7 Mayıs 2017 Pazar

LİMONLU YABAN MERSİNLİ KEK



3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
yarım bardak ayçiçek yağı
1 limonun kabuğunun rendesi
1 limonun suyu
1 su bardağı yaban mersini
1 su bardağı damla çikolata
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
3 su bardağı un

Yumurtaları çırp şekerle, sütü ekle, yağı koy, çırpmaya devam ediyoruz.

Limon kabuğu rendesi ile limon suyunu ekle, homojen kıvama gelince unu koyuyoruz ama mikserle karıştırmadan unu, mikserle karıştırınca gluten oluşuyor, lastik gibi. Spatula ile karıştırmalı.

Kabartma tozu ekliyoruz. En son da yaban mersini ve çikolatayı koyuyoruz. Karıştırıyoruz. Sonra fırına koyuyoruz. 190 derecede pişiyor. Yarım saat veya kırk dakika sürüyor. Bıçak batır, bıçak temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.



80 yorum:

  1. bu aralar limonlu kek çok moda oldu :P
    afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dr. coffee.

      limonlu kek sevilmez mii :)

      Sil
  2. Ay yaban mersiniii! Ay ben cok severim onu! Ellerine saglik Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      ayy yap o zaman sen deee :)

      Sil
  3. Limonlu ve yabanmersinli kek hımmm <3 ama damla çikolata yok :). Çok güzel görünüyor, afiyet olsun :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      başka çikolata parçaları koy o zaman :)

      Sil
    2. Çikolatasız da bu tarif bana gayet güzel :):) Sevmediğimden değil de bu tarif için cık :)

      Sil
    3. öneri makinesi.

      hımm pikii :)

      Sil
  4. Yaa enfes gözüküyor, eline sağlıkk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      yap sen de kardeşinleen :)

      Sil
  5. Vay be! Ne kadar da hızlı ve net bir tarif olmuş. Bayıldım hemen yapasım geldi. Ellerinize ve kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      zor tarif diil ivit :)

      Sil
  6. Çok çok canım çekti, hemen yarın yapmam gerek. Böyle yazılar koyman benim hayrıma değil, yapıp yiyeceğim sorumlu kim? Mikserle karıştırınca gluten oluşuyormuş öyle mi, bilmiyordum. Bak geldik mi yine anne mutfağına, tahta kaşıkla karıştırmak ve annem arkasını dönünce koca bir kaşık yemenin zevki. Mikser kullanmadan deneyeeğim, aynı yazdığın gibi aynı Deep's Kitchen gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      anne mutfağı eveet ah ah :)

      Sil
  7. Eline sağlık güzel görünüyor.Bir dilim ver de tadına bakayım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      ay yap sen de evde :)

      Sil
  8. "https://sadevederin.blogspot.com
    Bu blogta adan zye her şey var!! Mutlaka okunmalı. Kaçırmasın kimse!"

    Eline sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehmet lütfi.

      kek bayılırıım :)

      Sil
  9. Çok güzel görünüyor. Denesem mi kiii :)

    YanıtlaSil
  10. Meyxoş bir dadı olar hər halda bu keksin. Kekslərə bayılıram. Amma bu aralar diyet bəlasına görə yeyə bilmirəm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umman aslan.

      ah diyet yazık sanaa :)

      Sil
  11. Yaban nersinini ben de sıkça kullanıyorum. Çok faydalı gerçekten. Ama 1 bardak damla çikolata damlaya damlaya ne olur acaba diye düşündürdü beni. Bir de küçücük bir paylaşım; yaban mersinini hafif unlayarak karıştırmak lazım, yoksa dibe çöker.
    Arada sırada mutfağa girip yeni güzellikler yaratmak ne güzel oluyordur değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      hımm öğütlerini unutmayıım :)

      Sil
  12. Vayys süper görünüyor kesinlikle :))

    YanıtlaSil
  13. hem limon hem yabanmersini süper olmuştur bence o :-))

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık harika görünüyor yaban mersini koymadan yapsak nasıl olur acaba ya da yerine alternatif ne olabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma üzmez.

      hımm frambuaz çilek kiraz olabilir belkilim veya böğürtlen :)

      Sil
  15. ay süpersin Deepcim, muhteşem görünüyor, gluten oluşuyormuş demek, biz bıdıklarımla yaparız miksersiz, artık beraber yapıyoruz kekleri, onlar malzemeleri koyuyorlar sırayla kaba ben karıştırıyorum:))

    YanıtlaSil
  16. Kek şahane görünüyor. Yaban mersini de gözler için çok faydalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safiye.

      ben tadını seviyom faydasını bilmiyodum :)

      Sil
  17. yanına bi kahve /limonata iyi gider..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      tabiki de :)

      Sil
  18. harika gözüküyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel ve kültürlü.

      yap sendee :)

      Sil
  19. OOhhh miss gibi görünüyor gerçekten ya canım çekti Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazalın dünyası.

      ben de kek delisiyim yaaa ama pek yapmam fazla :)

      Sil
  20. Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      ben de kakaolu severim ama hazır olmasını yeğliyorum :)

      Sil
  21. Mis gibi limon kokulu, yumuşacık bir keke kim dayanabilir?
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      sen daha iyi bilirsin kiii :)

      Sil
  22. Daha önce sanki bahsi geçtiydi de tarif istemiş miydim?
    Nefis olduğuna eminim de alışınca hep isteniyor.

