15 Şubat 2017 Çarşamba

KOLEKSİYON MİMİ


Kitap müzik sinema zevkini çok beğendiğim ve hatta çok üst düzeyde ince zevkli bulduğum, estetik beğenisinin çok yüksek olduğunu düşündüğüm sevgili Öneri Makinesi mimledi. Kendi bulduğu bir mimle. Kendi kendine mim konusu bulmak zordur. Hele de böyle güzelini.


*Koleksiyon düşüncesi sizin için sadece bir nostalji mi yoksa tutku mu?

Koleksiyon deyince aklıma önce müthiş yazar John Fowles'un "Koleksiyoncu" adlı romanı geliyor. Kelebek koleksiyoncusu bir adam bir güzel kız görür ve der ki bunu da koleksiyonuma katayım ve onu evin mahzenine kilitler. Bunun filmi de çok güzel. İkisini de kaçırmayın derim. Bir de suç filmi Kemik Koleksiyoncusu var ki o da farklı türde güzel.

Koleksiyoncu ruhlu değilim ama severim de. Bu şuna benziyor. Amerikan sinemasını küçümserim, zekasını düşük bulurum ama bütün Amerikan filmlerini de izlerim. Bir dolu şey biriktiririm ben de. Örneğin, bardak altlığı almak gittiğim kafelerden ve özellikle kahvecilerden peçete almak. Bunları kitapların arasına koyarım. Altlıklara da bakıp bakıp ah o kafe ne güzeldi gibi derim. Magnet elbette çok severim. Minik bebekler ve minik arabalar da öyle.

Koleksiyon bence bir tutkudur. Tutkulu insanların koleksiyon yapacağını düşünüyorum. Ben de tutkuluyum tabisi. Nostalji de olabilir. Örneğin, İzlanda'ya gidip ordan bir bardak altlığı alsam ve sonra orayı sürekli hatırlasam ne güzel olur. Bu bağlamda nostalji de olabilir. Ama bence tutku yönü ağır basar.

*Koleksiyon yapıyor musunuz? Yapıyorsanız neler? Yapmıyorsanız ne koleksiyonları yapmak isterdiniz?

Aile büyüklerimin verdiği pul koleksiyonum var, yine onların verdiği kartpostal koleksiyonum var. Bir akrabam kibrit ve sigara kutusu koleksiyonu yapıyor. Ben de bulunca ona götürüyorum. Param olsa elbette mesela spor araba koleksiyonu yapabilirim. Corvette, Mustang filan. Oyuncak arabalarım var ama gerçeği de olabilirdi. Resim koleksiyoncusu olabilirdim. Müzayedelerde tablolara para verip almak. Örneğin, Brueghel, Vermeer alırdım. Heykel de alırdım.

İngilizce sözlük koleksiyoncusuyum bir de. Her türlüsünü alırım bulunca. Moda, hukuk, askerlik, ne bulursam. Defter kalem de toplarım. Değişik defterler, her renk kalemler. Bir de oyun topluyorum. Clue, Mastermind, Gizli Hedef, ne bulursam. Yapboz topluyorum.

Foto: Not tuttuğum defter, bir Amerikan kayıt defteri.

Bu güzelim mimi de eski yeni tüm arkadaşlarıma hediye ediyoruuum.

27 yorum:

  1. Güzel bir miim.Kolleksiyon yapmayı beceremeyenlerdenim,ama senin kolleksiyonların harikaa :)

    YanıtlaSil
  2. Vauvv neler çıktı, hayran kaldım ve merak da ettim koleksiyonlarını :). Çok çok güzel bir yazı olmuş, her kelimesine bayıldım. İlk paragraf için de hem utandım hem mutlu oldum :). Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Koleksiyon konusunda zayıfım ama eski eşyaları atma konusunda biraz istifçiyim sanırım :))

    YanıtlaSil
  4. Pecete koleksiyonu yapmistim küçükken hala duruyorlar.. 😊

    YanıtlaSil
  5. Kolleksiyoncuyu okudum.Kemik Kolleksiyoncusu'nun kştabı da var,onu da okudum.Bende de çok eski bir pul kolleksiyonu var,bir tanıdığımız benim zavallı pul kolleksiyonumu görünce,ölmeden önce kendisininkini bana bermişti.Belki de çok değerlidir,keşke değerini anlayabilecek birine bırakabilseydim ben de.Bi de biliyorsun ayakkabı kolleksiyonum var,hihihih

    YanıtlaSil
  6. Ben de çocukluğumdan beri davetiye ve pul koleksiyonu yapıyorumm..🤗

    YanıtlaSil
  7. Kolleksiyonum yok ama yapsaydım parfüm kolleksiyonu yapmak isterdim, kokusunu süremem kediler nefret ediyorlar parfüm kokusundan ama şişeleri, kokuları hoşuma gidiyor. :)

    YanıtlaSil
  8. Koleksiyon muu o.o Bu mim tam benlik :D Kartpostalların neredenn merak ettim şimdii *-* -,-

    YanıtlaSil
  9. koleksiyon konusunda bende biraz zayıfım ama olsun :)

    YanıtlaSil
  10. Koleksiyonum var benimde hemde iki tane nasıl zevkli anlatamam

    YanıtlaSil
  11. Deep, bir bloguma uğrayabilir misin? Bir şey soracaktım da.

