20 Mayıs 2017 Cumartesi

PARÇALANMIŞ GÜLÜŞLER



Tolga Yazıcı

Siyah Beyaz Kitap

Parçalanmış Gülüşler bir uzun öyküler kitabı.

Genel olarak zor hayatlar anlatılmış. Parçalanmış hayatlar. Hüzünlü öyküler. Ancak mizah da var. Sokaklardan gelen öyküler diyebiliriz. Yoksulların da hayatı ayrıca. Sokaklar olduğu için kahramanlar da sokak diliyle konuşuyor. Argo bol ama kahramanlara yakışıyor. Olması gerektiği gibi yani.

Biraz yer altı edebiyatı havası da var. Batuhan Dedde, Latife Tekin, Metin Kaçan dilini de andırıyor. Öyküler yaşamın içinden ve canlı. Savrulanlar, sürüklenenler, kaybedenlerin kahraman olduğu öyküler hepsi. Dil de çok yaşayan bir dil olduğu için öyküler keyifle ve merakla okunuyor ve genelde insan kahramanlara üzülüyor.

İlk öykü Yiğit Pek’in hayatı kitabın en güçlü öyküsü. Yiğit ve mahalle arkadaşları. İkinci öykü Selim ile Zeliha’nın imkansız aşkı da yürek burkucu. Üçüncü öykü de aşk ilişkileri üzerine kurulu ancak bu öykü kitaptaki diğer öykülerden farklı, bu öyküde kaybedenler yok, o nedenle çok uymamış kitabın genel havasına. Dördüncü öyküde bir yazar var, yazdığı karakter olmak isteyen bir yazar, bu öykünün düşüncesi ilginç. Son öykü ise doğuda yaşayan Dilba’nın öyküsü ve etkileyici.

Yiğit, Selim, Dilba’nın hayatları diğer iki öyküden daha etkileyici. Tolga Yazıcı, yazmayı seviyor ve roman türünde bundan sonra da iyi kitaplar yazabilir. İnsanı içine çeken bir anlatımı var. İlk kitap olarak başarılı.

Bazı yazım hataları ve argo kullanımı göze çarpıyor ama bunlar da diğer kitaplarda değişecektir.

Not:3/4


(Tolga Yazıcı, aramızdan bir blogçu arkadaş, eskilerden o da, genelde herkesin tanıdığı ve sevdiği. Başarılar diliyoruz)

28 yorum:

  1. blogunu okuyorum kitabına da bakacam en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehmet lütfi.

      iyidir okunur blogu da kitabı da :)

      Sil
  2. aloohaaa ben geldiiimm :) diğer blokkta yazmaya başlıyorum yeniden düzenledim arada şaaparsın ;)) bu arada tolga bayaa iyi yaa küfür sevdiren adam :D

    YanıtlaSil
  3. aa ben biliyodum bloğu kitap mı çıkarmış. Ne kadar uzak kalmışım buralara yaa.. Okuru bol olsun inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülsüm tahmazoğlu.

      çıkarı işte ivit gelir devamı da bence :)

      Sil
  4. Deep yine döktürmüşsün :) Bir arada bizim dergiye el at ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      yeni dalgaya mı :)

      Sil
  5. Farklı kitaplar farklı yazarlar yeniler desteklenmeli diyorum.

    YanıtlaSil
  6. Kutlarım. Sevindirici bir haber. Blogunu bilmiyordum. İzleyeyim o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      izle oku tabiii :)

      Sil
  7. O bizden şeyler var ise kitap kesinlikle okunmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rabia nihal.

      ilginç oku benceee :)

      Sil
  8. Parçalanmış gülüşlerin son öyküsü beni en çok çarpandı. Şimdi de polisiye yazıyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      dilba evet haklısın :) polisiye yazar tabikide. okuruz artık hayırlısıylan :)

      Sil
  9. listeme aldım, öykülere bayılırım ben de ercan kesal'dan peri gazozunu okuyorum çok beğendim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcu gözoğlu.

      heeey hoşgeldiiin nerdesin nabıyoon :)

      Sil
  10. Acayip keyifli okuduğum kitaplardan ki yer altı edebiyatı okuyamam ona rağmen okudum. ilk kitap için başarılı buldum kitabı... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      evet bence de başarılı. yeraltı edebiyatını da severim zatensi :)

      Sil
  11. hey selam,
    çok teşekkür ederim okuduğun ve yorumunu paylaştığın için. görüşün benim için kıymetliydi.
    hem iş hem ikinci kitap hazırlıkları derken buralara pek uğrayamıyorum, tahmin edebilirsin bir yazan olarak.
    ilk baskıda bazı sıkıntılar oldu, kitap baskıya girerken son hali değil de sondan bir önceki baskıya girdiğinden küçük yazımsal hatalar mevcut:)
    ikinci baskısına girmek üzere, umarım okuyucuyu daha az yoracak şekilde çıkacak tekrardan.
    tekrardan teşekkür ederim.
    hoşça kal:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safransarı.

      her iki kitabın için de mutluluklar dilerim sana :)

      Sil
  12. çok yetenekli buluyorum Tolgayı deepcim.
    yolu açık olsun.
    sen de çok gzl yorumlamışsın cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      evet işallah büssürü büssürü kitap yazar :)

      Sil
  13. aaa ne güzel etmişsin ki Tolga'yı okuyarak , evet yeraltı havası , ben de sevdim :D

    YanıtlaSil
  14. Yanıtlar
    1. yalnız ama güzel.

      evet gerçekten de öyle :)

      Sil