10 Nisan 2017 Pazartesi

NASIL ZAYIFLARIZ?


ZAYIFLAMAK İSTİYORUM-NE YAPABİLİRİM?

Merhaba arkadaşlar. Yaz ayı geliyor ve herkes bir şekilde zayıflamak isteyip, yaz ayına fit girmek istiyordur. Bu makalemizde sizlere zayıflamak istiyorum konusu hakkında bilgi vermeye çalışacağız.

Birçok insan zayıflama konusuna merak salmıştır ve denemeler yapmıştır. Birçoğu da bu konu hakkında başarılı olamamıştır. İşin aslına bakmak gerekirse, zayıflama konusundaki başarısızlığın sebebi, azim ve tam anlamıyla kararlı olmamaktan kaynaklanmaktadır. Zayıflamak konusundaki en önemli husus azim ve kararlılıktır. Bu yazımızda sizlere şunu, bunu yapın, şu diyet listesini kullanın gibi tavsiyeler vermeyeceğiz. Buradaki amaç işin mantığını çözmekten geçmektedir. Size bu konu hakkında başımdan geçen bir olayı anlatacağım ve sizler de bu olay ile ilgili kendinize çıkarımlar yaparak, zayıflama konusuna başlayabilirsiniz.

Bundan iki üç yıl önce, polislik sınavlarına girdim. Sınava başvuru yaptığım esnada, 7 kilo fazlam vardı ve sınav gününe kadar bu 7 kiloyu vermem lazımdı. Yoksa sınava dahi giremeden, ön mülakatta elenecektim. Bu anlatacaklarım yaklaşık olarak 40 günlük bir zaman zarfında gerçekleşti.

Yıllardır orta kilolu bir insandım. Ne çok kilolu nede fit bir görünüme sahiptim. Ara ara kilo vermeye çalışan, spora başlayan ancak bir türlü başarılı olamayan türlerdendim. Sebebine gelince, aslında sebebi çok basit ortadaydı. Kilo veremememin tek sebebi kararlı olmamamdan kaynaklıydı. Kararlı olmadığımdan dolayı, spor da yapsam kilomu atamıyordum. Çünkü yemem düzensizdi. Ta ki polislik mevzusu karşıma çıkana kadar.

Yukarıda da dediğim gibi 40 gün bir zamanım vardı ve benim 7 kiloyu bir şekilde vermem gerekiyordu. Yani kısa sürede zayıflamam gerekiyordu. Kilo vermem için artık bir amacım vardı ve amacı da çok istediğimden dolayı, sonuca ulaşmam şarttı. Yani artık kararlı bir kafa yapısındaydım.

İlk yaptığım iş günde ne kadar kalori yaktığımı hesaplatmam oldu. Yaptığım hesaplatmalar vücudumun günde ortalama 2700 kalori yaktığını göstermekteydi. Spor yaparak bunu 3100 civarına çıkardım. Şimdi asıl konu, yaktığımdan az kalori almaya geldi. Günlük yeme düzenimi tamamen değiştirdim. Hamuru tatlıyı tamamen hayatımdan çıkardım.

Ne mi yedim, sabahları üç dört tane haşlanmış yumurta, zeytin peynir. Haşlanmış yumurtayı şiddetle tavsiye ederim. Hem kalorisi düşük, hem de çok uzun süre tokluk hissi veriyor. Gün içinde yediklerimi ise sınırlı tuttum. Çiğ köfte, yanında bol yeşillikli, tavuk göğsü, kırmızı et ve yoğurttan başka bir şey tüketmeyerek. 40 gün boyunca gün içinde yediğim yiyecekler sadece bunlar oldu. Akşam yemeklerim çok ufak ekmek ve tamamen çorba ve sebze yemeklerinden ibaret oldu. Acıkma hissim olduğunda bol bol yoğurt yedim. Sonuç ne mi oldu 40 gün içinde tam 8 kilo verdim.

