6 Mayıs 2017 Cumartesi

KEMİK



Bedri Baykam

Kemik, küçük yaşta yeteneği fark edilen ünlü ressamımız Baykam’ın 2000 yılı başında yazdığı bir roman.

Yazıldığı zaman yasaklanıp toplatılmış olan romanda cinsellik ön planda. İki konu var metinde. Genç bir reklam fotoğrafçısı olan Selim’in güzel yaşamı ve kızlara olan merakı. İşi ve arkadaşları. İkinci konu ise Türkiye’nin değişik çizilmiş yaşamı ve siyaset.

Selim’in yaşamı daha ilginç siyasi bölümlere oranla. Onun cinsellik merakı ise ilginç değil. Flört bölümleri hoş olsa da cinsel bölümler hoş değil. Belki de genelde roman türünde cinsellik hoş durmuyor.

Selim’in yaşamı dışındaki ülkemizle ilgili bölümlerde Türkiye modern bir ülke olarak çizilmiş. Dünyanın önde gelen ülkelerinden, Avrupa Birliğine girmiş, teknolojik yönden çok gelişmiş, yabancıların temel uğrak yerlerinden olan bir ülke.

Ayrıca, ressam Baykam, ülke siyasetini de anlatıyor, geçmişini, bugününü. Kendi düşünceleri açısından elbette. Romanın bu bölümleri pek ilginç değil. Tarih, siyaset pek uymamış baş kahramanın hayatının yanında. Modern Türkiye düşüncesi ilginç tabii.

Altıyüz sayfalık bu roman, belki yarıya inse daha hoş olabilirdi. Tarihi, siyaseti ve cinselliği yazmasa, sadece teknolojik Türkiye’deki Selim’in yaşamını anlatsa keyifli bir bilimkurgu olabilirdi.

Not:2/4

30 yorum:

  1. 600 sayfa gerçekten yarıya inse iyi olabilirmiş.
    Teşekkürler Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      ay evet ya çok uzun sıkıyooo :)

      Sil
  2. Alakasız dipnot: Bugün D&R' da iki genç kız görevliye Deep Tone kitaplarını anlatmaya çalışıyordu. Beş dakika uğraştılar da siparişi verdiler neyseki.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her telden şef.

      ne hoş haber bu yaa :) baksanaa, nerde hangi dr yaaa :)

      Sil
    2. Gidip yanlarına lafa karışsaydım keşke dedim sonradan :) Kaysericiğimden esintiler :))

      Sil
    3. her telden şef.

      ayy anladım kim olduklarınıı, şeyma ile haticii. ikisi de çok tatlıdır yaa :)

      Sil
    4. Aaa, e süpermiş o zaman :)

      Sil
    5. her telden şef.

      ebeeeet :)

      Sil
  3. Nedense cinsellik konulu kitapları okumayı sevmiyorum. Bir çok konuyu bir araya getirdikleri için bir karmaşa oluşmuş. Genellikle belirli bir konusu olan romanları daha başarılı buluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kore manya.

      tüm sölediklerine katılıyorum :)

      Sil
  4. böyle bir kitabın varlığını ilk defa duyuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emine öztürk.

      önemli bi kitap değil zaten :)

      Sil
  5. Yıllar önce okumuştum Deep ama aklımda çok az şey kalmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslı aslı.

      önemli değil zateeen :)

      Sil
  6. Bence editör dokunuşu olsaydı, dediğin olurdu dostum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      hımmm eveeet :)

      Sil
  7. Merhaba, Bedri Baykam ismini okuyunca "Acaba ben yanlış mı hatırlıyorum diye araştırdım beş dakika kadar yazmadan önce. Doğruydu hatırladığım aynı kişiydi. İlk meslek yıllarını-sanırım Muğla Belediyesi'ydi- hatırlıyorum ve daha sonra İstanbul'a geçip meşhur oluşunu, arkasından da Yalova depremi ve aynı kişinin projeleri. Isınamadım gitti oldum olası. kitap yazdığını da duymamıştım. Yazmaması çok ayıp olurdu zaten! Elbette benim düşüncem bunlar. D&R'a gidip göz atacağım yalnızca, almayacağım. sadece düşündüklerim var mı diye merakımdan bakacağım. Hoşça kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      yanlış kişi olmalı yaa dediğiniz. bedri baykam çok küçük yaşta resme üstün yeteneği nedeniyle yurtdışına götürülüyor ve yıllarca amerikada kalıyor. muğla ve istanbul ile bir ilgisi yok, yalova ile de yok. muğlada olsa olsa resim sergisi açmıştır. sizin söylediğiniz belki babasıdır, suphi baykam :)

      Sil
  8. ben de ilk bir kaç bölümü okuyup sonra bırakmıştım, abartılı cinsellik daha doğrusu kahramanın cinselliğe bakışı rahatsız ediciydi gerçekten... sevgiler Deep'cim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      evet ya neden yazmış anlamadım ben de :)

      Sil
  9. bedri baykamın böyle bi kitabı olduğunu bilmiyodum..evt kendisi tanınmış bir ressam,siyasi düşüncelerinden dolayıda saldırıya uğramıştı..evt,gerçekten ilginç kahve ile iyi gider diyosun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      ilginç evet ben sıkıldım ama okunur evet.

      Sil
  10. yıllar önce bande okumuştum ve cinsellik kısmı hoş değildi itici bir anlatımdı bana göre ve sayfa çok öyle bir roman için....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma üzmez.

      ivit haklısın kii :)

      Sil
  11. Onu sadece ressam olarak anıyorum. Ki yaptığı resimlerden de etkilenmedim hiç.

    Resim sever misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      baykam resmi benim de ilgimi çekmiyor ama önemli ressam tabikide:) resim en sevdiğim sanat. müzik tiyatro ve edebiyattan daha önemli buluyorum. resim üzerine çok okurum. sergilere de giderim. ama resim yapamıyorum. yaptım ama yine kendimi ifade edemedim. ama babam resim yapar ve sergilere de katılır arada :) ben de istanbul modern, pera müzesi, salt beyoğlu ve mimar sinan resim galerisine sık gidiyorum. resme bayılırım yaa :)

      Sil
  12. Su an ayni fincanda kahve içiyorum. Fincandas olduk seninle 😊

    YanıtlaSil
  13. upps ne ara yazmış yaa, :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      var başka kitapları daa :)

      Sil