13 Mayıs 2017 Cumartesi

BOL KAHVELİ MİM


Tatlişlerden Bol Kahveliii, doğal olarak kahveli bir mim hazırlamış. Kahveli bir foto bekliyor bizden. Siz de gidip okuyun onu. Güzel anlatmış. Ayrıca, bu hoş mimi hepiniz yapın işte. Kahve sevenler, mim sevenler, çikolata sevenler, Maalesef bu yazıyı okuduğun anda mimlisin. Kaçamazsıın.

Mim sorularıı:

Kahve içmeyi en sevdiğiniz ve en sık içtiğiniz yer neresidir?

Ben Türk kahvecisi değilim. Şu Neskafe deriz ya onlardan içerim. Türk kahvesi çok nadir. Ama neskafe günde birkaç kez içerim. İki üç kez. Evde de içerim. Evde üşengeçlikten genelde ikisi bir yerde içiyorum, hazırlaması kolay ya. Ama dışarda içmek en keyiflisi tabikide. Genellikle Burger King, MacDonalds kahvelerini seviyorum. Starbucks, Gloria filan da içerim ama Burger ve Mac kahvelerini çok seviyorum. Ayrıca çok ucuz bunlar. Mac kahvesi 1 lira filan ama Starbucks sekiz on lira. Ama favori kahve içme yerim Tchibo. Özellikle Kadıköy'de Mephisto Kitabevinin karşısında.

Kahveyi ne zaman tercih edersiniz? Sabah kahvesi mi akşam kahvesi mi?

Türk kahvesi içecek olsam genelde sabah kahvaltıdan birkaç saat sonra içebilirim sanırım mesela saat onbirde filan. Türk kahvesi deyince aklıma sabah gelir hep. Bir de bizim ailede bir hikaye var kahve konusunda. Dedemlerin evinde toplandığımızda, ailenin kadınları, başka bir odaya geçip gizlice sigara içerler, Türk kahvesi ile. Dedemden gizli içmek için yani. Sigara içenler yan odaya geçer. Ve bunun da şifresi prova'dır. Prova yapcaz demek sigara zamanı demektir.

Bir de ikinci bir anekdot ise, Günesürgün adlı kitabımdaki Arzun Bilir adlı yazım. Bu yazımda bir çocukluk arkadaşımı anlattım. Bu arkadaşım kahve çok sever çok içer ve sonra da ah çarpıntım var der. Ben de onu anımsayıp sırıtarak bu yazıyı onun ağzındanmış gibi yazdım işte.

Bunun dışında, neskafeyi, şekersiz ama bol sütlü içerim hep. Genel olarak yemeklerden sonra içerim, demek ki günde üç sütlü kahve içiyorum.

Kahvenin kırk yıllık hatırı var derler. İnanırmısınız? Var mıdır hatırı?

İnanırım tabikide. Böyle şeylere inanırım ve severim de. O yüzden bir arkadaşımı gördüğüm zaman derim hep senin bana bir kahve borcun vardı, unutma hadi şimdi ısmarla, ya kırk yıl görüşemezsek.

Bu keyifli mimi yapın iştee. Üstteki fotoyu da dün akşamüstü eve giderken MacDonalds'da çektim. Kahveyle antep fıstıklı pasta.

33 yorum:

  1. Uuuu bu mim tam benlikmiş bir kahve sever olarak! Zaman bulursam yapayım :)))

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş :) Prova yapacağız he :)) güzelmiş :) Bol kahvelim Beni de mimlemiş bende yapacağım inşallah :) Keyifle okudum Emeğine sağlık canım benim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Vuhuuuu miiim!Bi ara yapcam o zaman tamam! :D

    YanıtlaSil
  4. Kahve hep bana birilerini hatırlatır yaa :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir mim.Bir ara bende yaparım bir kahvesever olarak.:)

    YanıtlaSil
  6. Çay olsa mimlerdik.kahve de içsek üstüne çay içmeden yapamıyorum.deneyeceğim.mim yapamıyorum çok.

