29 Nisan 2017 Cumartesi

DANK


Sinem Sal

April Yayıncılık

Dank, yeni dönem şairlerimizden ve dergilerde yazan Sal’ın ilk öykü kitabı.

Kadıköy’de yaşıyor Sal. Birçok yeni sanatçımız gibi. Kadıköy artık iyice bir sanat merkezi haline geldi. Havasından mı suyundan mı bilinmez ama tüm yeni yazarlar, müzisyenler veya İstanbul kültür dünyasının yenileri hep bu semtten çıkıyor. Kadıköy sokakları ve yaşamı ilham verici.

Öykü kitabında iki bölümde onüç öykü var. İlk bölüme Yiv, ikinci bölüme Set adını takmış. İlk bölümde sekiz, ikinci bölümde beş öykü var. İlk bölümdekiler daha çok tek tek insanlarla ilgili öyküler, ikinci bölümse daha toplumsal öyküler. Tüm öyküler de bizden, içimizden, gündelik yaşantımıza dair.

Kahramanlar genelde sıkıntılı, problemli, biraz da kayıp gibiler. Hayatı anlamlandırmaya çalışıyorlar. Kahramanların çoğu bir şekilde ölümle karşı karşıya geliyor. Kendileri veya çevrelerindeki insanlarla ilgili kayıplarla.

Sakin giden öykülerde gerçekle hayal karışıyor biraz, hatta bilimkurgusal, fantastik yönler de var. Öyküler sanki klasikle modernin karışımı gibi. Ancak, yazarın öyküleri şiirlerine oranla daha etkileyici, daha anlaşılır. Umarız Sal, öykü yazmaya devam eder.

Son dönem kitaplar arasında iyi öykü kitaplarından biri Dank.

Not:3/4

30 yorum:

  1. Öykü severim ben. Bunu da yazayım bir kenara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcuuk.

      çok iyi öyküler yiaa :)

      Sil
  2. Ne iyi, öykücüler çıkıyor, öykü kitapları da çıkıyor böylece. Ve ben yeni bir öykücü ile kitabını öğrendim.

    Çok kötüsün Derin :) ben bugün kahve içmedim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      çıkar tabiii :) ay ben neskafeciyim, türk kahvesi arada işte :)

      Sil
  3. Öyküleri severim ben.Bunu da not alayım da sırası gelince okurum diye ümit ediyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      iyi kitap buu :)

      Sil
  4. Su sıra nekadr kıtap okuyamasam da blog okuyunca bıseylerı kacırmamıs yenı seyler ogrenmıs oluyorum.. tesekkurler 🤗🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeyda nur dinçer.

      ay sen meşgulsun yaaa şimdi boşver kitabı bloguuu, instadan izliyoz senii :)

      Sil
  5. Yine çok güzel bir öneri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      ivit bu iyi önerisii :)

      Sil
  6. Merhaba! :)

    Ya öyle ya da rastladıklarım böyle: Genellikle yeni çıkan veya kenarda kalmış kitapları okuyup paylaşıyorsun gibi duruyor. Popüler kitaplarla, herkesin elinde olan kitaplarla aran nasıl?

    Güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. engin ergin.

      çok güzel bir soru sordun yaa. ikisinin arasındayım. popülerleri de okuyorum, böyle nasıl desem daha alternatif olanları da, sanatsal edebileri de. yeni çıkan akımları ile çok seviyorum. yeni yazarları da :)

      Sil
  7. 21.yy'da şairlerimizin sayısı bir elin parmağını geçmez oldu.Özentiden uzak doğal ve marjinal bir "yeni dönem" şairi bulsam hemen atlıyorum.
    Öykü kitabı fena değil lakin beni cezbeden şair oluşu.Şiirleri anlaşılmaz dedin.Genel olarak nasıl,beğendin mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir lahzanın aksi.

      evet haklısın. çok yok yenilerden. yok iyi şair tabii ki de öykülerini daha sevdim. baksana blogumda bu şairin başka şiir kitabı da var kitap başlığında. kitap başlığını da bir doşal bak sen :)

      Sil
  8. Sinem Sal merak ettiğim yazarlardan, bu kitabı ben de okumak istiyordum. Şiirlerini de. İyi yorum okumak güzel oldu ☺️.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      sinem sal, aylin balboa, yaprak öz, yeni yazarlarımız. dergilerde de yazıyorlar zaten. oku bence de :)

      Sil
  9. Kadıköy sanata da sanatçıya da değer veriyor da ondan :)

    YanıtlaSil
  10. Türk edebiyatının şu sıralarda öykülere,hikayelere ihtiyacı vardı..iyi olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      edebiyata daha çok ihtiyacımız var değil mi artık ve sanata :)

      Sil
  11. ilk defa duydum bunu :) not ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilayda şen.

      yenilerden evet ve dergi yazarı aynı zamanda :)

      Sil
  12. Sayende okunacak yeni yeni kitaplar keşfediyorum. Hepsini telefonumdaki notlar kısmına yazıyorum yazın o listeyi gözden geçireceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehmet lütfi alp korkmaz.

      yazın iyi gider evet kitap hele sahildeee :)

      Sil
  13. Yine güzel bir keşif olmuş Deepcim, ne güzel, okuyabiliriz:)

    YanıtlaSil
  14. kitap kapağı çok güzel insanın kafasında bir dünya kadar dert enkaz altında kalmış bir beyin :)

    YanıtlaSil