29 Nisan 2017 Cumartesi

FİLM SEÇKİSİ 15



SIRADAN DELİLİK ÖYKÜLERİ

Storie di Ordinaria Follia

Marco Ferreri, 1981, İtalya

Charles Bukowski’nin aynı adlı öykü kitabından uyarlanan film yazarın hayatından kesitler sunuyor. Yazarı sevenlere ilginç. Not:3/4

ŞANS AYAĞIMA GELDİ

The Cobbler, 2014, A.B.D.

Bir ayakkabı tamircisi, tamir ettiği ayakkabıların sahiplerinin kimliğine girer. Hafif bir Adam Sandler komedisi. Not:3/4

KORKUNÇ KOLEKSİYONCU

The Collector

William Wyler, 1955, İngiltere

John Fowles’ın klas romanının uyarlaması çok iyi. Bir kelebek koleksiyoncusu artık kelebek değil de kız koleksiyonu yapmaya karar verir. Kaçırılmaz. Not:3/4

PUSLU MANZARALAR

Topio Stin Omichli

Angelopoulos, 1988, Yunanistan

Tüm sinema tarihinin en özel yönetmenlerinden biri olan Angelopoulos’un yine bir şiirsel filmi. Babalarının kim olduğunu bilmeyen iki küçük kardeş evden ayrılıp babalarını bulmak için Almanya’ya doğru yola çıkarlar. Yönetmenin en iyi filmlerinden. Not:3/4

PİKNİK

Picnic, 1955, A.B.D.

Bir sinema klasiği. Mutluluk veren filmlerden. Serseri bir adam muhafazakar bir kasabaya gelir ve tüm kadınların kafasını karıştırır. Kasabaya yaşam getirmiştir. Başrolde William Holden unutulmaz, kasabanın güzeli Kim Novak unutulmaz, ikilinin dans sahnesi unutulmaz. Kaçırmayın. Not:3/4

28 yorum:

  1. Picnic tabi ki de olmalı bu listede :D

    YanıtlaSil
  2. Biz Yenimahalle'de lojmanlarda oturmuştuk. İlkokuldaydım. Yakınlarda bir açık hava sineması vardı. Her hafta sonu götürürdü Babam bizi. Sandalyelerde oturup gazoz içerek film seyrederdik. Bazen ben yıldızlara da bakardım.

    Korkunç Koleksiyoncu'yu o sinemada izlemiştim. Unutamadığım filmlerden. Orada izleyip de unutamadığım başka filmler de var. Hepsi de yabancı filmdi.

    Ne güzel oldu bu seçki Derincim. Başlığı görür görmez yaz akşamlarının açık hava sinemasının tahta sandalyelerinde oturuyor gibi oldum, elimde gazoz :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ne güzel anılaaar :)

      Sil
  3. Korkunç Koleksiyoncu ile Piknik hatırladığım güzel, etkileyici filmler. Nerede seyrettiğimi hatırlayamadım İki seçenek var.İsmail Cem dönemi çok iyi bir dönemdi. Eski filmlerden iz yapmış olanları seyirciye sunarlardı. O dönem eski-yeni harika filmler izledik.Bazen de birkaç yıl sonra sinema salonlarına vizyondan düşmüş iyi filmler gelirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      ikisi de iyi film. piknik çok tatlı ama :)

      Sil
  4. Piknik ve Korkunç Koleksiyoncu nasıllar acabaa, listeme alacağım. Teşekkürler paylaşım içinn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      ikisi de iyi. ama pikniki tercih ederim :)

      Sil
  5. Yine muazzam bir liste, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      seç beğen al he :)

      Sil
  6. Ahhhh..PİKNİK. Hayatımda unutamadığım filmler listesindedir. Paylaştığın sahneyi çok severim, William Holden de, Kim Novak da ne kadar güzel insanlardı. Kim hala hayatta gerçi de çok üzücü bakamıyorum şu anki botokslu yüzüne:((( çok ama çok güzel kadındı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      ivit hep doğru söledikleriin :)

      Sil
  7. Geldim not aldım gidiyorumm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yürüyen balık.

      bitti mi sınavlaaar :) yazı yazdın gördüüm :)

      Sil
  8. Koleksiyon deyince aklıma geldi yine. Bir video izlemiştim. Adamın biri mezarlardan küçük kız cesetlerini çıkarıp, bir şekilde mumyalayıp, elbiseler giydirip evinde saklıyormuş. Gerçek bir olay. Dehşetle izlemiştim. Ne garip insanlar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      evet var tarihte öyle deliler :)

      Sil
  9. Şans Ayağıma Geldi'yi not aldım.

    YanıtlaSil
  10. Güzel öneriler emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. güzel filmlermiş ve hiç birini izlememişim :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      pikniki izle o zaman :)

      Sil
  12. Film seçme konusunda her zaman çok kararsız olduğum için önerilerin benim için çok iyi oldu. İzlemek için sabırsızlandııımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kore manya.

      oo bende film listesi çoook bakarsın istediğin zaman seçersin kii :)

      Sil
  13. Amanın!Bukowski'yi okudum orada.Hemen aldım listeye ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir lahzanın aksi.

      ilginç film ivit :)

      Sil