6 Nisan 2017 Perşembe

BLOG OKUNMA ORANIMIZIN DÜŞMESİ


Nisan ayında blogumda okunma oranım düştü. Genelde klasik olarak 500 ila 1000 tık civarı oluyor günlük istatistiğim. Hiç değişmez bu. Bu ay ise 500'ün altına düştü.

Bunun bahardan dolayı olduğunu düşünüyordum. Baharda açık havaya daha çok çıktığımızdan dolayı olduğunu düşünüyordum. Geçen hafta sevgili Şeyda'nın Günlüğü arkadaşım bu konuda yazmıştı. O da düşme olduğunu söylemişti.

Bugün ise çok eski blog arkadaşım Bahçe Perisi Safiye ise bunun nedeninin teknik olduğunu söyledi. Google algoritmaları ile ilgiliymiş. Google'da özgün içerikli bloglar daha az tıklanıyormuş. Düşüşün nedeni buymuş.

Bloglarımızı biz blogçular okuyoruz genelde. Birbirimizi okuyoruz yani. Burada bir aile gibiyiz. Buna hep blog apartmanı diyorum ben. Hatta Mavi Köşe Bloghanesi diye derim genel olarak. Biz burada birbirimizi okuyarak mutluyuz zaten.

Bloglarımızı blogçular dışında okuyanlar da var elbette. Blogu olmayan net kullanıcıları da ziyaret ediyor blogumuzu. Sanıyorum Google'ın bu yeni uygulaması ile bize blog dışından gelenlerin sayısı azalmış olmalı. Genelde bizim gibi özgün yazılar yazmayan sitelere gidiyor olmalılar. Görünürlüğümüz azaldı herhalde.

Blog çevremizi etkileyen bir durum değil bu. Zaten okuyoruz birbirimizi. Ama işte belki çok okunma isteğimizi engelliyor bu. Çok yüksek istatistikler beklememeli artık. Belki özgün değil de daha genel yazılar yazarsak yükselir oranımız.

Bu nedenle, bizdeki yazılar yerine net okurları sitelere, dergilere, gazetelere gidiyor olmalı.

Bu konuda bilgisi olanlar buraya yorum yazarlarsa hepimiz bilgilenmiş oluruz.

90 yorum:

  1. İnanmıyorum ben de son 2-3 yazımdaki tıklanma neden çok düşük diyordum.. Bloggerlar olarak çekmediğimiz bir bu kalmıştı.

    YanıtlaSil
  2. Valla bilgim yok ama deep ben evde olmama rağmen çok sık giremiyorum çünkü teknolojiden arındırıyorum kendi tv izlemiyorum eskisi gibi tel elimde oda oda dolaşıyorum benim için böyle :)

    YanıtlaSil
  3. Olaya öyle bir tarafından baktım ki içim acıdı, kendimi google'ın üvey evladı gibi hissettim. :(
    Algoritmaya bir çift lafım var:
    "Gel bize katıl bize, hem oyunla hem sözle, türkü söyleyip oy oy oynayalım loy loy"

    YanıtlaSil
  4. Benim de dikkatimi çeken bir durumdu, umarım daha fazla bilgi alabiliriz bu konu hakkında 🙁

    YanıtlaSil
  5. Ya evet benim de düştü.Günlük 1000 çok fazla deep tebriks gerçekten❤❤❤ Bende max.200 oluyor günlük.

    YanıtlaSil
  6. Benimkisi zaten çok tıklanan bi blog diil onun için anlamadım bile :) Ama yorumlar azaldı sanki, o da bahar etkisi,günler uzuyor,herkes hayata karışıyor :)

    YanıtlaSil
  7. Ben de bir blogger aynı zamanda yazılım bilir kendisi. Onun sayfasında bu konuyu, Okuduğumda şok oldum. Google bize aba altından sanki sopa gösteriyor.
    Ondan önce içerik hırsızlarının peşine düşse, di mi?

    YanıtlaSil
  8. Dediklerin doğru, algoritma olayına gelince hani google özgün içeriği tutuyordu? En iyi tarafı şu olabilir, yazarken keyif alıyorum, öğreniyorum, yenileniyorum diyorsak kayıp yok. Bir de bunu katılımcı bir kitle ile paylaştığını düşün, güzel sonuç. Öte yandan dev bir kuyu ve içine benzer milyarlarca içerik, görsel giriyor bunu objektif bir yöntemle kategorize etmeli google ya da blogger ya da wordpress. Belki tekrar dergiler, gazeteler gündeme gelecek, kim bilir?