Polislik konusuna gelince, nasip değilmiş olmadı her şeyi geçtim ama mülakatta elendim. J
Görüldüğü gibi azim ve kararlı olmak kilo vermek konusunda ciddi anlamda önemli.  Size de hızlı zayıflama konusunda tek önereceğim şey azimli ve kararlı olmaktır. Her yer diyet listesi dolu, Google’ dan sürüyle diyet listesi bulabilirsiniz veya kendi listesini oluştarabilirsiniz.

Unutmayın hızı kilo vermenin püf noktası azimdir. Herkese iyi günler diliyorum. Umarım sizlere işe yarar bilgiler vermişimdir.



Not: Bir bilgi paylaşım merkezi olan ve bilimsel konular ve özellikle sağlık üzerine yazılar yayınlayan Bilgi Devi adlı sitenin ricası üzerine bir yazılarını yayınladım. Bu yazı sitenin tanıtımı amacıyla blogum için yazıldı. (Deep)

40 yorum:

  1. Deep sinir olacak bir çok kişi amaaa beeen kilo almak isteyip te alamıyorum. Ne yapmalıyım ayy :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hicbirsey yapma. 33 yasina kadar bende senin gibi debelendim kilo almak icin. Simdi zayiflamak icin debeleniyorum:)) Belli bir yastan sonra aliyorsun, o yuzden simdi zayifligin keyfini cikar:))

      Sil
    2. ayy tamamdır o zamann teşekkür ederimm :)

      Sil
  2. Ben de zayıflasam iyi olacak:) Kaleminize sağlık bilgi devi.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Yesek yesek hiç kilo almasak diye hayal ediyorum.Adı üstünde hayal işte.:) Şimdi bir de bilgi devine uğrayayım bakayım:)

    YanıtlaSil
  4. Azim ve sabır yoksa her şeyde olduğu gibi zayıflamada da sonuç alınmaz. Gerçi benim pek zayıflamaya ihtiyacım yok çünkü gün içinde ölçüyü iyi ayarladığımı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Butun sorun dedigin gibi duzensiz ve sagliksiz beslenmek. "Ben de Beslenme Aliskanliklarimizi Degistirebiliriz" isimli bir yazi yayinlamistim. Gercekten istenirse yapilabilir. Saglik icin en onemlisi de. Bahsettigin siteye de birazdan bakacagim.

    YanıtlaSil
  6. Heeyy tanitim mii vay bee 😍😍😍

    YanıtlaSil
  7. deeptone yardımlarınızdan dolayı çok teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  8. Ben yiyip kilo almayanlardanım :)) hiiihii

    YanıtlaSil
  9. Bıktım diyet yapamamaktan iradesizlikten şişmalıktan

    YanıtlaSil
  10. 3y yani "yediğinin yarısını ye"

    YanıtlaSil
  11. Aslında çok da sağlıklı bir diyete benzemiyor.Günde 3-4 yumurta, çiğ köfte falan. Neyse vermiş gene de 8 kilo. Bir de sınavı geçseymiş.

    YanıtlaSil
  12. Doğru söylüyor Deep ben de başladım azim ve kararlılık gerekiyor, tatlıları kestim ve bir haftada 1 kg verdim bakalım hayırlısı, hem de tatlıyı kesmek detoks etkisi yapıyor bir nevi toksinlerden arınıyoruz

    YanıtlaSil
  13. O yumurtaları ben yesem hayatta kilo veremem, üstelik çiğ köfte ... enteresan

    YanıtlaSil
  14. Ben de hem yiyip hem kilo vermeyi öğrendim şükürler olsun:)))
    CananKaratay basbas bağırıyor yıllardır biz gittik yabancılara meyl ettik ne varsa yurdum insanın da var:)))) şeker ve un hayatımdan çıktı onun dışında her şeyi yiyebiliyorum arada ölçülerde abarttığım oluyor ama olsun kilolar da gidiyor .bulgurlu tarifler de öyle 4-5 kaşıkla yetinemem hakkını veriyorum:))12 kiloya güle güle dedim bile 6 ayda.

