13 Şubat 2017 Pazartesi

ELİF MİMİ


Pek sevdiklerimden, en yakın arkadaşlarımdan Bir Küçük Elif, ki çok iyi yazılar yazar ve hatta Müzeyyen öyküsüyle beni ters köşeye yatırdı kendisi. Ayrıca, kültürel ilgi alanlarını kendime çok benzetirim. Diziler, filmler.

Kendi kendine bir mim başlattı. Bu zordur. Ben sanırım birkaç yüz mim yapmışımdır ama kendim hiç bulmadım mim konusu, hep mimlendim. Elif'in de ilk mim buluşu oldu bu.


Aklımda Deli Sorular:

1. Almaktan asla vazgeçemeyeceğin bir şey var mı?

Çikolata ve muz olmadan mutlu olamam. Bir de kitap tabisi.

2. Büyük, kocaman bir ağrı hissettiniz mi?

Elif, serçe parmağımı sehpaya vurmak demiş çok da doğru söylemiş. Bununla ilgili söyleyeceğim bişiler var. El ve ayak parmaklarımı çarparsam sehpaya kapıya filan, hemen o sehpayı, kapıyı tekmelerim, sinirimden. Elektrik süpürgesi mesela ona da vururum yanlış bir şey yaparsa.

Büyük kocaman ağrı olarak sanırım, diş ağrısı çektim tabisi.

3. Altın günlerine ait korkunç bir anın var mı?

Ayy herıld yani, kimin olmaz kii. Börekler kısırlar dışında tabisi. Onlar korkunç değil şüphesiz. Ama kısır teyzeleri hep korkunç olurlar. Korkunç anılar öncelikle, ter, çorap, parfüm kokuları arasında benim burada ne işim var demek. Nefes alamamak. Ay dur şimdi ya göbek atarlarsa ezilirsem aralarında. Dedikodulardan hiçbişi anlamamak bir de. Her şeyi sormak. Anne, neden kaçmış o kız kocaya? Ben de büyüyünce kaçacak mıyım evden? Of hayat çok zor en iyisi büyümemek, altın günü yapmamak, büyüyünce bir kısır teyze olmamak.

4. Özel bir yeteneğin olsa ne olsun isterdin?

Ah kesinlikle zihin okumak isterdim. Ayrıca, görünmez olmak istediğim zaman, uçmak.

5. "Etraf ne der?" diye düşünmeden hareket edebilir misin?

Ah bizim ülkenin en büyük sorunlarından biri bu. Maalle baskısı. Bunu aşmak çok zor. Bir yere kadar diyebiliriz ondan sonra diyemeyiz, dayımıza, amcamıza, teyzemize ne dicez sonra, ya onlara laf gelirse yaniii.

6. Hangi mevsimi seversin?

Sonbaharcıyım ben. Yaz sıcağından sonra okulların açılması, sanat etkinliklerinin başlaması ne iyidir. Bence Eylül canlanma ayıdır yaniii. Sonbahar bence neşe ve canlılık mevsimi. Hüzün olmaz bende.

7. Blog yazmak sana ne kattı?

Elbette çok arkadaş kattı. Ülkenin her yerinden ve hatta dünyanın her yerinden arkadaşımın olması ne güzel bir şey. Bir de ben her şeyi bloglardan öğreniyorum. Haberler, yemekler, gezilecek yerler, her şeyi. Ay şu blogçu şurda yemek yemiş, ah bak Saliha şu kafeye gitmiş, ay gideyim dur.

8. En sevdiğin dizi,film, animasyon, kitap, hangileri.

Dizi: Kill Me Heal Me
Film: Makas Eller
Animasyon: Komşum Totoro
Kitap: Korkuyu Beklerken (Oğuz Atay)

9. Düşlediğin hayatı yaşayabildin mi?

Sakin, kitaplı filmli müzikli hayat düşledim hep. Oluyor herhalde. Ama asıl düşlediğim hayat dünyada sürekli gezmek. Rastgele, ülke ülke, her ülkede bir yıl filan. Vahşi hayvan belgeselleri çekmek bir de. Ayrıca extrem sporlar yapmak. Pilot olmak. Ama bunlar hep hayal işte. Gerçekleşmeyecek hayaller kurmayı severim zaten. Gerçekleşecek hayaller kurmak sıkıcı yaa.

