya dikdörtgen çikolatalar. Çikolatanın da acısını yiyemiyorum. Acı geliyor bana. Gofrette muzlu seviyorum veya çilekli.

Halam bizdeyken annemle sigara içelim derler, bir dışarı çıkıp gelelim, veya lavaboya gidelim. Babaannem hemen anlar, yüzlerine bakıp anlar hatta. Babaannem hacı, hacca yazıldı sekiz sene her sene, sekiz sene sonunda çıktı. Dedemle babaanneme çıktı ama dedem rahatsızdı gidemedi, babaannem gitti, zaten babaannemin gittiğinin üçüncü günü dedem vefat etti. Dedeminki kaldı öylece.

Babaanneme söylemedik ama dedemin vefat ettiğini, rüyasında görmüş, dedemin cenazesinde aradı hep ama söyleyemedik ta ki on gün sonra döndü hacdan ve öğrendi. Ama alıştı şimdi, 2.5 sene oldu. Şimdi Pazar, evdeyim, babaannem babamla cenazeye gitti annem namaz kılıyordu içeride, o da bitirip gidecek. Bir akrabamız vefat etti, 90 yaşındaydı Allah rahmet eylesin.

Ben de şimdi temizlik yapıcam. Süpürge, etrafı topluycam, toz değil onu almıştım geçende. Biraz da üşütmüşüm galiba, yanlarım ağrıyor. Mutfağı süpürdüm bile, bir yandan da müzik dinliyorum, ilahiler biraz, şimdi de Medinede Açan Güller. Herkes sevmez, zevkler ve renkler tartışılır tabii. Bir yandan makineyi boşaltıyorum çamaşır, sonra oturma odasını antreyi süpürcem.

Erkek kardeşim dersanede, küçük erkek kardeşim evde. Ay aklıma geldi şimdi, büyük erkek kardeşimle kavga etmiştik. Damarıma basılınca değişebiliyorum ama o da beni o hale sokanın hatasıdır. Büyük kardeşim bir zamanlar çok dalga geçerdi benimle, bir keresinde artık yetti cinnet geçirdim, bıçaklıyordum ama benim karşımda hem yapıp hem de gülünce daha çok tepem attı, annem kolumdan tutup bana tokat attı yere düştüm kendime geldim yoksa kardeş katili oluyordum.  

Bir de o gün yine cinnet geçirdim uzun boylu kardeşimi boyundan tutup takla attırdım kafasını vurdu. Çok çektim ben ondan ama şu an öyle değil olgunlaştı çünkü artık. Ama geçmiş bu ne olursa olsun unutulmuyor. Takla attırdım ya kuzenlerim çok şaşırdı, nasıl yaptın onu dediler ben de bilmiyorum dedim o an ne yaptığımı bilmiyorum ama ben çok nadir böyle sinirlenirim artık çok tepeme gelmezse gülüp geçiyorum. Rabbim görüyor artık çok takmıyorum. O zaman çok kızmıştım ona, hakkımı helal etmiyorum sana demiştim ama şimdi geçti tabii. O benim kardeşim ne olduysa oldu hakkımı helal ederim.

76 yorum:

  1. Pazar günleri hep mi her yerde birbirine benzer. ) O koşturmacası. Kırk yılın başı hep aklımda olanı yapayım dedim ki bir günümü aldı. Ama unutmamak için, elim soğumasın diye yaparım senede bir kez. Geçen yılkini hatırlamadığıma göre yapmamışım demek ki o yıl. Hazırları da hiç aslına benzemiyor çünkü lahana sarmalarının :)))))

    Güzel, farklı öyküydü. Beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      offf lahana sarması mı şaane bişiiii :)

      Sil
    2. Ve çoook zooor. Sabahtan akşama uğraştırıp kolayca biten bir şey :)))

      Sil
    3. acemi demirci.

      güzel şeyler öyle işte. zor yapılır beş dakkada biter :)

      Sil
  2. Benden 3 yaş büyük abim de çocukken hayatı burnumdan getirmişti ama yine de çok severim :)

    YanıtlaSil
  3. Ben şeker yerine nutella arıyorum, nadir içtiğim zamanlarda:s kavgasız geçmiyo kardeşlerle günler, mesele kabga edp dışarıya karşı kenetlenmekte👏🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meltem sert.

      nutella bayılırım yaa :)

      Sil
  4. Kahvemi şekersiz alırım çikolatamı da bitter önceden bende şekersiz asla içemem derdim bir kere alışınca şekerin içinde olduğu şeyler garip geliyor insana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yenilenme projesi.

      hımm iyi bişi yapıyon sen :)

      Sil
  5. Toplumda insana cinnet geçirtebilecek öyle çok insan var ki. Aman dikkat, insanın öfkesine, iradesine hakim olması lazım. Böylece sinirlerimizi, dayanma gücümüzü de test etmiş olacağız.
    Nurnina'ya sağlıklı, güzel günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      haklısınız evet :) nurnina tamam :)

