5 Şubat 2017 Pazar

FİLM SEÇKİSİ 7



JULIETA

Pedro Almodovar, 2016, İspanya

Bu filmde iki çok sevilen bir arada. Sinemanın en kişisel yönetmenlerinden Pedro. Yıllardır aynı ekiple çalışan ve kadınları anlatan Pedro. Ve de çok sevilesi yazar Alice Munro teyze. Bu ikiliden de ince ve duyarlı bir film çıkardı zaten. Kendi hayatı çalkantılı bir anne yıllardır görmediği kızına göndermediği mektuplar, günlükler yazar. Bu mektuplarla onu getirmeye çalışır. Pedro abimiz, Alice teyzemizin öykülerinden film yapmış. Tam bir ziyafet. Her Pedro filmi gibi defalarca izlenir. Not: 3/4 (Not: Pedro Almodovar, en sevdiğim yönetmen ayrıca).

ACI HAYAT

Metin Erksan, 1962

Sinemamızın en iyisi Erksan’dan başarılı, nefis bir gerçekçi aşk filmi. Ayhan Işık, Türkan Şoray, Ekrem Bora, Nebahat Çehre. Ayhanla Türkan birbirini severler ancak parasızlıktan evlenemezler. Ama Ekrem de Türkanı sevmektedir. Not:3/4

TANIK

Witness

Peter Weir, 1985, A.B.D.

Amerikan sinemasının en büyük ustalarından olan yönetmenin Harrison Ford’lu bir heyecan filmi. Ford, bir polistir ve bir cinayeti gören Amish çocuğu ve annesini kötü polislerden korumaya çalışır. Nefis bir suç filmi. Not:3/4

BİR KADIN BİR ERKEK

And Now Ladies and Gentlemen

Claude Lelouch, 2002, Fransa

Kibar bir hırsız ile bir caz şarkıcısının hayatı kesişir. İkisi de unutkanlık hastasıdır. Birbirlerine yardım ederler. Fransız sinemasının en iyilerinden olan yönetmenin yine bir ince zevk filmi. Jeremy Irons ve Patricia Kaas. Not:3/4

YAZ BEKARI

Seven Year Itch

Billy Wilder, 1955, A.B.D.

Marilyn Monroe’nun en iyi filmlerinden ve büyükusta Wilder sayesinde mükemmel olan bir yumuşak komedi filmi. Filmde çok ince göndermeler var, sinema ve müziğe. Evli bir adam, ailesi tatile gidince evde yalnız kalır ve apartmanda Marilyn Monroe da vardır. Sevimli film. Not:3/4

42 yorum:

  1. The Magicians dizisi dikkatimi çekti. Şimdi bakıyorum biraz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      onu bilmiyom bakayım bi :)

      Sil
    2. Ben birkaç bölüm baktım. Büyü okulu deyince merak ettim ama bana ruhsuz geldi. Konuyu uzun süre tam açmıyorlar falan, sıkıldım bıraktım :)

      Sil
    3. şenay bn.

      ben şimdilerde skam adlı norveç dizisine başlıycam bakalım :)

      Sil
  2. tanığı izledikten sonra amişlerle ilgili uzuunca bi araştırma yapmıştım, sunumlar falan yapmıştım ey gidim ey gençliğimi hatırladım diğp :D

    YanıtlaSil
  3. İlk film eleştirisinde bir cümle dikkatimi çekti; "Her Pedro filmi gibi defalarca izlenir." Gerçekten bir büyük usta Almodovar.
    "Acı" da güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      eveet izlenir işteee :)

      Sil
  4. Amishler Alman kökenliydi, değil mi? Onların teknolojiden uzak, geçmişteki ataları gibi yaşamalarının yanı sıra el işlerine bakmak çok hoş bir şey. Ağaç oymacılığı filan. İnternette de pazarlıyorlar. Bakmak için bakarım bazen. Çok severim :)))

    Bakmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      amişlerin yıpranmış elleri :)

      Sil

  5. Seven Year Itch evet ya çok severim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      çok iyi güldürü yaa :)

      Sil
  6. Teşekkürler evde film keyfi yapmayı unuttum artık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma üzmez.

      haklısın tabii.

      Sil
  7. Yine çok güzel filmler! Teşekkürler Deep. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      bişi bişi diil kii :)

      Sil
  8. Tanık ve Yaz Bekarı güzel görünüyor.Teşekkür ederiz Deeeep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel.

      ikisi de iyi ivit beybisi.

      Sil
  9. Witness izleme listemde,teşekkürler anlatımın için *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      evet iyi fılım :)

      Sil
  10. JULIETA ilgimi çekse de Amishlerin yaşantıları belgesellerde merakla izlediklerim arasında iki filmi not ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evimin güncesi.

      ah julieta ah çok iyiii :)

      Sil
  11. Tanık'ı izlemiştim, Jeremy Irons'a ise bayılırım hemen onun filmiyle Julieta'yı indiriyorum..:)

    YanıtlaSil
  12. jeremy irons'a bayılırım bu filmi kaçırmışım bak hemen izleyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      çok güzel izle hemen :)

      Sil
  13. deeptonecim..sıkıntılı günler geçirdik..bir de videolarla uğraştık,onları bitirmek için uğraştık..bazı filmlerimiz daha var,onlarla da uğraşıyoruz..sorunlar bitmiyor ki.. juliatta ,dramatik yönü ağır basan duygusal bir film..izlenmesi gerekir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      geçmiş olsun yaa.

      Sil
  14. Hiç bilmediğim bir yönetmen Pedro...Senden baya şeyler öğreniyorum :))Sağolasın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      edebiyat ve sinemada süpersin seeeen :)

      Sil
  15. Listedekilerin çoğunu duymamıştım bile. Hemen not ediyorum. En yakın zamanda boş vakit bulduğum an izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  16. Bir Kadın ve Bir Erkek'i hemen şimdi izleyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı olmak için.

      ah çok lezzetli film :)

      Sil
  17. Bir kadın bir erkek , mutlaka izlemem gerek.

    YanıtlaSil
  18. Yaz Bekarı'nı seyretmiş ve sevmiştim.İyi seyirler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze.

      ay ben de kaç defa seyrettim yaa :)

      Sil
  19. Ne güzel filmdi ama Julietta.
    Yani hiç gitmeyecekmiş gibi severiz ya bazen ki hiç beceremeyiz.
    Bazen sevdiklerinin eksikliği sana çok şey öğretir hatta kendini tanıma imkanı.

    YanıtlaSil
  20. Witness filmini görünce heyecanlandım bir an. Bu yılın Oscar'a aday olan belgesellerinin arasında vardı. İzlemek istiyordum. Bulamamıştım. Siz izlediyseniz bulunabilir artık diye düşünmüştüm...
    Bir Kadın Bir Erkek yabancı gelmedi hemen baktım. Geçen yıl vizyona giren filmlerden ama sizinki eski olanı. İzlemek istediklerim arasındaydı. Film sirkülasyonu arasında unutmuşum, kaynayıp gitmiş... Filmi aramaya başladım bile:)
    Hepsi de güzel filmler, 4/5 ini izlemişim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      filmler bitmesiin :)

      Sil