29 Mayıs 2017 Pazartesi

SELİNA'NIN OKUL MACERASI


Yakınlarda sevgili Kelebek Etkisi arkadaşımız bir röportaj yapmıştı. Selina'nın Okul Macerası adlı kitabın yazarı İdil Öztürk Başara ile. Ben de o yazıyı okumuş, yorum yapmıştım, kitabın ortaya çıkış fikri ne hoşmuş diye.


İdil Öztürk Başara, çok taze bir yazar, çocuk kitabı yazarı. Kendisi aynı zamanda bizden, yani bir blogcu işte. Ben de onu o ropörtajla keşfetmiş oldum. Çocuk kitabı yazma düşüncesi de kızı Nehir nedeniyle aklına geliyor. Kızı ile yaşadıklarından. Ve bu kitapları bir seri haline getirmek de istiyor, inşallah getirir.

Çocuk kitabı ama mantıklı da bir kitap. Olağanüstü şeyler olmuyor yani. Gerçek hayattan alınma olayların hepsi. Amerikan tarzı hayal satmıyor kitap, pratik ve sevimli bilgiler ve öğütler veriyor. Yazar, çocukların üstüne iyimser bir peri tozu serpmek istemiş.

Selina'nın Okul Macerası, İlkokul birinci ve ikinci sınıflar için. Kitapta, doğa içinde yaşayan, hayvanlarla haşır neşir olan minik bir kız olan Selina okula başlamak zorunda kalıyor, Doğadan şehire gidiyor ailesiyle. Sabah erken uyanmak zor geliyor, doğadaki arkadaşlarını özlüyor ve okula alışamıyor.

Hikaye çok sempatik, Selina çok şirin, hikayenin dili çok sevimli. Çizimler de iyimser, insancıl, masum ve çocuksu. Kitabın çok tatlı ve faydalı olduğunu söyleyebilirim. Aramızdan bir blogcu arkadaşın bir kitap yazması da çok hoş elbette. Üstelik de çocuk kitabı. Çocuk kitapları yetişkin kitaplarından her zaman için daha iyi ve faydalı.

Kitap, internet kitapçılarında var, netten alabilirsiniz, bunun yanında gündelik yaşamdaki kitapçılarda da var. Birçok büyük kitapçıda bulabilirsiniz, AVM'lerde, D&R'da örneğin.

İdil arkadaşımızın blogu:

http://www.idilob.com/

Alttaki fotoğrafta da kitaba ilham olan yazarın kızı Nehir, Selina makyajı yapmış.


23 yorum:

  1. Super anlatmissin diline yuregine saglik:)))

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık. İdil'in başarıları daim olsun. Bloggerların dayanışmasını görmek beni çok mutlu ediyor. Kucak dolusu sevgiler 💕

    YanıtlaSil
  3. Süper bir düşünce başarıları daim olsun :))

    YanıtlaSil
  4. ahaha tam kızından uyarlanmış ya

    YanıtlaSil
  5. Kelebek etkisinde görünce ilgimi çekmişti.Seninle daha da pekişti.Umarım yazarımız devamını da getirir.Emeklerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. 😍 bayıldım. İlk defa benim dışımda biri Selina'nın Okul Macerasını yorumluyor. Hem de bir yazardan bunları duymak çok gurur vericiymiş. Şöyle bir havalara girdim, suratında kocaman bir gülücük. Çok teşekkür ederim.🙏

    YanıtlaSil
  7. Kızından başka, kızı sayesinde bir çocuğu daha olmuş sanırım yazarın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle... Artık iki kızım var. Nehir ve Selina :)

      Sil
  8. çok şeker bir kitap umarım devam eder maceraları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet edecek. Hem de çok yakında Yaz Tatili Maceramız geliyor.

      Sil
  9. Çocuklar yetiştirilirken onların okudukları kitaplar önemli. O yüzden; hem kendi kültürümüzün içinden bir kahraman yaratılması harika. :) İdil' in başarılarının devamını diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. Umarım devam eder :) destekleriniz için de ayrıca çok ama çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. harika aklımda olsun önümüzdeki eğitim öğretim yılı için sınıfa alalım....

    YanıtlaSil
  11. Kitaba konu olan sevgili Nehir'e bayıldım.

    YanıtlaSil
  12. Çok tatlı bir kitap gibi görünüyor :))

    YanıtlaSil
  13. kitap kapağı çok şekeeeeer :)

    YanıtlaSil
  14. tişkirler sevgili arkadaşlaaarıım :)

    YanıtlaSil
  15. Çok hoşmuş gerçekten, tebrik ederim yazarımızı, kızı da ne kadar tatlı maşallah:) gerçek hayattan bir hikaye olması da çok güzel, çocuklarıma okumak isterim, başarılar dilerim:)

    YanıtlaSil
  16. merhaba eğer Kadıköy Kitap Fuarına giderseniz, Duygu Asena Cad. No :6 da Ulak Yayıncılık standında Selina'nın Okul Macerası var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. idil.

      yorumunu okudum geçen hafta da gidemedim fuara yaa, geçen sene gitmiştim çok da sevmiştim. kitabı alcam ama tabikide :)

      Sil