6 Mart 2017 Pazartesi

PEYGAMBER EFENDİMİZ


Bugünün tabiriyle muayenehane açmış. Bekliyor hasta gelcek diye. Onbeş yirmi gün bir ay iki ay gelen giden yok. Hiçbişey yok. Akşam mescitte namaz kıldıktan sonra, ya diyor ben bir şey sormak istiyorum. Buyrun diyorlar. Ben doktorum diyor falan yerde. Biliyoruz diyorlar.

Gelen giden yok diyor, siz hiç hasta olmaz mısınız? Yok diyorlar, olmayız biz hasta. Neden olmazsınız? Çünkü diyorlar, Peygamber Aleyisselamın “acıkmadan sofraya oturmayın, doymadan kalkın” emrini uygularız ve hacamat yaptırırız. Bu ikisinden dolayı biz hasta olmayız.

Yani, kendimizi biraz aç bırakmalıyız. Bizim bir doktorumuz var, Peygamber Aleyisselam o, o doktorumuz da Yaradandan almış bu tüyoları, yönetim biçimini, diğer gerekli şeyleri Allah’tan almış. Allah ona öğretmiş ve demiş ki, sen de bunu kullarına öğret. Ve Peygamberimiz diyor ki, ben sizin dünya ve ahiret mutluluğunuzu temin etmek için gönderildim diyor.

Yani, demiyor ki, ben sizi cennete sokmak için geldim, cehennemden kurtarmak için geldim. Mutluluğunuz için gönderildim diyor. Bunun içerisinde sağlık da var, bunun içerisinde psikoloji de var, sosyoloji de, pedagoji de, teknik de, her şey var bunun içerisinde.

E şimdi biz onu dinlemiyoruz yani, başka başka şeyler çıkıyor karşımıza. Bilim adamları çıkıyor, profesörler çıkıyor, doktorlar çıkıyor. Ama bunlar hep, ortaya çıkan rahatsızlıklardan dolayı kendi bilgilerini ortaya koyuyorlar. Tamam onlar kendi çapında haklı. Neyi öğrendilerse onu uyguluyorlar. Ama Peygamberimiz işin kaynağından kaynağını öğrendi.

E o zaman onu dinlemek lazım. Ki çok basit kelimelerle tavsiyelerde bulunuyor. Öyle ahım şahım laflar kullanmıyor. Belirli kesimlerin anlayacağı türden değil yani. Herkesin anlayacağı türden çok açık ve net kelimelerle konuşuyor. Sadece bunları okuyup dinlemek lazım.

47 yorum:

  1. Her zamanki gibi yüzümde gülümseme ile okudum bu yazını da, ama biliyor musun bu kadar gönülden, bizden ve samimiyetle yazdığın bu yazı Peygamber Efendimiz'i de (sav) tebessüm ettirmiştir. Adım her anıldığında, selam gönderildiğinde cevap veririm demiş. İşte bu kadar yalın ve kimseye dokunmayan, sadece faydamız düşünülmüş hakikatler için ne kavgalar yapıyorlar bazen. O zaman herkes okusun. Gönlüne sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      öyle olmuştur umarıım :)

      Sil
  2. Hatırlattığın için teşekkürler Derincim.

    Bilebilen için cehaletten köşe bucak kaçınmak, bir harf için kırk yıl köle olmak öğütleniyor; ama biz doludizgin cehalete koşuyoruz...
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      oluyor bazen ya düzelir yine zamanla :)

      Sil
  3. Evet peygamber efendimiz a.s harika bir insan dı hep bizleri düşünürdü acıkmamak için karnına taş bağlardı neyi var neyi yok ihtiyacı olan insanlara verildi ve hiç pişman olmadı peygamberimiz gönlü kocaman Efendimiz bir cümlesinde " Ben ümmetim olmadan cennete girmem " diyen paygamberimiz önce Cenab-ı Allah'a sonra da Allah'ın Rasülü H.z Muhammed a.s Peygamberimize Şükrü senalar olsun.

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar acı dimi.Hepside bziim iyiliğimiz için olan şeyleri yapmamak için direniyoruz.Bizi bizdrn çok düşünene değilde kendini düşünenlere inanıyoruz.Ne diyim Allah ıslah etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin piremsesi.