    YanıtlaSil
  12. Benim koleksiyonum da süt kutularıydı.. Ilk okuldayken süt verirlerdi.. ben de o kutuları Biriktirirdim.. Ev de kule yapardım;)

    YanıtlaSil
  13. Ahahaaa spor araba koleksiyonu hiç fena fikir değil:) Güzel mim. Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Bu hediye alınmaz mı deep pul ve para biriktirmiştim epeydir ara verdim şimdilik saklıyorum umarım ileride torunlarımın işine yarar

    YanıtlaSil
  15. Koleksiyoncu ruhlu olmayan halin bunca şeyi topluyorsa eğer, koleksiyoncu ruhlu olsan ne olurdu düşünemiyorum deep :D

    YanıtlaSil
  16. Ay peçete koleksiyonu yapiyodum ben de simdi yapmiyom ama eskiler duruyo. Bi de çakıltaşı işte biliyosun :) bi de rüya koleksiyonum var bak hemen yazıp kaydediyom haha 😅 :)

    YanıtlaSil
  17. En çok İngilizce sözlük koleksiyonu yapman ilgimi çekti. :D Ama ben de peçete toplarım, defter, kalem, tuz, şeker. :D Ne bulursam. :)

    YanıtlaSil
  18. İngilizce sözlük koleksiyonu mu o.O Çok ilginçmiş :)) Pul koleksiyonuna bayıldım, eminim çok güzeldir ♥

    YanıtlaSil
  19. Pul koleksiyonu :) İngilizce sözlük koleksiyonu çok iyi ;) ben de her gittiğim yeni mekandan yerden bi anı toplarım; peçete, şekerin üzerinde mekanın adı varsa onu, varsa tabak altığı ya da orjinal çizimli servis kağıdı.. Gittiğim şehir ve turistik yerlerden magnet toplarım..
    Ne güzel mimmiş :) Ellerine sağlık yazı için..
    LuNa'dan bol sağlık ve sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Koleksiyon ruhu ben de yok :D

    YanıtlaSil
  21. kitapların arasında birşeyler bırakmak çok hoş ya :)
    sakladığın şeyler güzel koleksiyonunu yapmak istediklerinde öyle :)
    Benim peçete koleksiyonum vardı işte melekli merveli yıllarda ayakkabı kutusunda saklardık boy boy renkli peçete iki üç tane aynı peçetemiz varsa mahallede ki kızlarla değiştirirdik birbirimizin evine çeyizci gibi gezerdik değiştirirken :)

    YanıtlaSil
  22. Laf ola torba dola mimlerinden olmayan tüm mimleri okurken keyif alıyorum.
    Öneri Makinesi'ne de sana da teşekkürler ve sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Her insan bir şeyler saklar, hatıra niyetine. Hoşuna giden şeyleri toplar, biriktirir. Fakat ben hiçbir zaman koleksiyoncu olamam. Çabuk sıkılırım. Biraz da minimalistim, kalabalığı sevmem.

    YanıtlaSil
  24. Çok uzun zamandır hiç defterim yok galiba. Kenar süslü ilkokul defterlerimi hatırlamadan edemedim :)

    YanıtlaSil
  25. ay ne güzel çoğumuz bişiler biriktiriyoruz işte :) biriktirmek de güzel atmak daaa :)

    çoluk çocuk bunlar: başın sağolsun. bloguna yorum yapamıyorum. yorum kutundan dolayı. ama görüşürüz yine. face twit insta varsa bak yanda blogumda var adreslerim, ordan gel de orlardan izleyim seni.

    YanıtlaSil
  26. Ben de kartpostal koleksiyonu yapıyorum:)

    YanıtlaSil
  27. Babamın çocukluğundan kalma çok güzel bir pul koleksiyonu var onu çok seviyorum bazen açık bakıyorum böyle :D birde küçükken ben peçete koleksiyonu yapardım çok güzel peçeteler biriktirmiştim o zaman ki düşünceme göre :D

    YanıtlaSil