      Sil
  6. Benimde katil olmama ramak kalmışlığı var. Gerçi kardeşimin de katil olmasına ramak kalmışlığı var. Böyle şeyler hep oluyor sanırım kardeşler arasında :)
    Ben ilahi dinleyemiyorum. Ağlatıyor beni. Çok hüzünlü geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      kardeşler böyle oluyor diyorsun :)

      Sil
  7. Resmi gördüm sonunda :)

    Puding mi? Nutela değil iyi ki :))))

    Kitabın adına takıldım. Lodosa. Sadece Lodos sözcüğüne. Belki bir ara anlatırım nedenini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      her yerden bir anı çıkıyor diyorsun :)

      Sil
  8. Ben de acı çikolata yiyemiyorum :D ısrarla olmuyor :)

    YanıtlaSil
  9. Deep çok tatlı bir insansın pekte ilginçsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esma tezgi.

      kurgu öykü buuu bak kahramanım da nurnina :)

      Sil
  10. Naaptin sen yaa? :)) Ben simdi hangisine yorum yazayim?
    Ama en cok babanneye uzuldum, bide sey bekledim. Hani annenler sigara icin disari cikalim muhabbetinde babanne demedi mi; esegin ayagini icin diye:)) Buyuklerimizden ben cok duydum bunu cunku:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mevlüde türk.

      eşeğin ayağını için ha haa :)

      Sil
  11. Kardeş sevgisi bambaşka. Kardeşi olmayan çocukların paylaşmayı bilmediği ile ilgili bir yazı okumuştum :) Sinirli bir Deep mi? Buna şaşırdım işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hikaye kalpli kadın.

      öykü bu şekerim :)

      Sil
  12. okudum okudum hangisine yoğunlaşayım bilemedim. Hacıannenin ellerinden öpüyorum.

    YanıtlaSil
  13. Kahve içine çikolata atmak.. Deneyeyim bir ara ben de :D babanneye üzüldüm >_<

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fasulye.

      dene pisboğaz fasulyeee :)

      Sil
  14. Kahveye hiç hayır diyemem. İnşallah bir gün içeriz together :)

    Kardeşler kavga etmiş deli bile inanmamis. Olur böyle vakalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      deli bile ha haa :)

      Sil
  15. Metro'da pasta reyonunda satılan dev ganaj kalıplarından beyaz çikolatalı olanından aldım, kahveni içine bir küp kesip atıyorum. Al sana kahve kreması ve şeker, bir de beyaz çikolata aroması bir arada ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve yanı.

      hımm pratiksiin :)

      Sil
  16. Tolga çok küçük yaşlarda takla atmasını öğrenmişti, ikizi Melis atamaz, onu kıskanırdı. Hatta bazı dostlar Tolga'yı kesinlikle bir takımın yıldızlarına yazdır, çok iyi futbol oynuyor derdi. Bense, onun okuyup büyük bir adam olmasını düşünürdüm. İşte böyle deep kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehmet o. ç.

      büyük adam oldu muuu :)

      Sil
  17. Mahsuscuktan değil sahicikden yazıyorsun. Okurken bu gerçek mi yok değil ikilemi yaşamak bana çok keyifli geliyor. Hepsi gözümün önüne geliyor, kitap okumanın bendeki büyüsü bu -herkes gibi- kitabın sayfalarından içeri girmek. Dedeye Allah rahmet eylesin, babaannenin başı sağ olsun, haccı mübarek olsun. Kardeşler de güzel geçinsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      iyi dileklerin için sağol. kurgu elbette. erkek kardeşim yok zati :)

      Sil
  18. Kahvenin de çikolatanın da acısı severim.
    Deep gerçekten nasıl attırdın o taklayı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gezgin kova.

      hayat işte oluyor :)

      Sil
  19. Valla hangi birine yorum yazzacğımı şaşırdım :)
    Mutlu haftalar olsun deyip kaçayım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sihirli mavi.

      nurnina adlı kurgu kahramanım bu yaa :)

      Sil
  20. Ay ben çok üzüldüm bu kıza bissürü erkek kardeşin arasında ev işleri falan :( Ama ne kadar da gerçek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kaleminden.

      hayat işte napcan oluyor böyle şeyler :)

      Sil
  21. oyyy sen bu kadar sinirli misin yaaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem kutlu.

      kurgu öykü ki bu. kahramanım nurnina yaa :) etikettte yazıyor :)

      Sil
    2. özlem kutlu.

      heeee yaaaaaa hihihiii :)

      Sil
  22. türk kahvesine değil de neskafeye falan atarım çikolata ben de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      aa du atayım ben deee :)

      Sil
  23. hangi noktadan yorum yapsam bilemedim ama şekersiz kahve yanında bir dilim bitter benim için eskiye özlem az da olsa kardeş takışması:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma üzmez.

      sende de vardı yaniii :)

      Sil
  24. Kardeşle kavga, kahvenin çikolatalı hali. Tadını çıkar. Bir gün elin adamıyla evleniyosun sonra en acısından (öyle sütsüz, şekersiz) kavgaların oluyor, yutmak zorunda kalıyorsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif şahin.