10. Gece yarısı uyanıp sevdiğiniz birinin nefesini dinlediniz mi?

Hiç olmadı böyle bir şey. Güzel bir şey olabileceğini biliyorum dizilerden. Ayrıca, gece yarısı uyanmak çok zor benim için. Deliksiz ve çok derin uyurum. Yedi saat filan hiç uyanmam.

Bu güzelim mimi de herkeşler yapsıın işteee.

31 yorum:

  1. Süpersin, roman kahramanı gibisin Deep'cim, ah sonbahar ve kış, ikisi çok güzel:)

    YanıtlaSil
  2. Zihin okumak seni çok üzebilir ve senin psikolojini bozabilirdi canım benim...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel yazmışsın, tesadüf bu ya aklımda bir fikir vardı mim mi kendim yapsam mı diye fikir üzerinden ve sen arkadaşının miminden bahsettin :).

    YanıtlaSil
  4. oh ne güzwel bir yazı olmuş :) ben de yeni yazıma beklerim Deep :)

    YanıtlaSil
  5. Yaa ben bu mimi cok sevdim gercekten. Ben de yapacagim insallah birkac gune. :) Okurken cok eglendim Deep. :) bir de dikkatimi cekti de su Totoro'yu ne kadar cok seven var. 🙈

    YanıtlaSil
  6. Ahahaha,yesi saat uyurmuş,görcem ben seni hele yavrula da görcem.Dur sen dur,hayat şişese durduğu gibi durmuyo yavrucuumm.Ööle gezcem mezcem diyosan,yavrulama sakın,hatta evine hayvan mayvan da alma,aynı yavrulamış gibi oluyo,hiç farkı yok.Reklamlardaki gibi olmuyo,çocuk da yaparım,kariyer de.Senin durumunda,gezerim de şeklinde,hihihihi.Ay fark etmeden Emine hatunun reklam şeysini de yapıverdim,aradan çıktı.Yok şaka,yapcam o reklam şeysini,komik komik.Aman işte,kısaca ne yapacaksan bu aralık yap,yoksa yavrulayınca yirmi sene falan ertelicen.Ööle gece yarısı birisinin nefesini dinleme durumları olursa sonu yavrulamakla bitiyo aklında olsun yavrucuuummm,hihihihihi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi de gene bi şi unuttum,Totoro'yu çok seviyos ki biz.Çok ağladımdı ben izlerken,her şeye ağlıyon anne diye güldüketdi bana gudiklerim de sonra çaktırmadan onlar da ağladıydı.İvit çok güsel Totoro,efsane ama gerçek,Japonlar çok muhterem insanlar biraz uzaylı olabilşrler sanki 🙄🤔

      Sil
    2. Gene ben,bu son valla söz,isim mimini yaptım da,onu söliim dedim,taam çıkıyoruuummm,çııkktııımmm,tamam yaaa,çıktık işte allallaaa

      Sil
  7. senin yazılarını çok severim deep :)

    YanıtlaSil
  8. Hahaha çık tatlısın deep ya kısır teyze ha . Ne güldüm . Elimizi carptiktan sonra carptigimiz yere vurmak çocukluktan kalma bir alışkanlık . Annelerimiz yapardı. Zihin okumayı istediğine emin misin ? Bence korkunç olurdu. Bu konuda filmler var onları izle bence fikrin değişir .

    YanıtlaSil
  9. Ahah güzel olmuş bu mim alıcam bir ara:)) Bu arada blogumda kitaplarını okuduğumuz erkek karakterlerle ilgili bir saval başlattım Bakalım kim galip olacak?? Muhakkak seni ve blogunun güzek takipçilerinide etkinliğime davet ediyorum:))
    Bu da linki: http://birkitapolsam.blogspot.com.tr/2017/02/fantastik-karakterler-savas-kotu.html

    YanıtlaSil
  10. Bütün cevaplara baaa-yılll-dııımmm ♥ Ama en çok dizi film ve animeyi sevdimmmm ♥ Hepsi benim de bebeklerim çünkü... Özellikle Ahn Yo Na'yı asla unutamam hele Oppaaa diye koşuşunu (Asla) :D , Miyazaki aşığıyım bir dee ♥ Bence de gerçekleşmeyecek hayaller kurmak harika, gerçekleşince tadı kaçıyor çünkü ♥ Okuyunca fark ettim, ne kadar çok ortak noktamız varmış Deep... ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa bir de benden ne tatlı bahsetmişsin öyle ♥ Çok çok çok kocaman sarılasım var sana şuannnn ♥ ♥

      Sil
  11. Anne olunca uyanırsın deep:)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Yaa ne güzel mim olmuş bu kıskanmadım 😁

