2 Şubat 2017 Perşembe

FİLM SEÇKİSİ 6



SÜRÜKLENEN BULUTLAR

Drifting Clouds

Aki Kaurismaki, 1996, Finlandiya

Kaurismaki, en kendine özgü yönetmenlerden biri dünyada. Finlandiya zengin olduğu halde o hep kaybedenlerin filmini yapıyor ve ayrıca filmlerinde müzik çok önemli. Karakterleri de genelde durgun. Eşarbına Sahip Çık Tatyana, Bir Kiralık Katil Kiraladım gibi birbirinden iyi filmlerini izlemiştik. Bu filmde de ekonomik krizin etkilediği bir karı kocanın yine hüzünlü ama komik hikayesi. Her zamanki gibi Kaurismaki işte. Kaçmaz. Not:3/4

MÜZİK KUTUSU
  
Costa Gavras, 1989, A.B.D.

Dünya sinemasının devlerinden olan yönetmenin mükemmel bir filmi. Bir avukat kadın, geçmişinde Nazi savaş suçlusu olduğu iddia edilen babasını savunur. Sakin ama bomba gibi film. Kaçırmayın. Not:3/4

NIAGARA

Henry Hathaway, 1953, A.B.D.

Marilyn Monroe ve kara film. Genç bir kadın, Niagara şelalerindeki tatilde, yaşlı kocasından kurtulmaya çalışır. Monroe birbirinden güzel filmlerinden biri. Monroe, iyi oyuncu, iyi şarkıcı ve çok iyi yönetmenlerle çalışıyor. Not:3/4

SPECTRAL

Nic Mathieu, 2016, A.B.D.

Bilimkurgu savaş filmi. Biraz Arnold’un Predator’ünü anımsatıyor. Askerler hayaletlere karşı. Filmin konusu ve bilimsel komikliklere takılmadan izlenirse iyi aksiyon. Hayaletlerden nasıl kurtulacak güzide Amerikan askerleri? Not:3/4

SANIK

Lucia de B., 2014, Hollanda

Sıkı bir hukuk filmi. Hapishane, mahkeme filmlerinden. Gerçek bir öykü. Bir hemşire sürekli olarak ölümlere neden olmaktadır. Hastane ve hukuk hemşireyi psikopat katillikle suçlar. Kadın kendini savunamaz bile. Acımasız dünya ve adalet hataları üstüne klas film. Not:3/4

19 yorum:

  1. 2 tanesi not alındı. Diğerleri izlenmişti. Tekrar tavaf edilebilir ama. Atom Egoyan'ın Remember'ı hakkında uzun bir yazı bekliyorum senden.

    YanıtlaSil
  2. Niagara her dönem için harika bir film..

    YanıtlaSil
  3. Bana en yararı dokunan yazılar film tanıtımlarıdır.Sanık'la Niagara'yı merak ettim haftasonunu gözlüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı olmak için.

      ikisi de iyi :)

      Sil
  4. Niagara'yı epeyce izledim. Güzel filmdi. Sonu da heyecanlıydı. Diğerlerini bilmiyorum.

    Teşekkürler Derin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      niagara ben de üçüncü izleyişim :)

      Sil
  5. Niagara ve Müzik Kutusu'nu izledim, ikisini de televizyonda izlemiştim farklı zamanlarda. İkisi için tek kelimeyle harika derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük.

      evet öyleler kendileri :)

      Sil
  6. Merhaba,

    Bir ara şuna benzer bir şey söylemiştim. Yine söyleyeyim: Bir gün yoğun bir şekilde film seyretmeye başlarsam bu film seçkilerini göz önünde bulunduracağım. Yayından kaldırılmazlar dimi? Yoksa bir defter mi tutsam :)

    Güzel günler diliyorum!

    YanıtlaSil
  7. Hepsini merak etmiş durumdayım şu an Deep..

    YanıtlaSil
  8. Nisgara müthiş filmdi,daha on üç on dört yaşımdayken izlemiştim,bak şimdi şu işe 😜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı, dekolte elbisesini hiç unutamıyorum, ah güzel ama talihsiz kadın ah:((((

      Sil
    2. sevda şahin/bücürük.

      eveeet :)

      Sil
  9. Deepi deep senin var ya bu film önerilerine bayılıyorum, izleyecek filim kalmadı diye düşünürken nasıl çıkarıyon deeplerden böyle guzel filmlerii ;)

    YanıtlaSil