30 Mayıs 2017 Salı

EVDE RAMAZAN


Ramazan takviminden bakıyorum iftar saatlerine. İftara doğru evde durup duruyorum öyle. İftarda ve sahurda farklı şeyler yiyoruz evde. Annem gece yemek yapıyor, ben de sofrayı kuruyorum.

İlk sahur bendendi. Annem de ben de uyumuşuz ama. Ben anneme diyorum, dur anne sen uyu ben kalkcam hazırlıycam deyip uyuyorum yine. Yani ilk sahuru ben hazırlayamadım annem hazırladı. Ben çüllü pepe yapacaktım annem yaptı. Yani yumurtalı ekmek. Annem de ben de uyumuyoruz genelde, diziler veya telden müziklerle.

Yumurtayı tabağa koyup karıştırıyorsun. Kestiğin ekmekleri ona batırıp önceden tavaya koyduğun yağın üzerine yani tavaya yumurtalı ekmeği koyuyorsun arada çeviriyorsun, beş dakika sürüyor. Sofrada zeytin, peynir, kahvaltılık da oluyor bir de çay işte. Tuzunu da unutmuycan.

İftarda ziron yaptık. Karadeniz yemeği. Yoğurtlu mantı gibi, börek gibi bir yemek. Markette poşette hazır satılıyor, hamurlu yemek. Bir diğer iftarda çorba, karnıyarık, pilav, patates salatası. Birinde, arpa çorbası, kıymalı girit gabağı, biber dolması, acı biberli yoğurt. Üstüne de hemen çay demliyoruz.

Ben arada limonlu soda da içiyorum. Gece de televizyon, diziler, Survivor. Ekmek çok yememek lazım, şişiriyor. Bir gece de kıymalı pide yedik. Kuruyemiş her gece var zaten. Menemen, kaygana da istiyoruz bir iftarda veya sahurda.

Dün gece ise sahurda panik vardı. Az daha sahuru yetiştiremiyordum. Müzik filan dinlerken rahat rahat bir baktım saate elim ayağıma dolandı. Hemen menemene yalvarmaya başladım hemen piş diye. Allahtan çayı koymuştum, hemen zeytin peynir koydum panik yaptım annemi uyandırdım, menemeni ocakta bıraktım dedim anneme sahuru yetiştiremedim annem kalktı geldi dedi pişmiş, babanı kaldır dedi ha evet dedim gittim kaldırdım, beş dakikaya yendi hemen ama yetiştirdim sonunda ama elim lezzetliymiş acele de olsa güzel olmuş annemler beğendi. Ekşınlı sahur oldu yani.

86 yorum:

  1. İyi Ramazanlar Nurnina'ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      saoool :)

      Sil
    2. "İlle Ege" demek hatta "Ege" demek oralara çok zarar verdiğinden oradaki ucun adını özellikle anmamak için "öteki uç" diyorum. Hatta yazı da yazmıştım bu konuda. Oldu epey. Orada öyle andın bu ada çağırdığım yeri :)

      Linki:

      https://acemidemirci.blogspot.com.tr/2016/09/iki-uc-arasnda-bir-yol-ikisi-de-slaya.html

      Sil
    3. acemi demirci.

      hımm tımams okurum yineee :)

      Sil
  2. Canım menemen çekti şimdi:))))iyi ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      menemen en sevdiğim şeylerden yaaa :)

      Sil
  3. Yumurtaaaa, ay bu gece ben de kendime yumurta mı kırsam canım çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      ben de yumurtalı her şeye bayılıyoom :)

      Sil
  4. Hayirli Ramazanlar Deep. Az daha sakin ol :)

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      gözdelerimden benim dee :)

      Sil
  6. Hayrli ramazanlar deepcim :) zinor u ve sinor saniyodum adini bosverde cok severim yaa 😀😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      sevilir tabii. karadenizliler yapıyo istanbuldaa :)

      Sil
  7. Hemen sahur vakti geliyor caya doyamiyoruz ama acikmiyorumda sahur geldiginde cogu kez bir sey yemiyorum hayirli ramazanlar herkese:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kelebek etkisi.

      çay evet evet :)

      Sil
  8. Hayırlı ramazanlar 💛

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylül annesi.

      sana daaa eylülün annesiii :)

      Sil
  9. hayırlı ramazanlar ben her sahura kuymak yapıyorum nasıl bir çocukluk yaşadıysam sahurda kuymak yemeyince ağlıktan midem kendini kemiriyor sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzman amatör.

      kuymak hehe çok hoşmuş ivit :)

      Sil
  10. Hayırlı ramazanlar ellerine sağlık sevgili Deep ama sanırım siz iftara biraz ağır yükleniyorsunuz ben yapmıyorum o kadar çeşit zaten gün içinde halsçzim oruçtan dolayı hem insan çorbadan sonra tıkanıyor ama anne hazırlıyorsa ellerine emeğine sağlık anne gibisi varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgen.