    YanıtlaSil
  15. Diyet bir kadının hayatında olmazsa olmazıdır. Ölmeden önce yapılacaklar listesini başında gelir :) ister 45 kilo ol ister 145 fark etmez. Reklamların dizilerin bize gösterdiği kadarı ile mükemmelin çok çok ötesindeyiz.

    YanıtlaSil
  16. Tok adam mutlu bir adamdır... Kahrolsun pilates yaşasın pilav patates.

    YanıtlaSil
  17. Seda Sayan' ın dediği gibi, yimeyin yimeyin:)

    YanıtlaSil
  18. Merhaba bloğunuzu bilmiyordum ilk kez bugün tesadüfen katılma imkanım oldu ben de beklerim bloğuma umarım çekilişime de katılırsınız.. sevgiler.. http://kozmetikpsikolojisi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  19. Ben dayanamıyorum yaaa, amaaan boşver deyip yemeye başlıyorum hemen :(

    YanıtlaSil
  20. teşekkürler sevgili arkadaşlarım. bu kilo konusu milli problemlerimizden iştee :)

    YanıtlaSil
  21. Kilo vermem için yüce bir amaç bulmam lazım. :) Şaka bir yana zayıflamak için azim ve kararlılık şart, o da bende yok!
    Güzel bir paylaşımdı emeği geçenlere teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  22. Deep herkes kışın kilo alıyor bende tam tersi kışın veriyorum sonra yazın alıyorum çok sinir ya :D

    YanıtlaSil
  23. herkes zayıflamak için uğraşıy,biz de kilo almak için uğraşıyoz..ne garip bi durum.. :) zayıflamak isteyenlere tavsiyemiz doğal yolları tercih etsinler..

    YanıtlaSil
  24. Benimde kilo vermem lazııııım :(((((

    YanıtlaSil
  25. tek çaresi çeneyi tutmak o kadar..:-))

    YanıtlaSil
  26. Bende bu evlilik arefesı aşırı kılo verdım :( bende kılo almk ıstıyorum ama maalesef zaten bunyem cok yese de almayan cınsten, tabıkı buna sevınmem lazım.. Bende kılo almak istıyorum.. Herkesın cesıt cesıt sorunu war işte 😂

    YanıtlaSil
  27. Chia tohumu çok işe yarıyor baya tok tutuyor ama dikkatli olmak gerek alerjisi olanlar olabiliyor :)

    YanıtlaSil
  28. Kendimi bildim bileli diyet yapıyorum ya ben bıktım yemin ederim şu senin işi bir deneyeyim ben :) ama sabah 3 dört yumurta nedir deep ya ben her sabah bir taneyi zor yiyorum :)

    YanıtlaSil
  29. mersiiiii arkadaşlarıım :)

    YanıtlaSil
  30. Diyet kadar hareket de önemli sanırım.

    Diyet yazısına çok gitmiş iç baklalı zeytinyağlı enginar. Çoook severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      en sevdiğim yemeklerden biriii benim de :)

      Sil
  31. Tam da diyete başladığım bir günde çok iyi oldu bu paylaşım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  32. zor iş ya :) listete çiğ köfte çok ilginç ama
    annem olmayınca yalnız ne yediğimi unutuyorum zaten yaramazlıkların hepsini annem yapar tatlı hamur olarak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      hihi anne evinde kilo almak daha kolay yaniii :)

      Sil
  33. 40 günde 8 kilo mu? İnanılmazsın. Ben de şimdi kendimi yaza kadar sıkmayı planlıyorum. İradeli olabilirsem umarım ben de kilo verebilirim kısa sürede.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda demir.

      yaza ince olmak lazım tabiki dee :)

      Sil
    2. eda hanım bu işte idare şart. irade ve azim olmadan olmuyor. azim yoksa, kısa sürede pes edilebiliyor.

      Sil