14 Mart 2017 Salı

MUZIR EVİ


Büyük babaannem yalnız yaşıyor, 94 yaşında. Büyük dedemi 30 yıl önce kaybetmiş. Bize geldi birkaç günlüğüne. Kendine göre alışkanlıkları var. Kışları banyo yapmıyor. Sadece yazları yıkanıyor. Üşütüp hasta olmasın diye.

Banyo stili de değişik. Evde duş olsa da kullanmıyor. Büyük beş litrelik plastik suları kullanıyor. Evinde üç tane var. Bunları dolduruyor. Balkona koyuyor. Balkonda yazın sular ısınıyor. Sonra dökünerek yıkanıyor. Başını, saçlarını ise yıkamıyor. Arada sırada hemen evinin karşısındaki kuaföre gidip başını yıkatıyor. Kuafördeki kızlar da ondan para almıyor.

O yaşta olmasına rağmen tek başına bankaya, alışverişe, yürüyüşe gidiyor. Her çıktığında Sirkeci’deki Hafız Mustafa’ya uğruyor. Orda pudingler, künefe, baklava, peynir tatlısı çok güzel olsa da o bir lokum sever. Hafız Mustafa’nın girişinde hep lokum kesip müşterilere verirler. O da gidip mutlaka lokum alıp yer. Narlı, antep fıstıklı, kakaolu lokumları yiyor en çok.

Kendi evinde ise en çok taze fasulye ve keşkül yiyor. Hazır keşküllerden alıyor ve her hafta yapıyor, Dr. Oetker olanı seviyor. Üstüne de fındık rendeliyor. Bazen sütünü fazla kaçırıyorum der ama. Bize geldiğinde şansına hafta sonu komşulardan yiyecek geldi. Bir komşunun kızı olmuş, onun için tavuklu pilav, ayran, kalburabastı ve şerbet dağıttılar. En çok şerbete sevindi. Biz gençken hep şerbet yapardık, kalburabastı yapardık, tel kadayıf yapardık, kelle yapardık, dağıtırdık dedi. Bir de bir komşu da ölmüşleri için otlu ve peynirli börek ile lorlu kurabiye yapmış. Büyük babaannem, aşure ayında herkes aşure yaparken ben keşkül yapardım diyor.

O gelince akrabalar da bize gelmeye başladı. Halam minik kızını getirdi. Zeynep. O da deniz kızı Arielle hayranı. Aynı onun giysisinde yaptırmış annesine. Kuyruklu. Rengarenk. Mayoymuş aslında. Yazın bununla denize girecek misin diye sorduğumuzda, tabii ben deniz kızıyım gireceğim tabii ki dedi. Büyük babaannem de siz bana bazen diyorsunuz ya, huzurevine yerleşsene rahat edersin diye, sizin bu ev muzır evi, siz hepiniz muzırsınız diyerek gülüyor.

54 yorum:

  1. tavuklu pılavı gorunce aklım duruyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bol kahveli.

      ben de bayılırım. hele sokakta olursa :)

      Sil
  2. diyetteyim ben :) ama tavuklu pilav harika gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel ve kültürlü.

      yazık sanaaa :)

      Sil
  3. Yaa 3 litrelikle uğraşmasın çatıya gün ısısı koydurtsun sonra o bidondaki su güneş ile ısınsın yıkansın ; kıyamam :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      yapmaz yaptırmaz :)

      Sil
  4. Fotoğraftaki tabağı görünce bi gözüm döndü 🙃 benim anneannem de öyle yaz kış belli zamanlarda yıkanır hasta olmamak için 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısaca dodi.

      demek ki büyüklerimiz öyleee :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ivit ivit :) aslında bu isim nurmina ama ben nurnina yaptım böyle sevdim :)

      Sil
  6. Kışın yıkanmamak nedir? Buhara mı tutuyor kendini, burası çok fütüristik geldi bana yoksa aksine geleneksel de benim mi bilgim yok. Şerbet biraz İzmir'e özgü, İstanbul'da bilmiyorlar. Çok tatlı oluyor, glikoz yüklemesi gibi, çoğu kişi de fıstıklarını yedikten sonra bırakıyor. Muzır mıyız muzur muyuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      yok hiç yıkanmıyor. gerçek bu. benim büyükannem değil ama bir aile dostumuzun büyükannesi. yazın yıkanıyor işte bidon suyla. şerbet öyle mii, doğrudur. muzır da deniyor muzur da, ikisi de kullanılıyor, bizler genelde muzur diyoruz ama doğrusu muzır yani :)

      Sil
  7. Hafız Mustafa'nın tatlılarını kimm sevmezz *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe.

      of of sorma ben pudinglerinin delisiyim :)

      Sil
  8. Düzenli yazmaya devam tebrikler:).Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. huyum kurusun.

      heeeeey nabeeer, baksanaaa 6 yıl geçtiiii :)

      Sil
  9. Yaşlıların değişik huyları varmış.Annem ben de kalırken bu garip huyları iyece görmüş oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      ha haaa öylediir :)