    YanıtlaSil
  9. Ben bir düsüs gözlemlemedim ama deli kizin temasini degistirmeden önce vardi baska yere link verilmis olmasina bagladim. Bir de seo ayarlarim eksikti yani google a mülkünü tanitma site haritasi v.s seyler onlari tamamladim. Blog hocamda yapilmasi gerekenler detayli olarak var. Okudukça yapiyorum.

    YanıtlaSil
  10. Bende çok anlam böyle teknik bilgiler den ama bu Google amcam bize niye böyle yapmış ki 😁 bekli fikri değişir olmaz mı 😁😊

    YanıtlaSil
  11. Okuyanlar sağolsun, okumayanlarda kendi kaybeder diyorum :D Şaka bir yana biz böle iyiyiz seninde dediğin gibi

    YanıtlaSil
  12. Şimdi ben tıklanma sayımı yazarsam olay çıkar:) napalım yazıyoruz .okunursa da okunmazsa da diyip kaçıyım.

    YanıtlaSil
  13. Bi ara 430 u buldum sonra git gide indi haha 😃 170 lerde geziyorum Allah arttirsin diycez artikin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz hiç cinsiyet faktörünü dikkate alıyor musunuz? :D

      Sil
  14. Blog okurları genellikle blog yazarları olduğu icin ve bence bu sıralar çoğu blog yazarları şu an revaşta olan içerik yazarlığına yöneldiği için ve onlar da içerik üretebilmek için zamanını daha çok resmi sayfalara ve içerik konusuna faydalı olacak sayfalara yöneldiği için bu oran düşmüş olabilir. İnsanlar bir süre sonra artık yeteneğini paraya çevirebilmenin yolunu arıyor. Çoğu blog bu yüzden reklam alıyor.

    Ben de bi ara düşünmedim değil, ama bloğumun ruhuna uygun olmayacaktı.

    Bu konuda seni çok taktir ediyorum. Çünkü sen reklam almadan, seni takip edenleri kullanmadan, yazma işini ve paylaşmayı sevdiğin için seni okuduğumda samimiyetini yürekten hissediyorum.

    Bana sorarsan, çok da tıınn! Okuyucum artmış azalmış. Arada bir sevdiğim blog dostlarım uğrayıp bir göz kırpsın yeter ;)

    Okumaya ve yazmaya devaaamm!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şapşirik seni!

      Sil
    2. Yaaaaa kim burdaymış :) nerlerdesin sen bakiimm. İşte bundan bahsediyorum bendee ;)

      Sil
  15. Bir düşüş var evet ben de ülke gündemimizin yoğunluğuna veriyorum, insanlar güncel konulara mı yöneldi acaba?:)

    YanıtlaSil
  16. Wayy wayyy cok uzuldum. Bıze bunu nasıl reva gorduler anlamıs degılım, 🤔
    Umarım duzgun bısekılde bızım de anlayacagımz dılden bı acıklma yaparlar 🙈Hıc sanmıyorum ama.. Ne yapmk nasıl yapmak gerekıyor bılemedım desem yerıdır deep.

    YanıtlaSil
  17. Benim de zaten dusuk olan tıkım iyics dustu 😂😂

    YanıtlaSil
  18. Evet ben de düşüş olduğunu görüyorum. Ama biz de kendimize bir soralım diğer blogları okuma sayımızda düşüş var mı diye:)

    YanıtlaSil
  19. ''Belki özgün değil de daha genel yazılar yazarsak yükselir oranımız.'' demişsiniz ama demeyin, bizi biz yapan özgünlüğümüz değil mi ki?

    YanıtlaSil
  20. Neden azaldı tıklamalar endişesi anlamsız bence. günde 700 tık ortalaman varken azalınca bunu merak etmek doğru ama ben bir de şunu düşünürüm. her 700 tık okunduğunu mu gösteriyor. çünkü artık görsellikle yetinen bir tür var. benim için tıklamadan çok kaç kişi tarafından yazının sonuna kadar okundum meselesi önemli. bunu hiç bilemeyceğiz galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana katılıyorum Buket.. çok haklısın.

      Sil
  21. Hiç farkında değilim. Yazın zaten genelde düşer malum, alışkınız. Google`dan ziyade ülke gündemi bence daha önemli. Herkes referendumla ilgili yazılar, haberler okuyor daha çok. Daha önce de pekçok kez denk geldik bu tarz durumlara. Pelinpembesi`nin dediği gibi rakamlardan çok gerçekten okunuyor muyuz kısmı daha önemli.