      çorbayla çok ekmek yenince çabuk doyuyo insan yaa :)

      Sil
  11. Menemennnnn , bayılırım.
    Ben de tavuklu milföy hamurundan börek yaptım cumartesi günü. Anlatırım blogumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      of of çok güzeldir ooo :)

      Sil
  12. Anneme söyleyeyim de yumurtalı ekmek yapsın bende çok severim canım çekti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizem.

      ne güzel bişi o yaaa :)

      Sil
  13. Sahura menemen mi yapsam canım çekti 😁😊 hayırlı keyifli Ramazanlar olsun inşallah güzel insan 😊😁 sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Güzel sahurlar şimdidenn :) Yumurtasız kahvaltı olmazz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      ben de yumurtacıyıım :)

      Sil
  15. Ekmek düşmanı değil miydi o?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözlerinden öper.

      hayat işteee :)

      Sil
  16. Yumurtalı ekmek susatır mı? Yanında çayla güzel ikili, susamaya değer.. Derya Hanım'ın kitabından okumalar yaptığı paylaşımı aklıma düşürdü, kendi şiirlerinden sen de okumalar yapsan ne güzel olur. Müzik seçimlerin de güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      başkası okuyunca çok güzel oluyo yaa öyküler şiirler :) ben okuyamam hiç beceremem o ayrı bir yeti :)

      Sil
  17. Çüllü pepe:)) ilk kez duydum. Hoşuma gitti. Biz ona ekmek kayganası deriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berfin.

      ekmek omleti gibi bişi yani bilmiyodum bu ismi :)

      Sil
  18. menemeni severim..menemene bizim buralarda "domates öldürmesi"de deniyo :)) hayırlı ramazanlar deepcim.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      ne güzel isimmiş :)

      Sil
  19. Bende bazen yalvariyorum noluuur pis diye :))

    YanıtlaSil
  20. hayırlı ramazanlar deyim bari kısacanak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kozmetik psikolojisi.

      sana deeee :)

      Sil
  21. hayırlı ramazanlar deep ahh menemene bayılırım :)

    YanıtlaSil
  22. iyi ramazanlar.. sahurda en iyisi kahvaltı zaten..

    YanıtlaSil
  23. Ekşınlı sahur :D Bizde de ben uyanık kalıyorum yoksa kimse kalkamaz , dışarı çıkıyorum sahura kadar , arkadaşlarımla yürüyüş yapıyoruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      aa ne güzel yapıyonuz yaaa :)

      Sil
  24. İyi ramazanlar. :)
    Şu menemene bakın ya! Her taşın altından çıkıyor. Tabii ki bana göre: Hafızamdaki yeri kolay ve bekar yemeği olduğundan her halde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      makarna gibi yaniii :)

      Sil
  25. Acele yapılan yemekler hep lezzetlidir kendimden biliyorum 😁

    YanıtlaSil
  26. Biz yumurtalı ekmeğe balık ekmek diyoruz :)) Bayılırdım çocukken sahurların vazgeçilmezi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kaleminden.

      balık ekmek ne güzel isim :)

      Sil
  27. Maşallah Nurnina'ya. Yemediklerini fazlasıyla kapatıyor sanki. Ramazan kilosu, bayram sonrası diyet böyle devam eder bu;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deryada damla.

      hayatın kısır döngüsü bu iştee :)

      Sil
  28. Survivor mu?İzlemeyin ya şu algı yönetim tüm değerlerimizi yok eden yarışmaları :(( Algıda seçicilik :)) Hemen o kısmı gördüm.Hayırlı Ramazanlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      ha haaaa :)

      Sil
  29. çok hoşmuş:)) ziron'u nerden alıcaz hazır peki?:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ziron, örneğin, ev yemekleri yapan teyzeler var ya, ev yemekleri minik lokantaları, orlarda yapıyolar, karadeniz ev yemekleri yapan teyzeler. ama marketlerde poşette satılıyor ayrıca. hangi marketler bilemedim şimdi. görünce söleyim sanaa :) ben teyzelerden alıyom, bizim nişantaşı maçka taraflarındaa :)

      Sil
  30. Ekşinli sahur, valla iyi ki ekmek yemiyorsun. Yok mantı her gece kuruyemiş, tatlı. Bayrama diyete girerseniz artık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim.

      ha haaa kuruyemişsiz gece mi oluur :)

      Sil
  31. Afiyetler olsun, ramazan hayırlarla geçsin.
    Yumurtadan yumurtaya fark olur mu? Olur... Biz kendi beslediğimiz tavukların yumurtalarını tüketiriz. 1-2 ay tavuklar yumurtayı keser mecburen markette talim başlar. işte o zaman bu da yumurta mı diyor insan. Domates içinde aynı, bahçedekiler bir olsa diye bekliyoruz...
    O zaman menemeni yeme yanında yat.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. türkan.

      of of organik yumurta ve domates he ne güzeeel tabikideee :)

      Sil
  32. nice ekşınlı sahurlara . ah ben de sahura kalkabilsem ah bi kalkabilsem ama nerde ye yat ye yat modundayım. eee bi de tek olunca sahur mahur iftar tadı da pek çıkmıyor ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inci d.

      amaniin kim gelmiiiş :)

      Sil
    2. Kırk yılda bir uğrar oldum :)

      Sil
    3. inci d.

      olsun gelirsin ilerde yineee :)

      Sil
  33. bol ekşınlı bir 24 gününüz daha var deep:))
    hayırlı ramazanlar, allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. asortik.

      heeeey aman da kim gelmiiş :)

      Sil
  34. Hayırlı ramazanlar anlamlı ve heyecanlı bir yazı olmuş ,zinor,u en kısa zamanda alıp denicem ,selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sema tan.

      lezzetli yemek ivit :)

      Sil
  35. Dün gece yumurtalı ekmek, iftarda da karnıyarık vardı. Bu ne tesadüf :D

    YanıtlaSil
  36. aç aç okumak hiç mutlu etmedi :P
    görünen adam'ı beğenmene sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      altı bölüm oldu beklemek zor yaaa :)

      Sil
  37. Hayırlı ramazanlar deep, oo bizim evde de sahur işi bana kalırsa hep ekşın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülsüm tahmazoğlu.

      ha haa haaaaa :)

      Sil
  38. :) O ekşınlı sahurlardan bizdə də olur arada, nəyi necə yeyəcəyini bilmirsən. Yeyə bilmədiyin hər şeyə də heyifsilənirsən :)

    YanıtlaSil