15 Mayıs 2017 Pazartesi

PEYNİRLİ YUMURTA



Tavaya bir tatlı kaşığı tereyağı koyuyoruz dolu dolu. İçine peynir doğruyoruz, istediğimiz peyniri, tulum loru da olabilir. Ayrıca, peynire ek olarak biraz kaşar da doğrayabiliriz. Bu bekliyor.

Başka bir yerde üç yumurta çırpıyoruz. Dereotu, maydonoz, taze nane de birer tutam koyup karıştırıyoruz.

Tavayı ocağa oturtuyoruz. Yağ eridiği anda yumurta ve ot karışımını üstüne döküyoruz. Tahta kaşıkla yapıyoruz karıştırmayı.

Karıştırıp düzeltiyoruz. Kapak kapatıp üstüne pişiriyoruz. Çok pişmeyecek, kurumayacak.

Tabağa koyunca üstüne kırmızı biber ve karabiber serpiyoruz. İstersek sosis, salam da ekleyebiliriz.

Omlete benziyor ama omlet yaparken kapakla kapatmayız. Kapaklı yapınca biraz kabarıyor.

Güzel tadı, tereyağından, otlardan ve peynirden geliyor. Bu tür yemekler favorim.

54 yorum:

  1. Mmm, fotoğrafı görmem bile yetti. En iyisi mutfağa koşarak gitmek.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her telden şef.

      çok iştahlı yaa :)

      Sil
  2. Canım da birşeyler yemek istiyordu, yumurtanın her haline bayılırım :) Pek cazip gözüktü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. handan.

      ya ben de yumurtacıyım yaaa :)

      Sil
  3. Mmm ne güzel görünüyor ellerine sağlık canım benim yarın yapayım bunu kahvaltıda güzel gider 😁😁😊sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      kahvaltılık ivit :)

      Sil
  4. Bunu kizima deniyeyim hic yumurta sevmiyor💘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kelebek etkisi.

      belki böyle anlamaz yumurta olduğunu :)

      Sil
  5. Yumurtayı sadece olarak yemektense başka şeylerle karıştırarak yemeyi seviyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      ben de öyle bayılıyom yaaa :)

      Sil
  6. Eline sağlık.Afiyet olsun.:)

    YanıtlaSil
  7. Bak şimdi en kolayından yiyesim geldi ellerine sağlık kuzum.

    YanıtlaSil
  8. Tam Avrupa kahvaltısı olmuş. Ellerine sağlık 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belle.

      eh istanbul avrupa zaten ivit :)

      Sil
  9. Ellerine sağlık deep. Bana da yapsana bir gün;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      nerdesin sen ayolcum :)

      Sil
  10. Oh nefis, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Böyle yapıyorum ben de ama kapağını kapatmıyorum işte, bir de öyle deneyeyim:)

    YanıtlaSil
  12. ımmm bak şimdi çok canım çekti. Benim gibi lohusa bir kadının karşılaşmaması gereken bir yayına karşılaştım :) Neyse Allah'tan yapımı basit bir tarifte, hemen bir koşu mutfağa gidip, yapabilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tokideki ses.

      ay evet haklsıın :)

      Sil
  13. Çocukken üç çeşit yemek çeşidi dışında bir şey yemez yemek seçerdim çok. Biri salça Ekmek diğeri domates püresi birde üçüncü olarak peynirli yumurta. Uzun zamandır yemiyom canım çekti ya :) 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sümeyye kip.

      güzel seçimlermiş :)

      Sil
  14. Çok güzel görünüüüyorrr :) Canım çektiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koremanya.

      yersin yaa kolay yapması :)

      Sil
  15. Naneli versiyonunu keşfettiğimde müthiş aydınlanma yaşamış ve fena dadanmıştım. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  16. Çok tatlı görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      öyledir kendileri :)

      Sil
  17. kremalı yumurta hastasıyım bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız ama özgür.

      onu da deneyim bakıyım :)

      Sil
  18. Saat 11 buçuk ve karnim acikti resim sayesinde😀 yarın eylül ve benim için bir kahvaltı seçeneği oldu teşekkür ederiz deep ellerine sağlık 💛

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylül annesi.

      ayy eylül yesin biz de eylülü yiyeliim :)

      Sil
    2. eylül annesi.

      di :)

      Sil
  19. İşte bu, yumurta en sevdiğim.

    YanıtlaSil
  20. Harika bir kahvaltılık olmuş Deep ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      bu çok iyi yaaa :)

      Sil
  22. Benim de sevdiyim kahvaltı çeşidi peynirli yumurta. Bazen otlu yumurtaya rendeleyip omlet gibi de yapıyorum. Çok lezzetli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umman aslan.

      of güzelmiş ebeet :)

      Sil