    YanıtlaSil
  22. Kim la bu algortimam? Adamın asabını bosmasağa laynn! ben bilmem öyle satatistik felan tıklamayanı söyle sıkayıp topuuna evelallaaa!!

    YanıtlaSil
  23. Hiç bilmiyordum teknik kısmı ben de. Hatta istatistiklere pek baktığım da söylenemez.

    YanıtlaSil
  24. .... 10 şey, en korkunç 10 şey, en saçma 10 şey gibi günlük hayatta işimize yaramayacak zamanınızı boşa harcayarak yazılar yazarsak tabi ki okunuruz =D

    YanıtlaSil
  25. Ben bir değişiklik fark etmedim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Mevsim değişikliği sebebiyle girişlerin ve ziyaretlerin düşüşü söz konusu olabilir ancak toplu olarak bloglarımıza baktığımzıda bunların içinde çevreler çevreler içinde de çevrelerin olduğunu görebiliriz..belki Google blogları Google+'a çekmek istiyor belki de aynı içeriğe sahip çok fazla blog mevcut genel olarak okuduklarım bu yönde..Google kopya içeriği sevmez özgün içerikleri de desteklediğini hatta talep ettiğini biliyoruz son zamanlarda Adsense onayları da bu sebeplerden dolayı kolayca onaylanmıyor...

    Yine de içimden bir ses bu düşüşün Türk bloglarına yapıldığını fısıldıyor..herşeye bağlı olabilir veya sadece Google'ın bildiği bir sebebe de bağlı olabilir..

    Trendlerin daha ilgi çekici olduğunu bu yönde içeriklerin daha çok okunduğunu da okudum bir çok ünlü büyük bloglarda ancak istatistiklerin düşme nedeni ile açıklama pek yok çünkü yabancı bloglarda sanırım böyle bir durum yok!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum yorumuna Sevgi kızım. Bence de bize yapılıyor bu muamele. Fark ettim ben de düşüşü. Çok bloğu da göremiyorum son zamanlarda.
      Bu gecemi tüm arkadaşlarıma ayırdım. Geç saatlere kadar blog okuyacağım, yorum bırakacağım. Bir zamanlar yetişemezdim. Ne oldu böyle ya :(((
      Deep ve Sevgi kızlarım, ikinize de sevgiler :)

      Sil
  27. Senn yaz Deep, biz okuruz :) Boş ver gayrısını nasibi olan varsa gelir alır zaten ;)

    YanıtlaSil
  28. Okunma sayısı düştü fakat kişisel olarak bahsedersem bu ara reklam istekleri, teknik destek önerileri vs. içeren e-postalar gelmeye başladı. "Yazılarım nerelere ulaşmaya başladı ki birden bire?" düşüncesi oluştu bende de. Neticede bir takım değişiklikler olduğu doğru.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlardan bana da geldi. Yazayım dedim :)

      Sil
  29. Çabuk tüketiyoruz. Blog yazmaya ve okumaya göre daha kolay olan instagramı blogmuş gibi kullanan kişi sayısı arttıkça okunma istatistikleri daha çok düşecek diye düşünüyorum sevgili deep kız ;)

    YanıtlaSil
  30. evet genel yazılar daha çok okunuyor 10 en iyi parfüm gibi mesela..

    YanıtlaSil
  31. Özgün içerikli yazıların az tıklanması beni de şaşırttı.Biz blog yazarları birbirimizi düzenli okuyup takip etmeye çalışıyoruz ama daha çok tanınmış sitelere gidiyor galiba okuyucu :( Teknik konularda da pek iyi değilim.Belki teknik sorunlar oluyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanıtla ile yorum girebiliyorum. Nedenini bilmediğim bir sorun var. Sadece bende sanıyordum; ama senin sayfanda da "yorum yaz" penceresi çıkmadı. Ve "bu bir hatadır" uyarısı verdi.

      Blogger.com açılmıyor. Açıldığında da okuma listesinin ilk sayfasından sonrasını vermiyor. Bu genel mi? Biri bana şaka mı yapıyor? Şakayı anlarım ama 1 Nisan geçeli çok oldu :))))

      Bu yüzden yorumlarınızı göremeyeceğim. Blogger açılmadıkça ve ben giremedikçe. Lütfen kusuruma bakmayın.

