25 Mayıs 2017 Perşembe

BERLİNLİ APARTMANI



Yaprak Öz

Yitik Ülke Yayınları

Kadıköylü şairin ilk romanı.

İngilizce öğretmeni olan şairin şiir kitapları, çeşitli dergilerde çıkan şiirleri ve romanları var.

Berlinli Apartmanı, hoş ve ilginç bir roman. Normal bir gündelik yaşamı okurken, Kadıköy hayatını okurken, roman birden korku türüne geçiyor. Korku, cinayetler, iğneli bebekler, üç harfliler. Ancak anlatım öyle yumuşak ki korkudan çok bir gülümseme yayılıyor insanın yüzüne.

Kurgu güzel, konu da çok bizden, roman da sürükleyici. Dili çok tatlı ve keyifle ve merakla okunuyor. Korku türüne girmese de zaten hoş roman olurdu. Korkuya geçişe dek olan kısım daha keyifli. Cinayetler, cinler girince içine mizah gibi olmuş.

Bir çevirmen kız Oya, abisinin ona aldığı bir evde yaşmaya başlar. Mutludur, evde çeviri yapar. Apartmandaki insanlarla tanışır. Kadıköy’de, Moda’da yürüyüşe çıkar. Abisi ve yengesi ile görüşür. Aylar geçtikçe apartmanda tuhaf şeyler olmaya başlar.

İnsanlar kaybolur, kediler öldürülür. Oya da apartmanda ne olduğunu çözmeye çalışır. Kendisi korku romanları çevirisi yaparken korkunun içine düşer.

İyi bir roman okumak isteyenlere. Yazarı keşfetmek isteyenlere. Tatlı dilli bir roman okumak isteyenlere.

Not:3/4

44 yorum:

  1. İyi bir roman, yazarı keşfetmek ve tatlı dilli bir roman okumak.İşte üçü bir aradaysa merak ettim şimdi.Okumak isterim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      evet ya ben de yeni keşfettim. bikaç roman daha yazmış okuycam onları da :)

      Sil
  2. Bana önerdiğin kitap, ankette seçilmese bile merak ettim kitabı, alır okurum. Korku sevmem ama mizah demişsin o yüzden okuyabilirim gibi :). Bu yayınevinden hiç okumadım ama çok tatlılar, böyle fuarda pil getirenlere kitap veriyorlardı, sahilde kitap satıyorlardı. Bir okumak lazım kitaplarını :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      korku türü gibi ama çok yumuşak yani gerilim değil daha çok edebi yani. bu yazar aslında şair ama bikaç roman yazdı. ben ilk bunu okudum ama diğerlerini de okuycam. dergilerde de yazıyor. gürgen öz var dizi oyuncusu, onun ablasıymış. yitik ülke iyi ya, bakırköyde, bi blogçu arkadaşımız da çıkardı burdan :) bildiğimiz korku türü değil. yani stephen king gibi değil. pek sevimli. çok bizden :)

      Sil
  3. Kitap okumak nefeslenmektir kaşla göz arası bir okurum son yıllarda okuduğunuz kitapların yorumları olmasa epey karanlıkta kalırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözlerinden öper.

      piki mağdemsi bol okur yazarım ben dee :)

      Sil
    2. gözlerinden öper.

      :)

      Sil
  4. Kitap okumaya özendiriyorsun, iyi ki varsın :)

    YanıtlaSil
  5. görürsem sepete atacağım kitaplar listeme aldım madem tatlı dilli imiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzman amatör.

      işallah seversiin :)

      Sil
  6. hindistan cevizli cocostarla iyi gider :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      absolutely :)

      Sil
  7. Deep,tamam: kitaptaki Mikael'in evini yazdım şimdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      oleeeey galma staaaan :)

      Sil
  8. coco favorim. ya daha çok okumalıyım :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kaleminden.

      daha çok yemeliyim :)

      Sil
  9. >Okumak lazım güzel bir kitapmış.
    Sen de güzel tanıtmışsın hani.

    YanıtlaSil
  10. Korku,cinayet,iğneli bebekler,üç harfliler ve mizah diyosunnn :) İlginçmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşim.

      ivit ben çok sırıttım yaa ama kitabın amacı güldürmek diil aslında :)

      Sil
  11. Tanıtım yazınızı okuyunca nedense aklıma Ahmet Ümit geldi. Garip şekilde aynı lezzeti alıyormuşum gibi okudum yazınızı. Gerilimli ancak korku romanı değil, gülümsemeye de sebep olacak cinsten cümleleriniz açıkçası merakımı da artırdı.:)))İlk fırsatta okumayı düşünüyorum.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mukaddes.

      hımm genç ahmet ümit olabilir ivit :)

      Sil
  12. Merhaba! :)

    Kitabı merak ettim, o ayrı... Bu kez yayınevinin ismiyle ilgili yorum yapmak istedim. Adı dolayısıyla ilgimi çeken bir yayınevi "Yitik Ülke"... Gözümde ya kendi haline bırakılmış bir sahil kasabası canlanıyor ya da bilim kurgu filmlerinden sahneler... Pek çok yayınevi, adı üzerine düşündürmeyi başaramaz. Gerekir mi? Hakkında konuşabildiğime göre muhtemelen gerekir.

    Güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. engin ergin.

      bende de hep bilimkurgu havası yaratıyoo :)

      Sil
  13. Bunuda hemen listeme ekliyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kelebek etkisi.

      yeni yazarların iyilerinden :)

      Sil
  14. Korku varsa tamam :) Eminim güzel içeriği olan bir kitaptır,listeme alıyorumm. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      bu kitabı sevdim vallası :)

      Sil
  15. Sivri dili yazarlardan da örmek isterizz :)))))

    YanıtlaSil
  16. süper bir keşif Deepcim, mutlaka bakıcam bu kitaba, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      sevdim yaa, diyer kitaplarını da okuycem :)

      Sil
  17. gözüm çikolatada kaldı. coco star çekti canım ya :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız ama özgür.

      ah ah benim her zaman çekiyo canım çiklat :)

      Sil
  18. Yanıtlar
    1. mehmet lütfi.

      hafif korku ivit :)

      Sil
  19. cocostarrrrrr bayılırım :))))

    YanıtlaSil
  20. cok merak ettigim bir kitap. umarim bir an önce edinir okurum.

    YanıtlaSil