3 Şubat 2017 Cuma

KİTAP ÇIKARAN BLOGÇULAR 4



GÖÇEBE ŞEHRİN EFENDİSİ

HAMİYET AKAN

Sevgili arkadaşımızdan bir şiir kitabı bekliyorduk ve geldi de o kitap zaten. Kitap baştan sona bir aşk türküsü gibi. Aşk şiirleri tümü, aşk, ayrılık, özlem, hüzün şiirleri.

Ayrılık ve hüzün çok ancak tatlı bir hüzün bu. Sözcüklerden gelen bir yumuşaklık var. Sert, kötümser şiirler değil. En serti bile gülümsetiyor.

Şiirlerin çoğu hep bir sevgiliye sesleniyor gibi. Hem birliktelik hem ayrılık yaşanmış. Bu sevgili somut da olabilir, soyut da.

Dörtnala Sevgi, Cennet Gülüm, Şiirlerim Kadar Anlayabilseydin Beni gibi vurucu şiirleri var arkadaşımızın. “Anlatılamayan” dediği aşkı belli ki yoğun yaşayan ama iyimser bir yüreğin dizeleri hepsi ve pek sevdiği bazı sözcükler de var, libas, lal, har gibi.

“Demedi Deme”yin ve Göçebe Şehir neymiş Efendisi kimmiş merak edin. Arkadaşımızı ayrıca masum çocuk ruhunu kaybetmediği için de kutlamak gerek çünkü bu az bulunan bir özellik.

“Ne zaman ay ışığı vursa yüzüme, Üsküdar oluyorum” “Kadın olmaktan yorulan/Küçük bir kız çocuğuyum aslında/Pamuk helvaya mutluluk saklayan/Şimdi mutluluk kayıp/Elim yüzüm pamuk helva”

Mükemmel. Herhangi bir şiiri sevdiğinize gönderebilirsiniz yani çok da kullanışlı faydalı şiirler. Bazıları modern bazıları mani bazıları da halk şiiri gibi. Ve hepsi olumlu. İnsancıl ve naif ayrıca. 

Not:4/4

32 yorum:

  1. Gerçekten sayfasındaki kalemide müthiş ; takibe aldım sayende :)

    YanıtlaSil
  2. Göçebe şehri de efendisini de merak ettim haber verdiğin için sağol varol deep :)

    YanıtlaSil
  3. Kıskandım. ben de ben de... Hamiyet Akan bravo !

    YanıtlaSil
  4. Bu ne kadar naif bir anlatım deepss.Kullandığı cümleler fazlasıyla tarzını yansıtmış.bende eklicem 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin piremsesi.

      pikiki :)

      Sil
  5. Blogunu takip etmediğim yazardı. Hem tanımış oldum hem de şiirlerini okudum. Yolu açık olsun, başarılarının devamını dilerim. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      eveeet di miii :)

      Sil
  7. Benim de olsun.:) Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  8. Evet Güzel yürekli bir dosttur Şah sende tanışma fırsatımız oldu:) gerçekten Gönlü güzel insanlardır Kitabını Severek okudum halende açıp okurum :)) Teşekkürler güzel insan ..Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Benimde bir kitabım olabilir mi ilerde acaba 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dodi.

      elbette olabiler beee :)

      Sil
  10. Çok sevindim. İyi ki bana çekmemiş arkadaşımız bu konuda. Çalışmalarını cilt haline getirip raflara emanet edenlerin adına her zaman mutlu oluyorum :)

    Alıntı güzeldi...

    YanıtlaSil
  11. Yanıtlar
    1. şenay bn.

      bi şarkı var bak, ula hamiyet ne bu vaziyet :) vitamin grubu eski :)

      Sil
    2. Yanlış olmasın, ben Hamiyet i özellikle sevdiğim için adını yazıp güldüm :)

      Sil
    3. şenay bn.

      kimse seni yanlış anlamaaz :) seviyoz tabisi onu :)

      Sil
  12. Hamiyet'i severim ama onu artık buralarda hiç göremiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      evet yorumlarda gözükmüyor haklısın :)

      Sil
  13. Hayırlı olsun, Allah bol satış nasip etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      keşke işallah hadi :)

      Sil
  14. Olumlu düşüncenin en güzelide en çokta şiire yakışır ama ya şiir başlıkları çok çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      evet ne güzel isimler bulmuş yaaa :)

      Sil
  15. Uzun süre uğrayamadım buralara, ne güzel paylaşımlar olmuş. Bu yazını görünce de direkt yazayım dedim, umarım bu güzel yazını ileride bizim için de yazarsın <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir tutkudur isyan.

      hadi işallaaah :)

      Sil