21 Mart 2017 Salı

EKİNOKS


Bugün ekinoks günü imiş. Yani baharın başlangıcı.

Aynı zamanda Dünya Şiir Günü. Sevgili şairimiz ve pek de sevdiğim Egemen Berköz şiiriyle bugünün ödülünü almış.

Bir de bugün Newroz. Yani bahar bayramı. Artık ormana pikniğe gidip, piknikte yılan görüp bağırma kaçma zamanı.

Hani insanlar din değiştirir ya, shift olmak derler, convert olmak, diyelim biri Ermenidir ve işte birini sever, sevdiği Musevidir ve onun için din değiştirir ya. 

Bizler de artık hüznü, acıyı, bırakıp baharı umudu seçmeliyiz, acı dininden mutluluk dinine geçmeliyiz. Kış ağır idi, soğuk idi, hani olur ya biri hastaneye kaldırılır, sedyede taşınırken çok ağırdır, hasta biri sedyede çok ağır olur, geçtiğimiz kış da ağırdı, taşınması zordu.

Ama artık bahar geldi, hafifleyelim artık, baharımız hepimize kutlu ve mutlu olsun. Beynimizin arkasında küçük beyincikte üç tel varmış. Acı teli, mutluluk teli, yaşam teli. Bizler şimdi acı telini kesip koparalım.

Derin Mavi adlı kitabımda Ekinoks adlı bir şiirim var: ne ki zaman/sadece bir matematik/oysaki sonsuzluk sevgi/geç değil/çiçek açmak için/

66 yorum:

  1. Acı dininden mutluluk dinine geçmek:) İyiymiş:)

    YanıtlaSil
  2. Şiir günün kutlu olsun deep 🙃

    YanıtlaSil
  3. Resimdeki bahçenin içinde olmak istiyorum..:) Baharı çok seviyorum. Gördüğüm her çiçekte baharı zihnime kazıyorum bu aralar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      evet ah ah öyle evet :)

      Sil
  4. Gece gündüz eşit sonra da gündüzler uzayacak :) Yaşasınnnnnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      oleeey tatil zamanıı o zaman dans :)

      Sil
  5. Çok çok uzun zaman oldu sana takılmayalı, din konusunda asla, töbe haşa espiri bile yapmam ama; zamansızlığımı rahat zamanla değiştirmek isterdim.. Kitapları çoğaltmışsın duydum tebrikler. Ama gül cemalin hala gizli ha !!! Utangaçlığın dışında bir neden var mı, var gibi.. Hadi ama aş bunu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vuslat.

      aaay kim gelmiiş. utangaçlık evet, bir de, sessizlikte ve yalnızlıkta yazmak işte :) iyisin diy mii :)

      Sil
  6. Nevruz, Türkler'in en eski bayramıdır. Bahar bayramı. Kutlu olsun.

    Galiba Sinekli Bakkal romanının etkisi midir bilmiyorum ben din değiştirmeyi hep birinin birini sevmesi sonucu sanırdım. Ama tek bir kişi tanıdım öyle. Hikayesi başkaydı. Anlatayım, ilginç çünkü.

    Bir arkadaşımın arkadaşıydı. Kanadalı. Bir Türk ile de evlendi sonunda.

    Kanada’nın Fransız kesiminde yaşıyormuş. Annesi Hristiyan. Kendince inancında. Ve samimiymiş. Ama oğlu annesine benzemiyor, arayışta. Neye inanacağına karar veremiyor. En çok her şeyi yaratan, yoktan var eden Allah’ın babasız çocuk yaratamaması inancına takılıyor. Ve başlıyor gezmeye. Kıta kıta. Ülke ülke.

    İspanya'da bir Türk öğrenci tanımış. Ondan dinimizi öğrenmek istemiş. Bizim Türk hiç bilmiyor dinini. Kanadalı da kalkmış buraya gelmiş. Ankara’da Cinnah Caddesi’nde İngilizce merkezinde İngilizce öğretmeye başlamış.

    Gözlemiş; ama gözledikleri ile değil okudukları ve samimi bulduklarının haline bakarak dinini değiştirmiş. Eski adını sormak gafletinde bulunmuştum. “Adım dahil hiçbir şeyi hatırlamak istemiyorum” demişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ilginç hikaye imiş evet :)

      Sil
  7. Bu arada, bugün, gün tün eşitliğini yaşıyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      eveeet ısınalım artıık :)

      Sil
  8. Bu sene baharı çok bekledim. Hayırlısı ile gelsin artık mutlu olalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğuş hakan yılmaz.

      ne kıştı beee :)

      Sil
  9. Her kışın baharı,her gecenin sabahı,her acının ferahı var.Bahar gelmiş,hoş gelmiş.Bahçedeki ağaca gelen bahar, tüm insanların yüreklerine de gelsin.Baharı yaşayıp çiçeklenme dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebem kuşağı.

      ay ne güzel sölediin :)