    YanıtlaSil
  7. İlginç bi o kadar da eğlenceli bir mime benziyorr, en kısa zamanda yapmalıı :)

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel olmuş eline sağlık:) ne iyi etmişim:) kahve sever çok haydi herkes iş başına:))))

    YanıtlaSil
  9. Tam benlik bir mimmiş bu, fırsat bulunca yapayım :).

    YanıtlaSil
  10. Bende nescafeciyim bu mimi yapabilirim aslinda zevkle okudum💘

    YanıtlaSil
  11. Afiyetle deep lezzetli bir mim olmuş.

    YanıtlaSil
  12. Cok güzel bir mim buuu! Ben de yapmak istiyoruum! :)

    YanıtlaSil
  13. Bende kahve diyince akan sular durur. Finallerde ölmezsem bende yaparım bu mimi 😘

    YanıtlaSil
  14. Ne çay ne de kahveye aşırı düşkün oldum. Çay olacaksa bitki çayı olacak, normal içemiyorum :D Fakat son zamanlarda kahve içme oranımda hafif bir artış gözlemliyorum. Eskiden 2-3 ayda bir içerdim. Şimdi bazen ayda 1, bazen 2 haftada bir diye gidiyor :)

    Yalnız bu mim canımı neskafe çektirdi, gidip yapayım :D Sana da afiyet olsun şimdiden :)

    YanıtlaSil
  15. Aaaa tam benlik bir mim deep😀 seninkide çok güzel olmuş ama sigara olayina güldüm 😀 bende en kisa zamanda yaparım 💜

    YanıtlaSil
  16. Yarın bir daha okuyacağım. Kahve içtikten sonra :)

    YanıtlaSil
  17. Tatlıya kaydi gözm 😀 yaa kahve banada carpinti yapiyo ama senin arkidisin gibim 😀😀

    YanıtlaSil
  18. Bende bu mimi yapmak istiyorum çünkü kahvenin her türlüsünü çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
  19. İyi o zaman. Okuyan mimlenmiştir yazmışsın ya, ilk fırsatta kızımla içerken görüntü alayım, değişiklik olsun. "Haydi anne kahve içelim" dediğinde çok sevinirim. İyi pazarlar deep'ciğim :)

    YanıtlaSil
  20. Merhaba! :)

    Kahveyi bir türlü sevemedim; "Ağzıma sürmem!" değil tabii ama çay varken kahve de neymiş :)

    Güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
  21. Resim süper, handi mac bu böyle porselen tabakta servis yapan?:)) mac kahvesini ben de seviyorum ama tchiboda hiç içmedim onu da deneyeyim..:))

    YanıtlaSil
  22. Biri kahve mi dedi :)
    7/24 içebilirim sanırım. Türk kahvesi neskafe farketmez :)) Çayla da aram pek yok benim :)
    hatta kahvemi içerken bu yazını okudum deep :)

    YanıtlaSil
  23. afiyet olsun deep bende severim kahveyi

    YanıtlaSil
  24. tişkürler şekerlikleeeer :)

    YanıtlaSil
  25. Kırk yıllık hatırım olduğu doğrudur, sev beni sev :)
    Ama o tchibo şubesi çok bi küçük değil miydi ki ya. Biz de bi kere kahve içtik orda oturup benim bebelerle cümbür cemaat de ondan bilirim. Bize her yer dar anacığım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve yanı.

      aile için dar olur tabikide :)

      Sil
  26. Zaman bulursam ben de yapmaya çalışacağım.Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir lahzanın aksi.

      neredesin seeen :)

      Sil
  27. kahve kokusu geldi :) fal da sever misin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      kim sevmeeez :)

      Sil
  28. Bana çok uygun. Ama ısrarla istenmedikçe sadece okuyucu kalıyorum :)))))))

    YanıtlaSil