      ay of deme tamam tamam :)

      Sil
  25. Erkek kardeşler hep böyle :)) Bizimki de deli eder beni :))

    YanıtlaSil
  26. Bir an deep olamaz bu anlattigi dedim kurguymus ay sen çok yasa 😂😂😂.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      peki yaşarıım madeem sen de yaşaa o zamaan :)

      Sil
  27. Bir söz var, der ki: Kardeş kardeşi bıçaklamış, dönüp kucaklamış. Sizde de böyle oluyormuş az daha. Zamanla büyüyüp olgunlaştıkça hepsi anılara karışıyor:DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      öyle oluyordum umarıms :)

      Sil
  28. Aaa ama bu üzücüü :( etiket görünmüyo bende ilk başta gerçek bi öykü sandım deepsi. Türk kahvesi candır. Artık nescafeyi sütlü içemiyorum yasak. Onun da sadesi hoş değil. Bitter çikolata da en sevdiğiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      süt dokanıyo mu aaaa :)

      Sil
  29. Kardeş bıçaklamak nedir ayrıcaaa korktum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      anneee ben deee korktuum :)

      Sil
  30. Bende cumartesi teyzemle türk kahvesi içmiştim şu milka çikolatayla güzel gidiyor.
    Ben geldimmm
    Tatile girdik...
    Taktir alıyom bu arada
    Tatilde buralarda olmaya çalışacağım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esra.

      oh oh tatil ve takdir ne güzeeel :)

      Sil
  31. Yaa bu öykü sanırım anladım :) Ama önceden etiket yapardın öykü adıyla onu göremedim :) Değişik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve tadında.

      var etiket yaa. nurninaaa :)

      Sil
  32. Benden bir küçüğü ile de ben anlaşamam. Aynı şekilde bazen öldüresim gelir onu. Sebebi var onun. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite var ilaç kullanıyor. İlaca babam yüzünden 1 yıl ara vermek zorunda kaldığı için vücut bağışıklık geliştirdi. Aynı etkiyi gösteremiyor.
    2014 yılının nisan aylarında birgün beni çok sinirlendirdi. Çok çok fazla. Peşine düştüğüm gibi kaçtı odasına . Onun odasına girip kapıyı kapatması anında benim odaya ulaşmama bir büyük adım kalmıştı. Odanın kapısının yarısı ise cam. Kapıyı kapattığı anda ben refleks olarak iki elimi de kapının cam tarafına doğru ittirdim ve olan oldu.
    Bütün cam kollarıma ayağıma yıkıldı.
    toplamda koluma ayağıma falan 10 dikiş atıldı galiba. Ama camın yıkıldığı an hiçbir şey hissetmedim. Annem mutfaktan çıktı geldi. 'Cam kırıldı.' dedim. Annem bana yada cama bakmıyordu. Kollarıma bakıyordu. Sağ elimin yumuşak eti kemiğe kadar yarılmış. Yine de bir şey hissetmedim.
    Uzun lafın kısası öfkemize teslim olmamalıyız sanırım. :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız ama özgür.

      of yazık sana kıyamam of yaaa.

      Sil
  33. Ay bende Türk kahvesi sevemiyorum ya çok acı :(
    Ya aynı ben ve kardeşlerim hahaha, kardeşim 6 yaşında filandı kavga etmiştik omzuma kalem saplamıştı , sonrada omzumdan kanlar filan akmıştı . Küçük kardeşim zaten canavar var ya bir ısırıyor haftalarca izi geçmiyor :D Ama bende ablalık yetkilerimi kullanarak onları sinir ediyorum mesela küçüğü simitle denizin ortasında bırakıyorum gerçi annem kızdı ama olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      ha haaaa aksiyon kardeşleer :)

      Sil
  34. Bende Acı içemem Türk kahvesini Benim Annem içer zehir gibi kadın nasıl içiyor anlamıyorum valla :)) Geçende Beni sinirlendirmişti Kardeşim Bende üstüne uçtum valla :)) Çok kızdırıyor Beni yaa Ama kıyamıyoruz Tabi paşama kardeş işte :) Çok güzel ve anlamlı bir öyküydü Yüreğine Sağlık Güzel insan Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      sizin evde de aksiyonla komedi bir arada de miiii :)

      Sil
  35. o kahveyi bide maden suyuyla yap şahane oluyo :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. the ipek.

      aaa valla mıııı :)

      Sil
  36. baksana böyle farklı kahve pişirme yöntemleri bir sürü bak benim instada izlediğim çok ilginç
    portakalın içini soyuyorlar galibası içine kahveyi döküp öyle kaynatıyor birde düşündüm ki içine bir parça çıkolata atsan of mis o videoyu bulayım gönderiyim :)
    birde kardeş mardeş çok başa bela ama tatlı bela işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      :) çikolatalı güzel bence :) kardeş ha haa evet :)

      Sil