21 Mayıs 2017 Pazar

TEMREN


İzmir çıkışlı bir edebiyat dergisi. Temren Yayınlarının çıkardığı bir dergi.

Şiir, öykü, deneme, edebiyat üzerine makalelerin olduğu dergide genel olarak yayınevinin yazarları var. Muhalif dergilerden, olması gerektiği gibi. Yani şiir ve edebiyat her zaman öncüdür ve muhaliftir zaten.

Eskilerle yenileri birleştirmeye çalışan sayfalar. Neslihan Perşembe, Hatice Kübra Öktem, Arzu Karadağ gibi şairler var dergide. Tasavvuf üzerine inceleme ve tasarım dönüşüm üzerine bilgilendirici bir yazı da var. Çöp olarak atılan nesneleri sanata dönüştürmek çevreci bir eylem.

Yazmak üzerine bir deneme ise oldukça iyi. Edebiyat yazanların edebiyat yapmamasını öğütlüyor. Sade ve samimi yazın diyor. Yunus Emre gibi örneğin. Bu noktada Füruzan’ın Kırkyedililer romanını örnek vermiş.

Sanat edebiyat dergilerinin çoğalması, okunması dileğiyle.

Dergiden kısa bir iki dize:

o kadar adam varken Hatice tuttu Ali’yi sevdi
kim inanır şimdi Ali için ağlıyor desem

26 yorum:

  1. Öneri için teşekkür ederim dostum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      bişi bişi diil ki :)

      Sil
  2. Umarım çoğalır bu dergiler.:)

    YanıtlaSil
  3. Edebiyat gurmesi Deep'en inciler :))
    İlginç bir dergiye benziyor ama benim için dergiler uzun yolculuklar haricinde hep rafımda bekliyor, bir türlü elim gitmiyor :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karga ve kız.

      evet ya dergi okumaya pek alışkın değiliz diy mi :)

      Sil
  4. İzmir dediğin anda kazandın beni zaten ^-^

    Bu arada müjdemi isteriiim ^-^ Uzun zamandır yoktum buralarda, ama artık geri dönüyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Dergi okumak bana çok nostaljik geliyor ve de keyifli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözlerinden öper.

      net varken dergi nostaljik kalıyo diy mi :)

      Sil
  6. Birikmiş yayınlar, dünden beri nedense bir kırıklık döküklük, yayınlara taaa nerelerdeki eski dosyalardan resim bulmacalar.... Yine de okumaya fırsat buldum.

    Senden kopya mı alsam, dergi, film, müzik, kitap vs. vs. vs:)))))
    Beceriksizliğimden galiba, ben yayınlara bile yetişemiyorum.

    Teşekkür Derin, hiç bilmiyorum tanıttığın çoğu dergiyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      olur bazen öyle bir isteksizlik gibi durumlar yaa :) foto işi senin evet zaman alıcı oluyordur tabii :) dergi film dizi kitap da ben yazıyom işte benden okursun yaa :) yayınlara yorumlara yetişmek hiç kolay değildir tabiiki. ben akşam bir saat yorumlara ayırıyom işte :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      bütün dünya biliyormuşsun bak işte :)

      Sil
  8. Ne çok dergi okuyorsun... Her şeyi yapmaya nasıl zaman buluyorsun yaaa! sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      kitap dergi film dizi müzik. meraklarım yani. akşamları ve haftasonları bunlarla ilgileniyom ki :)

      Sil
    2. Hafta arası ve her daim ben meşgul ediyorum onu zaten ingilizce sorularımla. Kahrimi çekmekten arta kalan zamanlarda dergilerle kafa dağıtıyor :)

      Sil
  9. Temren'i değil ama temrin'i biliyorum ben, buna da bakmalı..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      temrin'i de geçen yaz yazmıştımdııı :)

      Sil
  10. off ya niye böyle yapıyorsun ki:(( kıskanıyorum ne var , ben niye dergi okuyamıyorum ama ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      :) boşver yaa önemli diyil kii :)

      Sil
  11. Elimde üç önemli dergi var,daha naylonu yırtılacak. Çalışmaktan vakit olmuyor. Sen bana niye uğramıyorsunn?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim.

      niye uğramayım ayolcum. yeni blogçulara takılıyodum bugünlerdeee :)

      Sil