      çok haklısın işteee :)

      Sil
  5. Yavrucuğum,öncelikle Muhammed'e ( SAV ) efendimiz demediğin için,seni kutlarım.Çünkü bizzat kendisi,bana efendimiz demeyiniz,kainatın efendisi birdir ve tektir,bana efendim diyerek günaha girmeyiniz,günahınıza beni ortak etmeyiniz ,demiştir,Son yılların modası bu efendimiz lafı,kullanılması yanlış ve sakıncalı ama ne yazık ki,ilahiyat profları da kullanıyor,halk da onlardan görüp yapıyor.Muhammed Mustafa,Allah'ın selamı üstüne olsun yani sallahualeyhi vessellam ( SAV bu demek zaten ) demek lazım.Sen çok güzel ifade etmişsin.Peygamberimiz koruma tedbirlerini anlatmış,doktorlar ise tedavisini üstlenmiş.İlmi aramayı,öğrenmeyi peygamberimiz ( SAV ) tavsiye etmiş zaten.İslam dini bir bütündür,asıl önemli bölümü de bu dünyadaki yaşamı adil ve sağlıklı bir biçimde nasıl yürüteceğimizi anlatır.Sanılanın aksine,öteki dünyayla ilgili kısmı Kuran'ın az bir bölümüdür çünkü kaideler,kurallar ve görevler bellidir.Asıl büyük bölüm,dünya yaşamını düzenlemeye ayrılmıştır.Bir nevi anayasa gibidir.Ne çare ki Kuran'ın Türkçe mealini okuyan Türk Müslüman sayısı oldukça azdır.O yüzdendir ki,hoca mal paylaşımıyla ilgili bir ayet okurken bizim dayılar,yengeler hüngür hüngür ağlarlar çok içlendim diye de,elin Arapça bilen Müslüman'ı güler bizimkilere.Yapmacık inanç ,inanmamaktan daha kötüdür,çünkü neye nasıl neden inandığını bilmeyen insanı koyun gibi güderler.Allah kalplere Kuran'da emredildiği şekilde inanç versin,Müslümanlar kitapta emredildiği,tarif edildiği şekilde davransınlar inşallah.Öperim yavrucuğum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafalarda soru işareti olan bir konuya değinmişsiniz. Bu konuda benim okuyup öğrendiğim bilgilerde efendi kelimesinin arapça karşılığı Seyyid ve Rab kelimeleridir. Kur'an da bazı yerlerde beşer için de kullanılmış, öte yandan Buhari den rivayet edilen sahih hadislerden birinde -Ben kıyamet gününde insanların seyyidi/efendisiyim- diyor. peygamberimiz (sav) Ben bunları okuyunca denmesinde bir mahsur olmadığı yargısına varmıştım ama bu konularda hassasiyet göstermek en güzeli, sağ olun. Gerçi yazı başlığı da peygamber efendimiz ama canım peygamberim der gibi bir sıcaklık hissediliyor yazıda asl olan da bu. Hatalarımız eksiklerimizle yapabildiğimiz kadarıyla Allah bizi huzurunda kabul etsin. Kur'an-ı Kerim'i anlamk ve yaşamak önemli gerçekten. Belki faiz, miras ya da sosyal ilişkilerle ilgili kısımlarda da duygulanıp gözyaşı döküyoruz ama orada kelamdan çok Kelam Sahibini kalben yakın hissettiğimizden belkide. Yapmacık inanç, inanmamaktan daha kötü haklısınız. Münafık kafirden eşeddir/kötüdür sözü bunu açıkça ifade ediyor. Kalbimizdeki ile dilimizdeki bir olarak yaşamayı Allah hepimize nasip etsin. Selamlar..

      Sil
    2. Çok sağolun,dinimizde esas kural;şüpheye düştüğümüzde ondan kaçınmak üzerinedir.Nasıl abdestte şüpheye düştüğümüzde yeniliyorsak,yaptığımız şeyin doğruluğundan şüpheye düştüğümüzde de ondan kaçınmak gerekir.Okuduğum bir kaynakta,peygamberimiz ( SAV ) ;Hıristiyanlar'ın Hz.İsa'ya yaptığını,siz bana yapmayın,diyor.Bilirsiniz Hıristiyanlık'ta Hz.İsa neredeyse tanrının önündedir,dualar çoğunlukla ona edilir.İşte Hz.Muhammed,Allah'ın selamı üstüne olsun,bu konuyu hatırlatmış.Beni övmekte ve sevmekte aşırıya kaçmayınız diye nasihat etmiştir.Kılavuzumuz Kuran olmalıdır,peygamberimizin ( SAV ) dsvranışları da örneğimiz.Sağolun tekrar.