    Kaç dakikada yaptın? Kürdan da batırabilirsin içinin hamur olup olmadığını anlamak için. Hem yaralanmaz böylece kek.

    Sen, kızıl kızçemiz kadar kek yapıyor olmasak da hamarat kızlardan olup, biliyormuşuz işte kek hakkında bir şeyler. Bundan sonraki tarifini merakla bekliyorum. Su böreği filan mı olacak acaba? :)))

    Ellerine sağlık yeni yaşını kutlayan kızçemiz. 31. yaşını tekrar kutlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      hamur işlerinde kekçiyim ben. börek kurabiye filan pek yemem ama kek her kahvaltıda yiyebilirim. ama yapmak değil de başkalarının yaptığını yemek daha iyi. mesela anne keki daha tatlı oluyor. dakika saymadım uzun sürmüyor ama. kürdan haklısın. evet herhangi bir çubuk yani stick de olabilir doğru bıçaktan daha iyidir. yok ben kek çok yapmam ama çok severim. ben daha çok sütlü tatlıcıyım. onları yapar yerim. örneğin puding :) ben pek hamarat sayılmam. genelde sebze yemekleri yapar yerim. böyle kek filan arada işte zevk için. su böreği hiç denemedim. ha haa bak bugün annem telefon etti canım su böreği çekti dedi. bak tam üstüne geldi bu sözlerin. yeni yaş anlamadım. neden kutladın ki. bir yanlışlık olmalı.

      Sil
    2. Facebook yaşını yanlış hatırladı demek ki.

      Sil
    3. acemi demirci.

      facebook mu. nasıl ben görmedim hesabımda bişi ki. nerdeymiş ki anlamadım.

      Sil
  23. Yanıtlar
    1. mutlu yaşam.

      de mi amaa ebeeet :)

      Sil
  24. Yaban mersinini pek sevmiyorum ama kek nefis görünüyor.Ellerine sağlık Deep...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e.e.

      hımm sen frambuaz koy meselası. ah kek bayılırıım :)

      Sil
  25. harika gözüküyor deep bende istiyorum yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız ama özgür.

      kurabiye yapmıştın bunu da yapsanaaa :)

      Sil
  26. Şimdi Acemidemirci'den gördüm. Umarım kutlama için geç kalmadım. Nice yaşlara Deepim :* Ve ellerine sağlık ;)

    Tarif aklıma limonlu çikolatalı kek deneyimi getirdi. Limon kısmı bozmuştu işi. Annem olmasaydı daha fazla kakao koyacaktım böylece kek olduğundan daha kötü olacaktı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belle.

      hihi hoş bir deneyimmiş yaaaa :)

      Sil
  27. Yanıtlar
    1. derya.

      yemek ve kitap yetiyooooo :)

      Sil
  28. Annem de bana yollamış kargoyla. Tatlı ile pek sevişmeyiz ama yoklukta yeniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. randle mcmurphy.

      ha haa evet çok doğruuu :)

      Sil
  29. Ay cok severim onu ben :) özendir sen böle deepss :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin piremsesi.

      ayy pikiiii :)

      Sil
  30. Vanilya yada vanilin konmuyor mu deep :D eline sağlık , çok severim yaban mersini biz bulunduğumuz yerde çok bulunmuyor , yaban mersini , ilk bulduğumda deniyeceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      konmuyor :) dene ciciş :)

      Sil
  31. Off zaten hamurişi delisiyim gece gece bu nasıl bir nefiss görüntü:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel melike.

      bakma bakmaaa :)

      Sil
  32. Diyete girmiş birisine bu yapılmaz ama! Asla hamur işi yemeyeceğim demiştim. Beni zorla mutfağa itiyorsun sen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda demir.

      ay koru kendini kaç kaç :)

      Sil
  33. Vaaov süper görünüyor hemen tariflerime ekliyorum yapmam ve yemem lazım 😀 eline sağlık deep 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylül annesi.

      yap bunuuuuu :)

      Sil
  34. emeğine sağlık , harika görünüyor:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      yaparsın sen de yaaa :)

      Sil
  35. Görüntü nefisss ellerine sağlık , çoktan bitmiştir bu güzellik afiyet olsun:)) yarasın her şey olsun kilo olmasın:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatice yazıcı.

      pekiii olmasııın :)

      Sil
  36. Bayılırım eksi keklere hatta ekşi olan herşeye... eline saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif şahin.

      ay ben daha çok tatlıcıyım, ekşi acı tuzlucu diyilim :)

      Sil
  37. Yaban Mersini'ni tatmak nasip olmadı :/
    Yalnız Ramazan Ramazan girince bi' kötü oldum yaa .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir lahzanın aksi.

      tatlı mayhoş meyve, çok da faydalııı :) pastası da çok güzel bak ama :) ay evet ramazanda gündüz bakmaaa :)

      Sil