      Sil
  10. Yine çok güzel kiii :) Hiç gitmesin huzur evineee ^_^

    YanıtlaSil
  11. Yaşlıların farklı bir yaşam tarzı var. Kendi düzenlerini kuruyorlar.Karışılsın istemiyorlar. Derin, yaşlıların hayatına da aşina.
    Eskiler çok tatlı yermiş. Oysa nasıl da zararlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      evet ya o düzen içinde rahat ediyorlar demek ki :)

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. randle.

      seveni için öyledir herhaldee :)

      Sil
  13. ne sevimliymiş.. yaşama sevincine de imrendim doğrusu... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine öztürk.

      eveeet yaa de miii :)

      Sil
  14. Ne güzel ya lokumlar tatlılar oyy gece karnım açıktı ama 😁 biz çocukken evin damlarina koyardı k suları sıcağın altında ısının diye vay be çocukluk yıllarima götürdün beni ama v ben dedemi özledim şimdi okullar tatil olsun hemen gideceğim inşallah 😁😊 çok güzel olmuş sevdim babaanneyi kalsın gitmesin 😊 sevgililer güzel Bir insan 😊😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      ay tabii git gör dedenii :)

      Sil
  15. Töbe estafirullahhh.Daha bilmedigim neler var acaba.1 yaşıma daha girdim yine :) çok değişik insan türleri var ama yaslilarimiz hepten cocuk gibiler.Agzinin tadini biliyo ama :)sizi muzırlar siziii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      ay çocuklaşıyolar de mii :)

      Sil
  16. Çok güldüm ben ya. Yıkanma şekli beni benden aldı:) Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      ya öyle işte valla :)

      Sil
  17. Hepsi elleri öpülesi büyüklerimiz maşallah şanslısın deep böylesine büyüklerin var bünyeleri bizlere göre daha dirençli yedikleri şifa olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evimin güncesi.

      tişkürleeer :)

      Sil
  18. Yav acabası benim anacığım senin büyük babaannenin kızı mı ki?Evde bulaşık makinesi ve çamaşır makinesi var ama her şeyi elinde yıkıyor,kışları ıslak bezle siliniyor,yazları balkonda ılıttığı kova kova suları dökünüyor.Bir yerde bedava bir şey dağıtılırsa o yiyeceği çok seviyor,almaya kalktığımızda,aa almayın ben sevmem onu diyor,eheheheheheh.Bizim ev de muzır evi işte çünkü biz de hep ona takılıp fülüyoruz o da bize terlik fırlatıyor 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      hihi çok tatlıymış ooo :)

      Sil
  19. Yaşlıların huyları da huysuzlukları da ayrı güzel. :)Tabii yaşanmışlıkları da.Sizin de kaleminize,yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      eveeeet de miii. bi de hoşgeldiin :)

      Sil
  20. Şimdi ne şirin büyük babaannen varmış desem, onu ben uydurdum gerçek değil diyeceksin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      burdaki sölediklerim gerçek ama benim büyük babaannem değil. bir aile dostumuzun büyükannesi o yıkanma olayı. diğerleri de ayrı babaanneler. bu öyküde tam dört büyükanne var yanii :)

      Sil
  21. Yanıtlar
    1. sirakuzu.

      lokma döktürdüm eveet :)

      Sil
  22. Maşallah yaa Allah onu başınızdan eksik etmesin. Benim büyük büyük annem de toz çamaşır deterjanıyla yıkanır, başka türlü temizlendiğine inanmıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcuuk.

      ha haaa çok tatlıymış o daa :)

      Sil
  23. Çok hoşmuş gerçekten... muzır evi:))

    YanıtlaSil
  24. Ne güzel o yaşta bile özğür yaşayabiliyor.
    Benim annem özğür değil mesela...86 yaşında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merih.

      ay yazık ama seninkine de kıyamazlaar :)

      Sil
  25. Maşallah ya örnek almalıyız gerçekten hayat tecrübesi konuşuyor çünkü,ahhh benim anneannem var nede babaannem ikiside rahmetlimekanları cennet olsun.Onlar çok tatlı büyükler onlarla sohbet etmeyi okadar çok seviyorumki bana terapi gibi geliyor.Dedemle oturur çayımızı içer dertleşirdik eskilerden bahsederd bende hep soru sorardım yeterki susmasın o tatlı sesiyle konuşsun hatta gazel okuturdum mesela namazı ben ondan öğrendim 7 yaşındayken .Onu camiye giderken takip ederdim camiye gizlice girer talit ederdim namaz kılışını caminin kokusunu çok severdim hepsi onun sayesinde hala namaz kılıyorum çok şükür nur içinde yatsın.Beni nerelere götürdün Deeptone.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatofotan.

      ay ya kıyamam ne duygulu anılar yaaa :)

      Sil
  26. Rahmetli babaannem kisları bizde kalırdı. Yıkanmaya zor ikna ederdik onu. Ama hiç hasta olurum diye korktuğunu söylememişti... Yaşlanınca bizde korkar mıyız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      neden yıkanmıyodu ki acabaa :)

      Sil
  27. 95 yaşına kadar yaşamak istemem ama yaşarsam herhalde aynı olurum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      hihi ilerde huysuz olcam ben diyoon :)

      Sil