25 Şubat 2017 Cumartesi



Net

Kim Ki Duk, 2016, Güney Kore

Ağ, şimdilik yönetmenin son filmi. Duk, günümüzün en iyi yönetmenlerinden, belki de en iyisi.

Mevsimler, Boş Ev, Yay gibi birbirinden önemli ve farklı filmleri var yönetmenin. Ağ ise bu filmlere oranla biraz daha kolay anlaşılır bir film.

Son filminde Duk, Kuzey Koreli bir balıkçının, motoru bozulunca yanlışlıkla Güney Kore sularına geçmesini işliyor ana konu olarak. Balıkçı, Güney Kore yetkililerince tutsak alınıyor ve casus sanılarak hapiste işkenceler görüyor. Onun tek derdi ise Kuzey Koreye, eşine kızına dönmek.

Güney Koreliler ise onu ülkesine göndermiyor. Balıkçı ya Güney Kore’de kalacak ya da casus olarak Kuzey Kore’ye dönecek.

Konu iyi, başroldeki balıkçı çok iyi. Film de iyi. Yönetmen bu filminde yine insanın kötülüğünü anlatıyor. İnsan, bu gezegene gelmiş arızalı bir varlık. Arızalı, defolu olduğu için her yeni gelen kuşak da arızalı doğuyor ve gelişiyor. Bundan kaçış yok. İnsan eline güç geçmediği sürece göreceli olarak iyi bir varlık.

Film, önce bir Angelopoulos filmi gibi başlıyor, sonra bir Türk filmine dönüşüyor, Beyoğlu’nun arka sokakları gibi oluyor, daha sonra da bir Ken Loach filmi gibi gerçekçi devam ediyor. Duk ilk kez çok kolay bir konu seçmiş. Filmin kolaylığı kameradan da geliyor. Düz insan hizasında kamera ile çekmiş, dijital kamera ile çekilen filmler gibi. Kamera pek de oynamıyor.

Duygusallığa, duygu sömürüsüne gidebilecek filmi sade bir şekilde bitiriyor. Film iyi ancak Duk için kolay lokma olmuş.

Not:3/4

32 yorum:

  1. Kim Ki Duk'un daha önce izlediğim Mevsimler filmini beğenmiştim.Buna da uygun zamanda bakayım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      mevsimler filmi hayatımın filmi yaa. boş ev'i de izle bunu da. duk çok özel biri.

      Sil
  2. İkiye ayrılmış yaşamların öyküleri... Hiç Kore dizisi izlemedim. Kore sinemasını bilmem. İlginç geldi ama. Bakabilir miyim bilmiyorum; ama aklımda olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      bu yönetmen kore dizileri gibi değil evrensel biri. bence, mevsimler filmini izlemelisin. doğa ile ilgili bir film. ayrıca, en sevdiğim filmdir :)

      Sil
  3. Güney Kore filmlerinden bir kaçını izledim. Bu filmi izlememiştim tavsiyeniz üzerine izlemek isterim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğuş.

      bu yönetmen güney kore tipik yönetmenlerinden değil. filmleri çok özeldir. hayatı da öyle. doğuştan doğal sinemacı bu. özellikle, mevsimler adlı filminden başlayın bence :)

      Sil
  4. Çin filmlerini sıkıcı bulduğum kadar Kore Japon filmlerini severim tv de Kore kanallarında ing alt yazılı filmlerini izlerim kaliteli film leride var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evimin güncesi.

      var tabisiii :)

      Sil
  5. Bu aralar aşırı derecede Kore filmi izliyorum ilk fırsatta bunu da izleyeyim o halde, teşekkürler Deep :)

    YanıtlaSil
  6. kore diyince aklıma kore dizileri geldi..çok sayıda kore dizisini son bölümüne kadar dikkatlice izlemiştim..hala da izliyorum gerçi ama hep aynı diziler..farklı dizi yok..gene de beğeniyle izlerim..yapmacık türk dizilerinden gene iyidir..korliler,gerçekten gelenek ve görenekleriyle çok ilginç bir halk kitlesi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      kore dizileri çok tatlı oluyor çok da masumlar. masumiyet çok önemli yaa :)

      Sil
  7. Ben hiç izlemedim daha önce böyle Kore şeysileri falan😂 Bilemiyorum Belki bir gün izlerim deep❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. simli.

      kill me heal me ile başla bir sen :)

      Sil
  8. hmm..karanlık kokusu alıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ra selin.

      yok diyil karanlık :)

      Sil
  9. İnsan, bu gezegene gelmiş arızalı bir varlık. Arızalı, defolu olduğu için her yeni gelen kuşak da arızalı doğuyor ve gelişiyor.

    Çok doğru. Bu yüzden her geçen gün insanlardan soğuyorum.
    Çocukluğumdaki iyi insanları özlüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      böyle düşünüyorum evet :)

      Sil
  10. Kim Ki Duk! Bundaan yıllaar önce, ben daha lise 1 deyken filan bir filmini izleyeyim demiştim. +18 olmayan filmiydi ama yine de öyle bir sahne vardı ki, laptopumu kucağımdan atıvermiştim haha.
    umarım bu da öyle değildir deep? izleyeceğim bak. :)

    YanıtlaSil
  11. Aksama dek tezimde hedefledigim kadar yazarsam izliyem yahu, gerci bak blog okuyorum, zor biraz hedefi tutturmak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyen bayan.

      yaza izlersin yaa :)

      Sil
  12. Yönetmenin bir tane filmini izledim sadece :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      boş ev diy mi :)

      Sil
  13. Aaa mevsimler filmi demek hayatının filmi ben ona bakcam netim yenilenince :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      öyle vallası :)

      Sil
  14. Angelopoulos deyince Ağlayan Çayır filmindeki kayıklı sahneler canlandı gözümde. Ken Loach'ın yönetip izlemediğim filmi çok azdır. Onun da çizgisini biliyorum. Türk filmi kısmı sanırım kahramanın yakalanmasından sonra başlıyor. İlginç bir karışım olmuş:)
    İlkbahar yaz filmini ilk çıktığı zamanlarda izlemiştim. Aradan 15-20 sene geçtikten sonra tekrar izledim. İlk izlediğimden yılların süzgecinden geçen ve geriye canlı kalanlar şiirsel güzellikteki manzaralardı. İkinci kez izlediğimde konuyu hatırladım. Kendi adıma ilginç bir deneyimdi.
    Ağ'ı vizyona girdiğinde iki Kore'yi karşılaştırma filmi olarak algılamıştım. İki farklı idoloji ortada basit bir balıkçı... İzlenecekler listemde bulunuyor. Altyazısı da olaydı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      ağ filminde, her iki korede de insanın kötülüğü aynı demek istiyor. kuzey güney fark etmez hepsi aynı diyor :)

      Sil
  15. Ya çok garip o zaman filmde güney koreliler kötü gibi durmuş , gerçi öyle kuzey korelilerin bakış açından bir çok film izledim kan mı çekiyor ne sevmeseler de sözde böyle filmler çekiyorlar ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      yok bu filmde iki tarafın da insan olduğunu ve acımasız olabildiğini gösteriyor.

      Sil