26 Mart 2017 Pazar

KİTAP ÇIKARAN BLOGÇULAR 5



PESİMİSYON

Aşk Yasaklı Kelime

Erdi Karadeniz

Temiz dilli blogçu arkadaşımız Erdi Karadeniz’in yine temiz dilli şiirleri ve denemeleri var Pesimisyon adlı kitabında. Şiirleri ve öykümsü denemeleri.

Kitapta en göze çarpan özellik dilin içten ve temiz olması. Şiirler de denemeler de saf, masum ve içten. Kitabın adı pesimisyon, karamsarlık yani. Ancak, şiirlerde de denemelerde de karamsarlık yok. Şiirlerin büyük çoğunluğu aşk, özlem, ayrılık üzerine, bu nedenle hüzünlü gibi düşünülse de yazım stilinden gelen bir iyimserlik var.

Şöyle ki, şiirler, öykü şiir tarzında, içten, kolay okunan ve çok masum dizelerden oluşuyor. Akıcı bir dille bir aşk öyküsü anlatılıyor gibi.

Öncelikle, önsözde, yazmak hayata tutunma ve ben de bu dünyada yaşadım deme şeklim, diyor arkadaşımız. İlk bölümdeki şiirler, yoğun aşk şiirleri. Sevdiğine seslenir gibi yazılmış şiirler. İkinci bölüm ve üçüncü bölüm ise giden sevgilinin ardından yazılmış şiirler olduğunu hissettiriyor. Bu bölümlere ayrılık ve hüzün şiirleri diyebiliriz.

Dördüncü bölüm ise yaşamın getirdiği hüznün şiirleri. Yaşamla ve insanlarla ilişkilerimizin bize yaşattığı kaybetmişlik, hiçlik, yalnızlık duygularının dile getirilişi, iç geçiriş, yakarış gibi. Ancak, bu dizeleri okumak hüzün vermiyor, mutlu ediyor. Hepimizin duyguları, yaşadıkları olduğu için olabilir bu.

Son bölüm ise, öykü tadında denemeler. İnsan ilişkileri, arkadaşlık, haksızlıklar, kaçıp giden yaşam, her şeyi bırakıp gitmek, sevgi, kahve, özlem, sevgisizlik, yaşamın ve insanların anlaşılmazlığı, aşk, yalnızlık gibi güncel ve evrensel yaşam ve insanlık hallerini anlatan hafif, sevimli, akıcı yazılar.

Ben Yelkovan o Akrep, Rolüm Gereği, Bizim Kurşun Kalem 1 ve 2 bu bölümde etkili yazılar ve kitabın sonu da güzel geliyor. Sonunda karamsarlıktan iyimserliğe geçmenin bir yolu olmalı diyor, arkadaşımız. Bunu da bize anlatır bir gün, dileriz.

Not:3/4

18 yorum:

  1. Yazanın kalemine,yorumlayanın emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      okuyanın da eline gözüne sağlıık :)

      Sil
  2. Yeter ki kitap çıksın. Derin tanıtıyor, destek oluyor. Ama gel gör ki kimi bloglar öyle tembel ki... Ben onlara çok kızıyorum :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      kismelere kızılmaaz :)

      Sil
  3. Arkadaşın dil hakimiyeti çok kuvvetli gerçekten.Sectigi sözcükler karakterinin aynası gibi.Ben cok iyi yerlere gelecegini düşünüyorum 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      bence de öyle hadi işallah :)

      Sil
  4. Okunası, ilgi çekici, hayırlısı olsun

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      ivit şekerlik :)

      Sil
  6. ne güzel ya darısı benim başıma :) fatofotofan maceraları diye wattpad de yazıyorum bende.Bu arada dedikodunu yazptım http://fatofotofan.blogspot.com.tr/2017/03/dedikodulu-pazartesi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatofotan.

      hadi işallah :) wadped öyle mi tımams :) dedikodu gördüüm gelcem yinee :)

      Sil
  7. Ben de çıkarıcam. Canım çekti ben de ben de .. Kaat verin kalem verin şurdan bana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sirakuzu.

      ay sen hemen yazarsın nolcak senin için kolay yaa :)

      Sil
  8. Bende kitap çikarıcam adını 'Bulamaz ki, Bulamaz ki' koyucam :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz saklan kaç.

      hımmm taam :)

      Sil
  9. bir şiir seven olarak Pesimisyonu çok sevmiştim son bölümde ki yazılarında sevmeye dair kısa öğretici mesajlar içermesinide pek beğenmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      evet ya negzel kitaptı di mi amaa :)

      Sil