    YanıtlaSil
  13. Ahahah yahşi deep birden vahşi deep oldu. Kız ne demeye at gibi tepikliyon eşyaları onların suçu neee:) ah be çocuğuum 5 yaş sendromları bunlaar büyüme büyüme sen tamams :D ah o kısır teyzeleri... izmirimin süslü kokoş teyzeleri zambak, manolya kokuları, dedikodular ayy eveet yaa .. :D totoro çok sevimliydi ama benim demiri sarmadı bu nesil daha hareket aksiyon istiyor zannedersem

    YanıtlaSil
  14. Ayy mime bayıldımm,gif e ayrıı bayıldımm :)) Totoro bi tanedir hehe ^-^

    YanıtlaSil
  15. Gülümseten bir mim olmuş Deep. Makas Elleri izlemeliyim, çok rast geldim ama izlemedim. Mimlerini okumakta yazılarını okumak gibi keyifli...:)

    YanıtlaSil
  16. Dur ben kendimi mimleyeyim :D

    YanıtlaSil
  17. Altın günlerini okurken gözlerim daha fazla satır arandı. İsterdim ki ikramlarda annene yardımını, boşalanlar bardakları toplayışını, peçete dağıtışını ve dahasını okuyabilseydik :))))))))

    YanıtlaSil
  18. Hahahahaaa zihin okumak, benimde benimde:))
    Kitapsizliktan bu ara yine alacakaranlik serisine sardim. Edwardddddd:)))

    YanıtlaSil
  19. Çoook tatlış miim
    Bazen iyi ki altın günü burada yok diyorum,kabuus yaa.Serçe parmağı,ayak,kol vurmak çok gıcık bir şey.Ben de sinirleniyorum hemen.
    Ben de derin uyuyorum ama uyumam çok uzun sürüyor,uykuya dalana kadar yatakta savaşıyorum.Keşke öyle yapmasam.
    Çok güzeldiii :)

    YanıtlaSil
  20. Off zihin okumayı ben de çok isterdim yaa :))

    YanıtlaSil
  21. yazık ki süpürgeye eğitsene ayağımın altında dolaşma de :)
    Lisede ki tarih hocam şey derdi insanlar düşüncelerimi bilseler dışlarlarlardı beni :) düşünce kadar hızlısı yok beyin okumak nekadar iyi olurdu bilemedim :)
    Hep düşlediğin hayatın yaşa :)

    YanıtlaSil
  22. Bu aralar nə qədər çox mimlənmisən Deep:)) Cavabların hamısı çox tatlı. Şokolad mənim də vazkeçilməzim. Bizdə altın günləri deyə bir adət yoxdur. Amma sizdə görüb çox özənirdim. Belə qorxunc yönlərini bilmirdim:) Camaat nə deyər?? Bizdə də eynidi :((

    YanıtlaSil
  23. ayyy hep böyle tatlı yorumlar yapıııın yaaaa :)

    YanıtlaSil
  24. Altın günleri hee :)Sen altın günü deyince aklıma Recep videdik de ki altın günü bölümü geldi aklıma :))) Allah'ım kaç kaçç :)) Deep ne denir ki sana Şahanesin efendim :) güzel yürekli dost Sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Deep geç oldu ama ben geldim :D
    Ordaki Saliha'yı kendim olarak alıyorum :D ama bişey diyim hiç Saliha isminde bir blogger tanımadım daha ben :D
    Birde deep, kill me heal me çok güzel, sen ji sung'un yeni dizisini izliyor musun o da çok güzel , polisiye hukuk birazda psikoloji var gibi :D

    YanıtlaSil
  26. Ben de yeri ve zamanı geldiğinde görünmez olmak istiyorum

    YanıtlaSil
  27. Her ülkede bir yıl süper bir hayalmiş Deep, umarım gerçek de olur :))

    YanıtlaSil
  28. bir hazancı daha dedim okurken. :)
    güzel mevsim cidden, turuncunun, kırmızının, sarının, kısaca bahar gibi renklerin mevsimi.
    aslında tüm mevsimler öyle olmaz mı. ama bir şekilde güneşle dost gibi kızılın mevsimi olur çıkar hazan.
    hoşuma gider. aa bak bir de. bizim evde hiç altın faslı olmadığından bu mimi okurken hep o soruya dikkat ederdim.
    sende de o ilgimi çekti. neden bize kısırcı, börekçi teyzeler gelmedi ki. :/

    YanıtlaSil