      Sil
  10. Hafifleyelim artık yaaa:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ben o şiirini de çok sevmiştim deepcim "ne ki zaman" gerçekten orada süper anlatmışsın. bir durup düşündürüyor insanı^^ sende de bir bilge baykuşluk var :) jysra da ne tatlı okumuş ama. ne sevimli bir ses tonu o öyle.. ilk başlarda kitabın bende olmadığı için yaz eritti duyguları diyor ya ben onu yaz erikti diye anlamıştım. yaz eriği mi acaba ne alaka demiştim:) kesin yanlış anlıyorum diye de birkaç defa dinleyip çözmüştüm:D jysraya desem belki yanlış anlar Türkçesi bozuk zannetim sanar diye sormamıştım. Türkçesi de benden iyi valla maşallah <3 Sana da sormak ayıp olur kitabını almamışım şiirine sarkıyorum.. bi ar ettim kendi kendime :D o kitabını da alacağım inşallah canım.
    jysranın okuduğu şiir videosunun keşke linkini koysaymışsın da dinlemeyenler dinleyebilseymiş deepcim deepcim :)
    ama cidden şiirde iyisin bak güzelim ..lakin şiirde pek yoksun.
    yani senin dediğinin tersini diyorum sana şimdi "varsın ama şehirde yoksun ama şiirde" :D
    Vuu çok yazdım fıstık :) happy newroz :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      link tımams ivit :) lakin sen çok komiksiin :)

      Sil
  12. Hayat zaten acımasız , o halde acı telinin ne işi var orada. Acıyı hissetmek istemiyorum artık :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      tamam kopar kes gitsin :)

      Sil
  13. Bahar yeniden doğuş yeniden diriliş gibi,bu insan için de doğa için de geçerli.Yeni açan çiçekler toprağın üstüne çıkan böcekler gelin olmuş erik ağaçları hepsi hepimize mutluluk versin.Nevruz bayramınız kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel melike.

      eveeeeet işteee :)

      Sil
  14. Diğerlerini bilemem ama en azından müslümanların beraber huzurlu bir şekilde yaşayacakları bir günün gelmesini temenni ediyorum.

    YanıtlaSil
  15. hafiflemek şart. baskül zorlanıyor evde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sirakuzu.

      bahar geldi, bol yürüyüş :)

      Sil
  16. Zihnimizi arındıralım valla, bunaldık artık iyice :)

    YanıtlaSil
  17. Bu kış baharı daha çok özlemle bekledik sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma üzmez.

      bu kış çok sıkıcıydıııı :)

      Sil
  18. Resimle yazı ne güzel uymuş. Cıvıl cıvıl bir bahar fotoğrafı bu.
    Hepimiz için aydınlık, sağlıklı, güzel baharlar olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      olsun vallaaa :)

      Sil
  19. umarım hava da düzelir yani artık..

    YanıtlaSil
  20. Ayy ne güzel bir gün o zaman bugün:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hayalperest.

      evet tabisiii :)

      Sil
  21. Aaaa bu arada deep, Kötü Çocuk Savaşlarının ilk roundu açıklandı ve 2. Roundda başladı:)) Açıkçası ben artık sonuçları tahmin bile edemiyorum bakalım neler olacak :)) Sizi ve değerli takipçilerinin de katılımını çok isterim :))
    Adresi: http://birkitapolsam.blogspot.com.tr/2017/03/fantastik-karakterler-savas-kotu.html

    YanıtlaSil
  22. Yanıtlar
    1. handan.

      ay bayılmak iyi bişi diil kolonya süür :)

      Sil
  23. Bahar gelsin gönlümüzee :)

    YanıtlaSil
  24. artık bahar gelsin havalar ısınsın içimiz açılsın :) valla bende sobaya veda edeyim artık dimi ama :))) Şahanesin güzel insan sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      eveeet no soba yes bahar :)

      Sil
  25. Ekinoks , sanki sonbahar ismi gibi değil mi :D acaba nerden gelmiş bu isim

    YanıtlaSil
  26. Sonunda Demeter in gönlü oldu da bahar geldi çok şükür :))) Şiirini sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. the ipek.

      oooo çok mitolojik konuştuun seeen :)

      Sil
  27. Bahar zaten benim mevsmim her zaman farketmişimdir de hep güze lşeyler bu aylarda başıma gelir ve bu sefer iyi değerlndireceğim şansımı.Herkese iyi gelsin bu bahar ve ülkemize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatofotan.

      hadiii o zaman çok iyi değerlendiir :)

      Sil
  28. Güzel olanı dilemek gerek elbet ama benim hiç umudum yok. Ne bahar ne de toplumsal mutluluk... ikisi de gelecek gibi değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif şahin.

      aman öyle demeee :)

      Sil
  29. Ne güzel temenniler deep, içimde kelebekler uçuştu :).
    Kopardık gitti o halde :)

    YanıtlaSil
  30. Ekinoks evet, tam gününde de bahar geldi ama di mi? Foto çok güzel, nerden?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ivit :) yol kenarında gördüm yaa insana neşe veriyoo :)

      Sil
  31. Hayat bayram olsa diyosuun. O çiçeklerden bende de var 😊

    YanıtlaSil
  32. Kışın hasarı kaldı belli ki güneş açmadı bir türlü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      hihi hadi önümüz yaz neyse kii :)

      Sil