27 Nisan 2017 Perşembe

KİREMİTÇİ


Vakti zamanında Manisa’nın Turgutlu ilçesinde bir kiremitçi amca yaşarmış. Kiremit fabrikası varmış. Yörenin en iyi kiremitini o yaparmış.

Bir gün Almanya’dan işadamları gelmiş ilçeye. Kendi ülkelerinde kiremit fabrikası açacaklarmış. Sormuş soruşturmuşlar bizim kiremitçi amcayı öğrenmişler. Yanına gitmişler ve ona Almanya’ya gelmesini teklif etmişler. Amca da fabrikamı bırakamam demiş.

Almanlar, ona fabrikadan ayda kazandığının üç katını teklif etmişler aylık olarak. Ayrıca, ev, araba ve mutfak ihtiyaçlarını da karşılarız demişler. Amcayı sonunda ikna etmişler. Fabrikasını kapatmamış ve gitmiş Almanya’ya.

Fabrika kurulmuş ve amca ile beş yıllık sözleşme yapmışlar. Amca üretimin başına geçmiş ve yine o kusursuz kiremitlerini üretmeye başlamış. Amca çok sigara içermiş. Her ay Türkiye’den bir zamanlar ünlü olan Bafra sigarasından otuz kırk kutu getirtirmiş.

Beş yıl boyunca çalışmış amca. Bu süre içinde Almanlar da ondan öğrenmeye çalışmışlar işin sırrını. Amcanın yanına birkaç eleman vermişler, kamera da varmış fabrikada zaten. Beş yılın bitmesine birkaç ay kala fabrikanın sahibi bizim amcayı yanına çağırmış.

Beş yılınız doluyor demiş. Artık ülkenize dönebilirsiniz. Size yüklü bir tazminat da vereceğiz. Amca, tamam giderim sağolun ama bir daha çağırırsanız beş kat ücret isterim demiş. Gitmiş amca evine, fabrikasını yine açmış. Aradan bir iki ay geçmiş. Almanlar amcanın yaptığı kiremitin aynısını yapamamışlar. Yine gelmişler Türkiye’ye, amcaya.

Beş kat maaşla, özürlerle, tekliflerle yine götürmüşler Almanya’ya. Amca yine başlamış üretmeye. Almanlar demişler, biz senin sırrını çözemedik. Amca demiş, söylersem sır olmaz. Almanlar demiş, tamam sen artık hep burda kalacaksın, bizdensin, zaten seni bırakmayız, sırrını söyle ama lütfen. Amca demiş, bakın ben kiremitlerin başındayken hep sigara içiyorum ya, o sigara bitip de dilim yandığında bırakıyorum yapmayı, tam o anda bırakıyorum, kiremit tam olmuş oluyor.

46 yorum:

  1. kiremitçi amcanın kiremit yapımı sırrı demek ki sigaraymış.. :))

    YanıtlaSil
  2. Vay sonunda söylemiş sırrı :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel gidiyordu öykü. Alman dostlarının yanında sigara içmekten de vazgeçmiş diye mutlu son beklerken dil yanığıyla öykü bitti.
    Sayfayı artık güzel fotoğraflar süslüyor. Benim de sözüm vardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      burası burgazadaya giderkene :)

      Sil
  4. Sonu çok güzeldi :)) Amcanın sırrını sevdim :))

    YanıtlaSil
  5. Ah şu meslek sırları...Sır olarak kalır diye düşünmüştüm ama amca söylemiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      komikçiiiii seniii :)

      Sil
  6. Türk aklı diye buna denir herhalde. Yabancılar çözemez de.:)

    YanıtlaSil
  7. Sigaraya rağmen ben bu öyküyü çok sevdim...

    Meraktayım ama :))) Kiremit ustası buraya döndükten sonra Almanlar işin sırrını da öğrendiklerine göre aynı kalitede kiremitler üretebilmişler mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      dönmüyo ki geri. bi kere dönüyor gelip alıyorlar yine sonra tamam diyorlar artık seni bırakmıcaz ama sen söyle şu sırrını :)

      Sil
  8. 😂😂😂 uyanik amca.

    YanıtlaSil
  9. Amcaya baksen sırı sigara çıktı iyimi :) Çok güzeldi emeğine yüreğine sağlık güzel insan Bana bir uğrarsan sevinirim :) Bu arada Geç kaldığım için üzgünüm 12 Nisan Deep Tone Günün Kutlu olsun güzel insan sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      ayyy sen hatırladııın :)

      Sil
  10. Çok hoş ve güzel bir hikaye :)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel ya. Bir de sigara zararlı derler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ece evren.

      evet ha haaa de miii :)

      Sil
  12. Vayyy iyiymiş. Kim demiş zararlı diye :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlısın Beyda :))

      Sil
    2. Hayır sen daha tatlısın Ece Abla:) Özledim :)

      Sil
    3. beyda/ece.

      tamam tamam ikiniz de en tatlısınııız :)

      Sil
    4. Sen de tatlının üstündeki kaymaksın deep,
      Beydaaa ben de özledim çok.

      Sil
  13. Sigaranın bir faydası daha:))

    YanıtlaSil
  14. Daha farklı bir püf noktası beklerdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger.

      oluyo işteee :)

      Sil
  15. İşin sırrı ilinçmiş iyi bir keşif bence.

    YanıtlaSil
  16. Yine hikayeler paylaşıyorsun be Deep. Bayadır yokum buralarda bir varlığımı belli edeyim dedim de :) İyisindir inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      ay irmiğik gelmiiş :)

      Sil
  17. Sigarayı sevmem ama öyküyü çok sevdim:)

    YanıtlaSil
  18. Ustayı önemsemezsen öyle olur işte. Oh olsun..

    YanıtlaSil
  19. Merhaba! :)

    Herkesin kendine göre ölçüleri var... Kendine göre... İyi ki böyle... Yoksa çok nesnel olurdu dünyamız :)

    Güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. engin ergin.

      eveeet böyle daha renkliii :)

      Sil
  20. Büyük güldüm :))) Amcanın burcu ne acaba asdfasdds :D :))

    YanıtlaSil
  21. herşeyin okulunu okumakla olmuyor o işler kardeş :)

    YanıtlaSil