25 Mart 2017 Cumartesi

FİLM SEÇKİSİ 14



ZORBA

Zorba The Greek, 1964, Yunanistan

Kazancakis’in aynı adlı romanından uyarlanan film, unutulmazlar arasında. Başrolde Anthony Queen çok iyi. Hayata bağlı bir adamı canlandırıyor. Ciddi bir İngiliz yazar, Girit’e yolculuk yapıyor ve orada yaşamı anlık yaşayan Zorba ile tanışıyor. Capcanlı film. Not:3/4

KERKENEZ

Kes, 1969, İngiltere

Usta Ken Loach’ın ilk filmlerinden. İşçi sınıfından küçük bir oğlan kuş yetiştirerek hayatının anlamını bulur. Yönetmenin iyi filmlerinden. Not:3/4

ELVEDA BERLİN

Tschick, 2016, Almanya

Fatih Akın’ın son filmi. Solino ve Ruh Mutfağı gibi filmlerinden sonra bu filmi hafif olmuş biraz. İki liseli oğlanın bir arabayla kaçıp yaşadığı ergenlik maceraları. İdare eder. Not:3/4

TOZ BEZİ

Ahu Öztürk, 2015, Türkiye

İki gündelikçi kadının yaşam savaşı ve özlemleri. Sinemamızdan sakin, duru, gerçekçi bir film. Biraz ağır tempolu olmasına rağmen böyle filmlerin de olması sevindirici. Yeni ödül aldı daha. Not:3/4

31 yorum:

  1. filmler enteresan içinden toz bezi ni izlemeyi düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendini geliştir.

      toz bezi önemli film ivit :)

      Sil
  2. Sadece Zorba'yı izledim ve izlediğimde çok iyi hatırlıyorum ortaokul 1'deydim, 12 yaşıma rağmen hayal meyal da olsa hatırlıyorum, çok sevmiştik baba kız gitmiştik. Günlerce, aylarca Anthony Quinn'in komikliklerine (öyle diyeyim) güldük. :) yıllar sonra tekrar izledim, filmin sonundaki sirtaki sahnesi en sevdiğim sahnelerden biridir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      film güzel ivit o sahne de güzel quinn de :)

      Sil
  3. İzlemediklerimi not alayım.Okunacaklar,izlenecekler,yaşanacaklar ve yapılacaklar listelerim çoğalıyor.Umarım izleyecek zaman bulabilirim.Emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebem kuşağı.

      zaman yetmez yaa hiçbirine :)

      Sil
  4. Zorba; sirtaki ve müzik demek.Güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      eveeeet yaaa nefis :)

      Sil
  5. Deepim anca gelebildim. İlgi çekici filmler, yorumuna sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Yine izlemediğim filmler. İzleyeyim... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peersephone.

      izlersin artıııkııın :)

      Sil
  7. Zorba ve Kes izlediğim filmler arasında. Tekrar izlenesi filmlerden. Kes'i iki kez izledim ama yine izlerim :) Elveda Berlin'i izlemek için fırsat kolluyorum. Konuyu biliyorum, Fatih Akın yönettiği için izleme listemde bulunuyor. Toz Bezi'ne bakındım, bir yerde buldum. Onu da kaldırmışlar yayından. Ömer'in bloguna da baktım. Araştırmalarım devam ediyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toz Bezi. Ağzım kulaklarımda :) Teşekkür ediyorum :)

      Sil
    2. film gündemi.

      zorba/kes iyiler tabisi/fatih akın çok severim bu filmi eh işte/toz bezi iyi ya :)

      Sil
  8. ZORBA bana göz kırpıyoor, "izle beni" diyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      pek keyifli film o :)

      Sil
  9. Dikkat ediyorum 4/4 çok vermiyorsun. 4/4 puan almışlardan top 10 yapabilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      4/4 lük film az çıkar yaa. genelde idare eder filmlerin hepsine 3 veriyorum, iyi davranıyorum çok filme yani, 2 vasat ise, 1 kötü ise. 4 ise sadece başyapıtlara veriyom. tamam 4 lüklerin listesi aklımda zaten. kitapların ve filmlerin en iyilerini düşünüyom ben de zaten tımams yazarım :)

      Sil
    2. Yaşa.. Biraz hazırcılık gibi olacak ama çok iyi olur.

      Sil
    3. begonvil sokağı.

      olsun yaa liste yapmaya bayılırım :)

      Sil
  10. Zorba tabi ki bir baş yapıt :-))

    YanıtlaSil
  11. Deep Split'i izledim ama sonu inanılmaz saçma bitti ya. Senaryo hiç başarılı değildi. Harika bir malzeme varken batırmışlar resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız ama özgür.

      piki o zaman izlemem ben de :)

      Sil
  12. Harika keşifler Deepcim, sevgiler;)

    YanıtlaSil
  13. Toz Bezi'ni festivalde izleme şansım olmuştu, yönetmen ve oyuncularla söyleşi de vardı :). Elvesa Berlin'i de yine sürpriz bir yerde yine festivalde izlemiştim :). İkisini arka arkaya görünce anılar canlandı :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      hoş anılaar :)

      Sil
  14. zorba the greek tavsiye üzerine çok beğenerek izlediğim bir filmdi :) uzun olmasa tekrardan izlerdim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      ivit iyi ama uzun :)

      Sil