22 Şubat 2017 Çarşamba

ÖYKÜ GAZETESİ


Öykü Gazetesi edebiyat dünyamıza yeni katılanlardan ve Can Yayınları tarafından çıkarılmakta.

Roman türünün çok sevildiği ülkemizde sadece öykülerin bulunduğu bir derginin çıkarılması mutluluk verici.

Roman türünün sevilmesi, uzun soluklu öykülerin içinde kaybolup kendimizi unutmayı sevdiğimizden daha çok. Dünyada en çok okunan edebiyat türü ise biyografi.

Kısa ve uzun öykülerin olduğu bu gazete keyif verici maddelerden biri artık. İlk sayısından başlayarak tanınmış yazarlar olsa da aralarında genelde yeni ve genç öykücüleri ağırlıyor.

Son sayısında, Faruk Duman, Handan Gökçek ve 18 öykücü daha var.

Gazeteden: “Vaktim olsaydı daha kısa yazardım/Anton Çehov”

38 yorum:

  1. Deepp keske sende orda yazsannn ne güzl olurdu dimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin piremsesi.

      ayyy olabiler ivit şekerlikçiim :)

      Sil
  2. gazetenin ismi pek hoş, bir dolu.
    açıkçası öykü okumayı severim, nasıl anlatsam şimdi. kısacık, kısacık olduğundan sanki konuk oyuncular gibi gelir karakterler bana. bazen keşke daha uzun olsaydı diye özlemini çekerim o karakterin. ama o hikayeye has bir dokusu olduğundan da başka bir yerde de olmasını istemem. ımm... fazla mı kararsızım ne? seviyorum kısaca. bu nedenle fırsatım olunca alıp bakarım. :)

    YanıtlaSil
  3. Öykülere bayılırım ben ♥.♥ Bu gazeteye de bayılacağım herhalde ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      piki müzeyyen bayıl sen :)

      Sil
  4. Ya çok güzel bi gazeteymişş hemen almalıyım *-* Bilgilendirme için teşekkürler deep :)

    YanıtlaSil
  5. Öykü seven biri olarak varlığından haberdar değildim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger.

      okursun artık bana neee :)

      Sil
  6. Kızımın adı Öykü 😊 Bu gazeteyi alıcam 👍🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebru bayrak.

      ayyy ivit ivit al :)

      Sil
  7. ilk fırsatta alayım çok teşekkür ederiz Deep yeni bir şey ile tanışmış olduk sayende ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berika.

      seversin sen evet böyle şeysilerii :)

      Sil
  8. Böyle bir gazete olduğundan haberim yoktu. Çok teşekkür ederim, kesinlikle alacağım :))♥

    YanıtlaSil
  9. Ayy güzel bir şey. Tam benlik. Zaman kaybetmeden bakayım :) Teşekkürler bilgilendirme için Deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hikaye kalpli.

      güzel vallası :)

      Sil
  10. Aaa çok mantıklı yaa iyi oldu denk gelirsem alırım ben de yaa 😊😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hayalperest.

      ivit pikuku :)

      Sil
  11. Son söz hakikaten güzel. Beliğ konuşmak ve yazmak o kadar da kolay bir şey değil.

    YanıtlaSil
  12. İlk kez duydum bu gazeteyi Deep.. Umarım bir gün sen de bu gazetede yazarsın cinimm..:))

    YanıtlaSil
  13. Güzel bir şey yapmışlar. Can Yayınları'nın öyküye desteği olur hem.

    YanıtlaSil
  14. Atlamışım.

    Tabi ki öyle bir ustanın sözünden sonra ne denilebilir... Deee… Yazılacaklar var tabii her zaman.

    Şu zaman meselesi doğru. Önce öyküye dökülen sözcükler bir çuval pirinç gibi. İçinde taş, çakıl, kum, dal parçası, kabuk, yabancı başka şeyler filan filan var. Bunlar ne kadar temizlenirse o kadar arı bir anlatım çıkıyor ortaya. Malum, öyküde yani kısacası yazıda en azla en çok şey anlatılmak istenir. Ama bir roman özeti hacminde, atmış küsur sayfalık öyküler de en beylik ödülleri alanlar olur ))

    Şu da güzel ama. Önce upuzun gözüken dört sayfalık yazıyla gözleri korkutmak. Ve o korkutulan gözlere, sizin gözleriniz bu çok aşina olduğunuz yaklaşıma içten içe gülerek bakacak. “Korktun; ama henüz okumadın. Okuduktan sonraki ifadeni merak ediyorum asıl” diyerek.

    Ardından dört sayfa bir çırpıda okunduktan sonra duyulan," Uzun gözüküyor; ama bir solukta okunuyor” hayret ifadeli cümle, galiba yeni ve büyüyecek bir akım. Öncüsü olabilirim :)))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      sen genel anlamda uzun yazmaya eğilimlisin bence senin tarzın uzun yazılar ama :)

      Sil
  15. İyiymiş valla bazen öykü okumak daha iyidir ben özellikle kızım için almak isterim o da kısa okumayı seviyor DEEP çiğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgen.

      ayyy öyle miii ya o okusun sen pişir iştee :)

      Sil
  16. Ya ben bunu İstanbul'dayken gördüm alasım geldi, vazgeçtim. Sonra Mersin'de gördüm. Alayım dedim yine vazgeçtim. Ama bir gün mutlaka alacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      ha haaa al barik garik :)

      Sil
  17. En çok da biyografinin en çok okunan edebi tür olmasına şaşırdım diyebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif şahin.

      yaa öyle dünya genelinde insanlar başka gerçek hayatları merak ediyor en çok yaa :)

      Sil
  18. Aaa ne güzelmiş.İyi ki paylaştın Deep.

    YanıtlaSil
  19. kısa yazmakta ayrı bir sanat valla ne güzel bir söz :)
    İsmi,genç öykücüleri ağırlaması, dolu dolu olması çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ivit ivit güzel sölediiin :)

      Sil