26 Mart 2017 Pazar

TIMARHANE GÜNLÜĞÜM


Sibel Torunoğlu

Sibel Torunoğlu, şizofren bir yazar. İyi eğitimli, zeki, kültürlü bir yazar. Üstün zekalı.

Tımarhane Günlüğüm, birkaç kitabından biri. Kendisi ilginç bir kişilik, kitabı da ilginç ve çok farklı bir dille yazmış. Çünkü, dünyaya bizim gibi bakmıyor.

Hastane günlerini, hastane arkadaşlarını anlatmış. Bazı olaylar çok komik, bazıları ise çok hüzünlü. Kendisini anlatırken hayallere de dalıyor. Zaten şizofren olduğu için artık kendisini mi yoksa başka kişiliklerini mi anlattığı da belli olmuyor ancak sözcükleri çok güçlü.

Çok çok iyi okullar bitirmesine rağmen yazmak dışında bir iş yapamıyor, hasta olduğu için. Hasta olması onu ayrıcalıklı kılıyor, olumlu ve olumsuz anlamda. Hasta olmayan toplum onu kabul etmiyor ama o hasta olmayan toplumun insanlarından çok daha zeki.

Kendisi sıradan ve mutlu olmak istiyor, tabii ki bu onun için çok zor. Yazar olarak hayranlık duyuyor insan ona ama insan olarak yaşadıklarına üzüntü duyuyor. Bu kitaptaki düşünceleri unutulacak gibi değil hatta atasözü gibi sözleri var.

İlginç ve önemli bir yazarımız.

Not:3/4

28 yorum:

  1. Çok merak ettim şimdi.Güzele benziyor canımcım❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. simli.

      çok iyi yazar yaaa simloş :)

      Sil
  2. Hüzünlü.

    Galiba bu yakalanmışlıkta olanlar hep zekaca ilerde oluyorlar. Fazla zeki olmamak iyi belki de. Bir matematik dehasından -Joh Nash, Akıl Oyunları- da biliyoruz bu gerçeği.

    O yüzden geri kalanlar üzülmeyip memnun kalabilirler zekalarından... Bir de kötüler çok zeki oluyor sanki. Yoksa nasıl kurgulanabilir onca peşi sıra birbirini izleyen olgular. Bu gerçeğin somutlaşmışı da bir filmdi, mesela hemen aklıma gelen. Nereden nereye getirdi bir kitabın hüzünlü öyküsü. Kitaptan filme.

    Filmin kitabı var mıydı bilmiyorum. Julia Roberts’ın ilk dönem filmlerinden. Evdeki mi, odadaki mi tam hatırlayamadım şimdi yani “…….. Düşman” gibi bir adı vardı. Yüksek dozda olmasa da gerilim. Ki öyle sıkça seyretmem gerenleri kolay kolay. Sakin, doğa içinde, kendi halinde, hareketi sporda arayan, fevrilikleri benimsememiş kişilikler öyledir )) Ama geriyor.

    Sanırım okumayacağım. Ama teşekkürler 

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      bu yazar çok iyi ama karnını zor doyuruyor işte yazık ona yaa.

      Sil
  3. Merak ettim. Okuyacağım inşallah... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Bir yanı hüzünlü bir yanı komik.Bir yanı hasta bir yanı hasta olmayanlardan daha sağlıklı.İlginç anlar yakalanabilir diye düşündüm ve merak ettim şimdi.Emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      yazar çok iyi evet ama gündelik yaşamda hayatı zor ya ama bilemeyiz tabii kimin yaşamı kolay kimin zor yani :)

      Sil
  5. İnsanın o kadar açık ve net kendini yazması cesaret ister.
    Kitap tanıtımı çok güzel derlenmiş. Keşke bu tanıtımlarda yayınevi adı da yazılsa.
    Okumak isterim.İlginç bir kitaba benziyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      stüdyo imge. haklısınız tamam bundan sonra yayınevini de yazcam. ben sadece kitabı ve yazarı yazıyordum reklam olmasın diye ama sahiden de yayınevi yazılırsa daha kolay kitabı bulmak evet, hele bazı kitapları yayınlayan birkaç yayınevi var o zaman karışabilir evet.

      Sil
  6. Ayy deep ilk önce fotoyu değilde direkt başlığı görünce dedim ki, deep' e noluyo öyle tımarhane günlüğüm falan diye??? İşte başlığa aldanmamak gerek meğerse kitabın adıymış. Ama sonra şizofren bir yazar tarafından yazıldığını okuyunca daha bir anlam kazandı. Kendisinden haberim yoktu ama bilmiyorum yaa ilgimi gerçek anlamda çekti. Saygımı daha okumadan kazanan bir yazar oldu benim için. İyi ki paylaşmışsın da tanıma fırsatı buldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayalperest.

      ya oku evet diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum, çok kendine özgü bir yazar yaa :)

      Sil
  7. Kendisini okuma listeme aldım. Tanıtım için teşekkürler. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Yanıtlar
    1. minik mini.

      hımm olabiler evet :)

      Sil
  9. İçim cız etti ya. Ama şu var ki deep hasta olmasak bile biraz zeki olduğumuz zaman toplumdan deli muamelesi görüyoruz. Yaşanılabilecek bir yer değil burası. Keşke herkes sadece kendi işine baksa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız ama özgür.

      evet evet :)

      Sil
  10. Farklı kişilerin kendini yazması daha etkili. Sağlıklı birinin şizofreni hakkında bir şeyler yazması doğal olmayacaktır. Yazar içinden geldiği gibi yazsa, diğerleri bir şizofrenin ne hissettiğini bir nebze anlayabilir belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      ah evet işte bu böyle bir kitap aynı zamanda da iyi bir yazar :)

      Sil
  11. Sana gÜl Bahçesi Vaadetmedim diye bir kitap vardı, onun gibi galiba? çok hüzünlü ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      evet ama bu daha iyi bir yazar :)

      Sil
  12. Çok merak ettim, en kısa zamanda okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      öğütlerim sıkı kitap :)

      Sil
  13. "Yazmasaydım delirdi." Sait Faik Abasıyanık. Bence yazı yazan herkeste bir parça delilik var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim.

      hımmm öyle mi diyosuun :)

      Sil
  14. İnsanlar farklılıkları sevmez kendilerinden daha özel insanları.
    Herşeyin farkında olan biri ise gözlerini kapatamıyorsa dünyevi olaylara sağlıklı yaşayamaz istesede.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      tüm sölediklerin doğru işte vallası :)

      Sil