      Ben de artık spora mı yönelirim kendimi fotoğrafa verir dere tepe mi gezerim karar vermedim henüz :)))) Belki kursa filan giderim. Henüz ne kursu olacağına da karar vermedim. Yemek olmaz, dikiş olmaz. Mozaik belki :) Fotoğraf gruplarının gezileri elbette...

      Kendi blogumdan duyuramayınca tabi ki ortak adresimizden, Derin'in blogundan duyuruyorum arkadaşlarıma :)

      Teşekkürler Derin :)

      Sil
  32. benimde bu ay öyle oldu :/

    YanıtlaSil
  33. İstatistikleri önceleri hiç incelemezdim. Son zamanlarda merak ediyorum doğrusu. Bu merak kendimi aşma arzusundan kaynaklanıyor tabii.
    Sadece blogda yazıyorum. O yüzden tıklanma oranı yüksek değil. Ama yazınca, okununca, yorum alınca çok mutlu oluyorum tabii.
    İzleyici sayısı da çok yüksek olmayınca sayfa görüntülenmesi istenen düzeyde olmuyor.
    Ama özgün yazıyorum, kendi çektiğim fotoğrafları kullanıyorum, yarışım kendimle..Farklı sonuçlar beni mutlu ediyor tabii..

    YanıtlaSil
  34. Bir şeyler okuyan merak salan çevre azaldı belki de en kötüsü!

    YanıtlaSil
  35. Bende değişme yok önceden de okuyucu Yok idi şimdi de yok 😂😂😂

    YanıtlaSil
  36. Çıktı sonunda; ama yazıp göndermiştim çoktan :(

    YanıtlaSil
  37. Ay birbirinin kopyasi olan seyleri kim okuyor allah askina. Takılmamak lazim boyle şeysilere

    YanıtlaSil
  38. İki yüzü geçiyor bir güne düşen ziyaret sayısı blogumda. Küsurlu oluyor uğrama sayısı. Bir kez dört yüzü fazlasıyla geçmişti. Sanırım fotoğraf ve edebiyat severlere hitap ediyorum. Benim istediğim de bu zaten :)

    YanıtlaSil
  39. Bahçe Perisinin dedikleri doğru olabilir.. bir de sakın ola ki özellikle de google,a ait (örneğn https://www.google.com.tr/intl/tr/add_url.html ) gibi arama motorlarına,blogum/sitem google,da üst sıralara çıksın diye blogunuzu kaydetmeyin..çünkü ben bunu yaptıktan bir kaç gün sonra blogumun google,da düşmesine neden oldum..bundan önce ne yazsam üst sıralarda çıkıyodu,şimdi ise hiç çıkmıyo..dediği gibi teknik olabilir yada baska bisey var bu isin içinde..

    YanıtlaSil
  40. Gerçekten bilgilendirici bir yazı olmuş. Ben de bu düşüklüğü fark ettim. Fakat pek anlamlandıramadım. Google gibi büyük bir şirketin böylesine teknik arızalar yaşaması beni biraz üzüyor açıkçası. Özellikle gelişen bir blog olarak az okunduğumu düşündükçe keyfim kaçıyor. Daha çok kişiye ulaşmak istiyorum çünkü.

    YanıtlaSil
  41. Googleda arama yapınca birbiri ardına aynı yazıyı paylaşmış sitelerden sıkıldım artık. Noktası virgülüne kadar aynı olan siteler ilk sıralardalar ve istediğim bilgilere de ulaşamıyorum bunlar yüzünden. Google bizlerle uğraşacağına bu siteleri temizlese hiç de fena olmaz...

    YanıtlaSil
  42. Çok fazla istatistik beklemesem ve sadece yazmak için yazsam da bu konu beni de rahatsız etti.Bu kadar uğraşıyoruz,Google arıza çıkarıyor.
    En kısa zamanda düzelmesi dileği ile.
    Sevgiler Blogger apartmanı :)

    YanıtlaSil
  43. Hadi itiraf edeyim, ben de ziyaret edemedim sizi.
    Benim çok dikkat etmediğim konu, biraz kafam dağılsın ortamdan uzaklaşayım diye paylaşım yaparken çoğu zaman yorumlara dahi gecikmeli cevap veriyorum.Bu durumda da fazla beklentim olmuyor.
    Siz farklısınız tabii, geçte olsa severek takip ediliyorsunuz:))