      Sil
    3. sevda şahin/begonvil sokağı.

      ben de bu güzel ve açıklamalı yorumlarınız için teşekkür ederim ki. bi dolu şey öğrenmiş oldun sizden işte :)

      Sil
    4. Ben de çok teşekkür ediyorum Sevda Hanım, sağ olun. Sayenizde yeni bilgiler de edindim. Memnun oldum..

      Sil
  6. Doğru demişler.
    Bir kesime göre islam sadece ibadetlerden ibaret. Böyle görüyorlar. Halbuki islam yaşam biçimidir. Hz. Allah'ın bizim için uygun gördüğü mükemmel bir hayat tarzı. Uyabilirsek tabi. Evlilikten, çocuk yetiştirmeye; tıbdan, ticarete; hayvanlara ve doğaya karşı muamele. Akla gelecek herşey islamda mevcuttur. Ama biz müslümanlar yine de gericiyiz. :)

    Bu arada "tedavi olunuz" diye hadisi şerif vardır. Müslüman doktorlar da olursa pek alâ olur gerekirse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      sanırım yine de bizim ülke en iyisidir İslam aleminde.

      Sil
  7. Çok güzel bir paylaşım olmuş deep,kalemine sağlık. Aslında hastalıkta da sağlıkta da en mutlu ya da en kötü günümüzde de Allah'ı ve Peygamberimiz'i (sav) ansak hatırlasak ve bol bol şükretsek hep ne güzel olur dimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe.

      evet öyle oluur tabisi :)

      Sil
  8. Bu güzel hatırlatma için teşekkürler. Peygamberimizin(sav) yaşantısını örnek alarak yaşasak sıkıntımız kalmayacaktır aslında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arif öztürk.

      çok haklısın tabii. bir de hoşgeldiin :)

      Sil
  9. Anılan (s.a.v) güzel olunca, konu da kelam da güzelleşir elbet. Hazır bahara girerken bütün tavsiyeleri gibi hacamat da dikkate alınmalı. Çok teşekkür ediyorum Deep, Güzeli anmamıza vesile oldun, gönlümüzü ferahlattın. Her daim huzurlu, mutlu olasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine bektaşi.

      hacamat senden öğrenmiştim :)

      Sil
  10. çok doğru deep, benzerlerini ben de okumuştum.
    ayakta su içilmez,yemekten hemen sonra banyoya girilmez vs. sağlığımız için önemli hususlar var.

    YanıtlaSil
  11. Çok doğru..unutulanları hatırlamak lazım. Hatırlatman için emeğine sağlık güzel kalpli Deepim<3

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Deep zaten biz peygamberimizin sünnetlerine tamamen uysak ne ruh ne de beden sağlığımızda bir sıkıntı olmaz.Bu arada biraz tuhaf bir soru olacak ama bana yardım edecek arkadaş maili nereye atmış ben bulamıyorum ne olur mazur gör

    YanıtlaSil
  13. Öyle güzel yazmışsın ki su gibi aktı yazı... Güzel yüreğini gördüm o satırlarda :))

    YanıtlaSil
  14. Yanıtlar
    1. gizem gürler.

      heey nabeeer :)

      Sil
  15. yemeğe otururken şunları hatırlasam sorun kalmayacak aslında:) teşekkürler deep iyi geldi bu yazı...

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel bir yazı sağol Deep kulağımıza küpe olsun.

    YanıtlaSil
  17. Cok guzel ısabetlı bır konuya degınmıssın. Teseekkurler dep

    YanıtlaSil
  18. Ne içten , ne güzel bir yazı olmuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi.

      pikiki bakalım :)

      Sil
  19. Ne kadar güzel bir yazı olmuş ve Peygamberimizin güzelliklerinden anlatımın çok güzel olmuş yüreğine emeğine sağlık güzel insan sevgililer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      sen de hep ne güzel yorum yapıyorsun ki amaa :)

      Sil
  20. Ahhh... Xoşbəxtliyin açarı Peyğəmbərimizin söylədiklərində əslində. Bir dinləsək, bir əməl etsək... İçimizi sızladan gözəl yazın üçün təşəkkürlər

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umman aslan.

      eveeet iştee dediğin gibii :)

      Sil
  21. Güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  22. Harika bir yazı olmuş. Son zamanlarda brunchlar, 5 çayları, gece kahve ve tatlı derken bu yazınla bizi kendimize getirdin. Çok teşekkürler. :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kek dilimi.

      eveeet de mi amaa :)

      Sil