3 Mayıs 2017 Çarşamba

KOKOŞLAR


Yedi sekiz kadın çetesi, gang bunlar hep. Hepsi çok makyajlı. Hepsi çok kokoş. Hep kahve içerler. Birbirlerini hep gaza getirirler. Biri diyelim bir şey beğendi. Ona çirkin der ki başkası almasın çeteden. Bizim mahallenin kokoş teyzeleri.

Geçenlerde birgün biri bir yüzük aldı. Aynısından bir diğeri daha aldı. İlki kızdı hemen, ben ne alıyorsam onu alıyorsun diyor. Ben takarken sen takmayacaksın diyor yüzüğü, diğerine. Her hafta operaya giderler. Yaşlı zengin koketler. Hepsinin bir de üzüntüsü var. Birinin kızı üniversite okuyormuş. Nette bir adamla tanışıyor. Kız kaçmış adama ama adam terk etmiş.

Biri boşanmış. Hepsinin hayatı da sorunlu ama alışverişi çok severler işte. Birbirlerine para harcatmayı da pek severler. Hepsi de yabancı uyruklu. Bulgar, Ermeni gibi. Bizim mahallede eskiden hep onlar otururmuş zaten. Kuaföre gidiyorlar. Kuaför içki içiyormuş. Değiştirelim diyorlar artık bu kuaförü.

Hepsi de aynı yerden alışveriş yaparlar ya hepsi de alışveriş yaptıkları yerden indirimli alışveriş yapmak isterler, özel müşteri olmak isterler. Alışveriş yaparken de satıcı ile çok sohbet ederler. Severler konuşmayı.

Bir tanesi de sekiz kardeş. Hepsi evlenmiş ama o evlenmemiş. Annesi ile yaşarmış. Annesi ölünce eşyaları bu kadına kalmış. Bir kızkardeşi annesinin kürk mantosunu istemiş. Bende annemden bir hatıra yok bana kürkü versene demiş. Bizim kadın vermeyince kızkardeşi küsmüş.

Evli olan bir tanesi yolda karşılaşınca komik bir şey anlattı. Mutfak dolaplarını değiştireceklermiş. Üstüne de mermer koyduracaklarmış. Bir yere gitmişler, bakıyorlar, satıcı ile İngilizce konuşuyorlar. Teyze, satıcı anlamasın diye eşine Türkçe konuşmuş. Satıcı da, Please don’t use that language, because I perfectly understand that language, yani, bu dili kullanmayın çünkü ben de iyi anlıyorum, demiş. Ama Türkçe konuşmamış, İngilizce cevap vermiş. Sonra hep beraber kahkaha atmışlar.

42 yorum:

  1. Çok güldüm. Bir de hepsinin saçı kısa sarı olur, tırnaklar manikürlü kırmızı ya da pembe oje. İncecik sigara içerler değil mi? Birkaç defa okuyup tekrar güldüm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her telden şef.

      :)evet evet öyleler :) bak mermercide türkçe konuşuyo kadın, adam da ingilizce cevap veriyor ama türkçe bildiğini söylüyor. adam aslında iran'dan gelmiş bir azeri türk'ü imiş, mermerci :)

      Sil
    2. her telden şef.

      çok komik bu yaa :)

      Sil
    3. Gerçekten öyle :) Sıkıldıkça açıp okuyacağım :))

      Sil
    4. her telden şef.

      o zaman sen yandaki "öyküler" başlığındaki öyküleri okuuu aradaa :)

      Sil
  2. Güldürdün beni.Sen çok yaşa emi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      piki ama sen deee :)

      Sil
  3. Çok severim öyle kızlar topluluğunu. Rastlasam mutlaka ardlarından girdikleri mağazaya girerdim :)))

    Geçenlerde rastladım öyle şeker, hayli abla bir kıza :) Tekti. Epeyce konuştuk.

    Çınarın dibinde, kırmızı lalelerin yanındakiler yani beyaz açmışlar, petunya mı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      gülhane parkı. çiçeklerin ismini bilmiyoom :)

      Sil
  4. Değişikler :D Bu tiplere arada ben de rastlıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      demek ki her yerde varlaar :)

      Sil
  5. Bende rastlıyorum böyle tiplere özelikle bizim buranın huzur evi otobüsünde çok rastlıyorum 😊😁😁 çok güzel bir öykü olmuş keyfiyle okudum emeğine yüreğine sağlık güzel insan sevgiler 😊😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      huzur evi otobüsü he hoşmuş :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. mehmet lütfi alp korkmaz.

      holeey :)

      Sil
  7. Bende karşılaşıyorum böyle kişilerle, enteresan oluyorlar :) Seninki baya ilginç olmuş Deep, gece gece gülümsedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      sevindim gülümsemeneee :)

      Sil
  8. Kafam karıştı, bunlar Türkiye de mi yaşıyormuş. Satıcı İngilizce konuşuyor. Türkçe biliyorsa havası kime yahu? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim.

      ya istanbul işte çorba gibi yaa her türlü insan var ki. teyzeler de ermeni ve ingilizce fransızca türkçe konuşurlar yanii. satıcı da iranlı işte madem ingilizce başladınız öyle devam edin diyor türkçe anlamadığımı sanıyorsunuz ama biliyorum diyor işte :)

      Sil
  9. Benim çevremdeki tek fark kokoş olmayı beceremeyen tipler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belle.

      ha haa onlardan da var demek kii :)

      Sil
  10. Bu kokoşlar biz genç kızların az başının etini yemiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir lahzanın aksi.

      ha haa eveet :)

      Sil
  11. süpermiş, Deepcim güne senin yazılarını okuyarak başlamak çok güzel, enerji veriyorsun bize, sevgileeer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ayyyy şirin yoruum tişkiir :)

      Sil
  12. kim ne yapmış,kafam karıştı :)

    YanıtlaSil
  13. kuşadasında başıma gelmişti böyle bir olay.
    Lise üçte okul gezisindeyiz ve merkeze götürdüler bizi bir grup arkadaş Türkçe biliyorum diye benle geldiler.Bir mağazaya girdik arkadaşlarım öylece bakındılar arnavutça filan konuştular aralarında görevliler yabancı olduğumuzu anlayınca rahat türkçe konuştular.
    Bırak ya bir halt almaz bunlar anladıkları birşey yok dediler.Bende sessizce arkadaşlarıma buradan çıkın dedim kendi dilimde.Çıkışta el kol hareketleri yaptılar çalışanlar bir sorun mu var diye.
    Bir halt bulamadık dedim bende türkçe yüzünün hallerini görmeliydin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      vaaaay amma olmuş haaa süpeeer :)

      Sil
  14. çok başarılı olmuş tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. barış doğan.

      hoşgeldiiin :)

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      diy mi amaa :)

      Sil
  16. Hihi :)
    Biri almayagörsün, hepsinde oluyor.
    Güzeldii :)

    YanıtlaSil
  17. Yaa varlar ne yazık ki evet böyle tipler bol bol 😵

    YanıtlaSil