    YanıtlaSil
  44. Bende daha genel yazılar yazmaya başladım artık birde altına ingilizce de ekliyorum fakat hergün içerik üretmediğim için gene düşüş yaşıyorum

    YanıtlaSil
  45. teşekkürler sevgili arkadaşlarım. iyi bir düşünce alışverişi oldu. sanıyorum genelde biz burda biz bize mutluyuz. birbirimizi okuyoruz ve bu bizi mutlu ediyor. tatlı bir aileyiz işte. birbirimizi okuyarak ve yorumlayarak keyifli zaman geçiriyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım deepciğim, tatlı kızım :)

      Sil
  46. Ben de düşüş yok hatta bir miktar artış bile var. Bence her tıklama okunuyor anlamı taşımıyor, o nedenle ne kadar önemli onu düşünmek gerek. Ben blog camiasının daha küçük ama kaliteli bu halinden çok mutluyum biz birbirimizi okuyoruz ya bu yeterli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      eveeet işte buuu :)

      Sil
  47. Okur sayısı ile ilgili ben bir zamanlar şöyle bir şey yapmıştım. İlgi ekeceğini düşündüğüm, çok sayıda başlık belirledim. Bu başlıkları google da aradım üzerine çok yazılmış, kolay ulaşılabilecek olanları eledim. Geriye beş konu kaldı. Bu konuları güzelce araştırdım ve yazılarımı çeştili aralıkla rile paylaştım. Yazılarımdan üç tanesi Türkçe kaynaklarda rastlanmayan konular üzerineydi. Böyle olunca hiç yazmadığım günler, aylar boyunca bile seçtiğim beş konu sürekli okuyucu çekmeye devam ediyor. Gelen okurlar genellikle blog okuru değil ama sayfamın trafiği olumlu etkileniyor.

    YanıtlaSil
  48. Hic anahtar kelime girmiyorsun sen deepcim. Googledan seni bulmalari zor. Niye girmiyorsun ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      hımm bilmem kuuu :)

      Sil
  49. 2017 girdiğinden beri yurtdışı girişlerim hep ülkenin 2-3 katı , neden ola ki diye düşünmekteyim , özellikle ABD, Rusya ve Almanya .Türkiye genelde 3. yada 4. niye ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      bilemedim. belki birkaç kitabın ilgilerini çekiyor olsun kötü bişi diil yaneee :)

      Sil
  50. ben seni her gün tıklıyorum,özellikle canım sıkkın olduğu günler günde birkaç kez. Terapi gibi oluyor :) cidden bak

    YanıtlaSil
  51. Valla ben google a deep yazdım 5. Sırada senin adresin linki çıktı :)
    Biz bize yeteriz sanki boş mu versek ne ;)

    YanıtlaSil
  52. Merhaba,

    Aslında okunma sayısındaki düşüşün kaynağını bulmanın bir yolu var. Google Analytics'de trafik kaynaklarını eski tarihlerle karşılaştırın. Örneğin Blogger kaynağından gelen trafik düşmüşse dediğiniz gibi bloggerlar blog okumaya daha az vakit harcıyor, dışarıya çıkmayı tercih ediyorlardır :)

    Veya organik trafikte yani Google'dan gelen trafikte azalma varsa blogunuza Google aramalarından gelen kişilerin sayısı düşmüş. Bunun nedeni de Safiye hanımın dediği gibi önceden ilgili aramalarda 1. sırada çıkan bir yazınız algoritma değişikliğine bağlı olarak daha alt sıralarda çıkmaya başlamıştır.

    YanıtlaSil
  53. Hitin azalması özgün içerik olmaması gerek :) Google ın en çok sevdiği şey kaliteli ve özgün içerik

    YanıtlaSil
  54. Son 2 aydır çok kafa yorduğum bir konuydu. Benden kaynaklanıyor sanmıştım uzun süre çok yazı paylaşamadım diye ama genel bir konu demek ki. Bu aralar biraz daha iyi gibi :)

    YanıtlaSil
  55. Çok da dert değil bence okuyan oranı yorumlarla daha çok belli oluyor tık gerçekçi gelmiyor bana. Yorumun bol olsun dipidiip :)

    YanıtlaSil
  56. Deep evet benimkiler de çok düştü ben bunu herkes bahar yorgunluğunda olduğu içindir diye düşünüyordum ama algoritma filan demişsin o zaman biz bittik ya :D

