9 Şubat 2017 Perşembe

FETTANET



Fettanet nine, babaannemin kankitosu. Yıllardır arkadaşlar. Ninenin çok ilginç ve gerçek bir hikayesi var.

Fettanet nine, İkinci Dünya Savaşı yıllarında ilk oğluna hamile kalıyor. Savaş zamanı yokluk var, yiyecek şey bulmak kolay değil.

Hamileyken canı Hindistan cevizi istiyor. Eşi arıyor bulamıyor o günlerde İstanbul’da. Ama Hindistan cevizi tozunu buluyor, rendelenmiş. Götürüyor nineye ama o tozunu değil meyvenin kendisini istiyor.

Sonra oğlu doğuyor. Ve çocuğun sırtında tam da Hindistan cevizine benzer bir yumru ile doğuyor. Büyüklüğü aynı şekli aynı.

Çocuğu tam 53 gün sonra ameliyat ediyorlar ve yumruyu alıyorlar.

30 yorum:

  1. Böyle şeyler ilginç geliyor bana. Benim de sol şakağımda çileğe benzeyen bir yumru varmış doğduğumda. Annem hep ağlıyormuş, bu kızın yüzünde neden böyle bir şey var diye. Hatta ameliyat ettirmek istemiş de babannem, el kadar bebeği bıçak altına yatırmam ben demiş :)) Sonra çilek kız diye sevmeye başlamışlar beni. Ama zamanla o yumru küçülüp yok olmuş. Çocukluğumla ilgili kısıtlı bilgiye sahibim. Bu da onlardan biriydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hikaye kalpli kadın.

      ay evet ne ilginçmiş yaa bi de iyi ki yok olmuş :)

      Sil
  2. Ayyy deep resmen psikolojimi bozdun ya, aşermenin bu kadar büyük bir etkisi olabileceğini hiç bilmiyordum *o*

    YanıtlaSil
  3. Değişik doğum öyküleri var. Böylesi az duyuluyor; ama oluyormuş.

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      neler oluyor işte hayatta :)

      Sil
  4. Anlattığın olayla ilgili bir benzer duyum da ben almıştım bir kimseden,acaba gerçekten doğruluk payı bulunuyor mudur merak ettimm -.-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      vardır yaa doğruluk payıı :)

      Sil
  5. Şehir efsanesi bunlar yavrucuğum,myelocelli varmış bebeciğin.Tıbbi bir eklenti işte.Aşermek denen şeyin bilimsel bir yönü yok,tamamen psikolojik,şartlanmayla alakalı ve de kişilik yapısıyla.Nedense doğu toplumları pek biliyor aşermeyi de,batılı kadınların haberi yok.Mesela ben gebeyken eşim aşerdi,bana fırsat kalmadı.Yani kimin nazı geçiyorsa o aşeriyır bir nevi,hihihihihi.Bu konu pek uzun yaz yaz bitme diyim ben sana 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha Sevda,bende de aynı şey oldu Can aşerdi hep. Hoş şimdi de aşeriyor ama doğuracak gibi geliyor bana artık, dokuz aylık oldu o göbek :D

      Sil
    2. Ahahaha,nedense hiç şaşırmadım Handanım.Ayakları yere basan,her işini kendi halletmeye alışmış kadınlar aş ermiyor niyeyse...Yıllarca gebe muayenesi yaptım,köylü kadın aşermez mesela,işçi kadın aşermez,yoğun çalışan kadın aşermez,yürüuüşü dik kendinden emin kadın aşermez vs vs.Nerede mıymıntı,nazlı,kokoş varsa mızmızlanır durur gebeliği boyunca.Bu arada gebelik bulantısıyla aşermeyi karıştırmayalım hanımlar,yazdıklarıma kızan olursa diye belirtiyorum.Gebelik bulantısı tamamen bilimsel tbbi bir durumdur.Aşermek ise etrafı kullanmak için,nazlanmak için bir yoldur,ay canım çilek çekti aralığın ortasında,yemesem ölürüm diye tıbbi bir durum yoktur.Gebe olmayınca da canımız yığınla şey çekiyor,kimse almıyor da ölüyor muyuz efendim 😁

      Sil
    3. sevda şahin/handan.

      Allah sizi napmasın :)

      Sil
  6. Aşermenin bilimsel kökeni tam olarak bulunamadı ama ilginç bir yazı olmuş canım benim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutly yaşam.

      ivit ivit :)

      Sil
  7. gerçek mi şehir efsanesi mi bilmem ama o kadar çok böyle hikaye dinlemişliğim var ki ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma üzmez.

      ay annatsanaaa :)

      Sil
  8. Valla hep merak etmisimdir olurmu die.Ben aşermedigim icin bilemicem 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      ilginçmiş ya aşermemen :)

      Sil
  9. Buna benzer çok olay duydum ilginç gerçekten aşerme tamamen mükemmel bir şey bence 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısaca dodi.

      dı mı dı mı :)

      Sil
  10. Tesadüf de olabilir ama yine de ilginç bir öykü :))) Aşerme ya da canının bir şey istemesi fizyolojik olarak vücudun ihtiyaç duyduğu gıdayı alması da olabilir. Ablam küçükken yumurta kabuğu yermiş mesela :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kalemi.

      yumurta kabuğu mu alla allaa :)

      Sil
  11. ilginç bir hikayemiş! ne istersen,ne seversen onun sana başka türlü gelme olasılığı gibi birşey olmuş..

    YanıtlaSil
  12. ay çok ilginç gerçekten.. Fettanet Nineee:)))

    YanıtlaSil
  13. birde ne kadar yaygın bir inanç bilmiyom ama birde bizde hamile bir kadın o süreç içinde gizli birşeyler yerse o yediğinin şekli çocukta iz kalıyormuş mesela kardeşimin bacağında var öylesi iz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      alla alla ne iziii ne yemiş anneeen :)

      Sil
    2. arsu.

      ha haa çok tatlıııı :)

      Sil