    YanıtlaSil
  57. teşekkürler arkadaşlar. sanıyorum biz blogçuların birbirimizi okumasında bir sorun yok. sadece blog dışından gelenlerin sayısı düşmüş olmalı :)

    YanıtlaSil
  58. Selamlar. Okunma oranının genel anlamda düştüğünü bende söylemeliyim. Günlük ortalama 350 - 500 olan tık sayısının 200'lerde kaldığını görüyorum. Kaldı ki sanırım buradaki insanlara göre oldukça zor şartlarda yazan bir blogger'ım ben :) Bir spor blogunda her hafta özgün içerikler üretmeye çalışıyorum. Futbol, basketbol ve tenis sporlarında dünya genelinde yazıyorum. Sizleri de beklerim dostlar. Karşılıklı etkileşmek, yorumlarda ve paylaşımlarda bulunmak isterim.

    Şimdiden herkese teşekkürler,

    http://serdarilefutbol.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  59. ben instagramdaki kişi sayımın düşmesine bir türlü anlam veremiyorum şu aralar :(

    YanıtlaSil
  60. Ben de spam yediğime bağlıyorum ama, istatistik değerleri sürekli oynuyor, hem de dakikalar içinde. Son zamanlarda Google' da sıkıntılar olduğunu düşünmeye başladım ağırlıkla. Teknik bir sıkıntısı olmalı, verileri doğru değerlendiremiyor sanırım robot amcalar. Robotlar gelecekte de böyle yönetirlerse vay yaşayanların haline!

    YanıtlaSil
  61. Bana göre google ile gelenlerle alakalı bir durum değil. Sizin yayınladığınız yazıları anında index yapmaz google. 1-2 gün sonra index yapar. Bu da google dan hemen ziyaretçi gelemez demek yazınıza. Bence blogger ın en son değişiklikleriyle alakalı bir durum. Hatırlarsanız şablon ifadesi yerine tema ifadesi gelmişti. O zamanlarda başladı diye hatırlıyorum. Sanırım bir şeyler ters gitti ve okunma sayımlarının sağlıklı yapılamadığı bir durum ortaya çıktı. Benim şahsi fikrim bu şekilde. Herhangi bir haber veya da yazı okumadım sorunun sebebini anlatan. Sadece düşüncelerim bunlar

    YanıtlaSil
  62. teşekkürler sevgili arkadaşlarım. zamanla anlaşılır herhalde :)

    YanıtlaSil
  63. teknik birşey mi acaba fark etmedim bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      hıhım öle bişi ben de pek anlamadikos :)

      Sil
  64. Benim hitlerim de düştü maalesef. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rht.

      evet hepimize oldu maleselef :)

      Sil
  65. Hiç bakmamistim deep kaç tık var diye :) zati 98 takipcim var onların hepsi bile okumuyordur ben yazıyorum işte diyordum hep :)))) takipçisi tıkı bol olanlar düşünsun :p şaka bi yana düzelir umarım,özgün içerik önemli sanıyordum ben hep google için,ceo falan mi değişti ki :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şapşik anne.

      okuyoz seni biiiiz olsun napalııım :)

      Sil
  66. Gerçekten bende bloğumda özgün içerikleri uretiyorum. Bir tane kopyala yapıştır yoktur. Fakat bende de azlamalar oldu eskiden 350-400 olan blog ziyaretçim şimdilerde 270 filan oluyor neden oldu kesinlikle sorun var google veya bloggerin sistemlerinde

    Blog ve Ziyaretçi haberleri ile ilgili gelişmeleri blogumda www.nuriozzkan.com takip edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nuri özkan.

      peki hoşgeldiin :)

      Sil
  67. Son 1-1,5 aydır yaptığım testlere dayanarak şunu söyleyebilirim ki Google blogspot.com, wordpress.com ve tumblr.com gibi uzantılara sahip web sitelerini yavaş yavaş indexlerini silmeye ve arka planlara atmaya başladı. Bir hata sonucumu bu durum yaşanıyor bilemem ancak muhtemelen Google kullanıcılarının ücretsiz blog/sitelere güvenmemesinden kaynaklanıyor. Bu tespit benim kendi denemelerime dayanıyor ancak Google'ın uzun bir süredir ilk sayfada wordpress.com ve tumblr.com sonuçlarına yer vermediğini görüyordum, şimdi benzer muameleyi blogspot içinde uyguluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muhammet şafak.

      hımm doğru olabilir evet.

      Sil