22 Haziran 2017 Perşembe

BLOG YAZARLIĞI MESLEK Mİ?


Önemli yazılar yazan blog yazarı sevgili ağabeyimiz Yazar Yıldırım, blog yazarlığının internet yazarlığı kapsamında bir meslek olması gerektiğini söylüyor bir yazısında.

Ben de katılıyorum buna. Avrupada Amerikada kurumlar şirketler örneğin blog yazarlarını işe alıyor. Bizde de blog yazarak para kazananlar var. Gezi, mutfak, moda, kozmetik blogları var böyle ve ünlü blog yazarları.

Ancak, benim söylediğim, bizim tarzda yazan blog yazarları. Belki, bizlere sponsor olan kurumlar olabilir, ya da blog yazmayı bir hobi gibi değil de keyif değil de işi gibi gören, meslek gibi gören arkadaşlarımız olabilir. Belki gerçekten de Kültür Bakanlığı blog yazarlarına maaş bağlayabilir.

Sevgili Yazar Yıldırım arkadaşımızın kapsamlı yazısını okuyun.


Hepimizin kandili kutlu olsun.

46 yorum:

  1. Bende katılıyorum. Belki ilerde olur, kim bilir? Ağzın bal yesiiiiiin 😘

    YanıtlaSil
  2. Son yıllarda içerik üreten ajanslar arttı, bunda dijital medyanın artık geleneksel medyanın yerini almasının payı var. O ajanslarda birçok kurumsal firmanın blog yazıları da hazırlanıyor. Kişisel bloglar her zaman özelliğini korur bence ama gitgide daha profesyonel yapılara dönüşecektir. Mimarisi değişse de buralar da bizim mekanım ız/evimiz. Hepimize kutlu nurlu bir kadir gecesi olsun.

    YanıtlaSil
  3. Dolu dolu hem eğlenceli hem de bol onerili bir yazıydı haberdar ettiğin için sağ olasın.
    Kandilin de mübarek olsun Deep.

    YanıtlaSil
  4. Kültür Bakanlığı maaş bağlarsa nerede kalır o güzelim blogların bağımsızlığı özgürlüğü?

    YanıtlaSil
  5. Kültür Bakanlığı maaş verecekse maalesef paylaşımlar yeterince özgür olamazdı diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Şahane olur... Sevgiğimiz işi yaparak oara kazanmak... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Bence de meslek olmalı. Ama hakkı ile yapanlar için. Daha dil bilgisi kurallarını bilmeyip, ilkokul seviyesinde cümle kuranlar da mümkünse daha çok okuyup daha çok öğrensinler ondan sonra yazsınlar. Haa yazarak öğrenmek de bir yol ama sonrasında saçma sapan bir dille yazıp sonra da ben "blog yazarıyım" diye ortalarda dolaşanlar sarmasın etrafımızı.

    YanıtlaSil
  8. Maaş bağlasalar iyi olur:)

    YanıtlaSil
  9. Sonradan aklıma geldi olayın bir de şu boyutu var. Ülkemizde Mesleki Yeterlilik Kurumu denen bir kurum var. (MYK)
    Bu kurum bir mesleğin başarı ile icra edilebilmesi için Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından kabul edilen gerekli bilgi, beceri, tavır ve tutumların neler olduğunu gösteren asgari norm olan Ulusal Meslek Standardı hazırlıyor.
    Standardı hazırlanacak meslekler, iş piyasasının ve eğitim kurumlarının öncelikli ihtiyaçları ve sektör komitelerinin önerileri dikkate alınarak Yönetim Kurulunca belirleniyor.
    Benim çalıştığım yer de meslek standardı hazırlayıp MYK'ya sunuyor mesela.
    Eğer isterseniz MYK'daki arkadaşlarıma olayın başvuru boyutunu sorup öğrenebilirim.

    YanıtlaSil
  10. bence de bu çok önemli,blog yazarlığı, "internet yazarlığı" kapsamında sadece "meslek" olarak değil, iletişim fakültesi gibi üniversitelerin diğer dallarına da bu ders olarak girmelidir..bunu "begonvil sokağı" blog yazarı arkadşımız da dile getirmiş yorumunda..bence blog yazarlığı ile gazetecilik /köşe yazarlığı arasında pek fark yok..her ikiside değerli fikirler üretiyor..blog yazarlığının "meslek" olarak kabul edilmesinde ne sakınca olabilir ki? sponsor olayı da önemli..umarım bu dileklerimizi,isteklerimizi devletimiz değerlendirir..ayrıca bu önemli konuya değindiğin için çok teşekkür ederim deep..umarım ihtiyacı olanlar bunu hak eder..tşkr..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unutmuşum kusura bakma, seninde kandilin kutlu olsun..hayırlı bayramlar diliyorum..

      Sil
  11. Ah anacım biri de bana sponsor olsa keşke:) nerede bizde o şans?:)))
    senin de kandilin kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  12. Ben de katılıyorum Deepcim, blog yazarlığı son derece etkili bir iş üstelik, paylaştığın için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  13. Aslında 2 yıllık bölümler için blog yazarlığı mesleği eklenebilir. Daha profesyonel ve doğru yönlendirmeyle güzel işlere imza atılabilir.

    YanıtlaSil
  14. Neden olmasın? Belki ilerleyen zamanlarda görürüz hep birlikte.:)

    YanıtlaSil
  15. İşkur'un "youtuber" yetiştireceği haberini gördükten sonra neden olmasın diyorum, bloggerlık da bir meslek olabilir ama önemli olan yazarken yine bunu bir hobi olarak görmek. :)

    YanıtlaSil
  16. Böyle bir şey gerçekleşirse çok güzel olur gerçekten.
    Belki bir gün,gelecekte :)

    YanıtlaSil
  17. Güzel fikir gerçekten hak eden pek çok blogger var :)

    YanıtlaSil
  18. Bu ülkede herşeyin suyu çıktığı gibi bunun da suyu çıkar.NET...

    YanıtlaSil
  19. Neye para verilecek anlamadım ben:-) Kültür bakanlığı bir şeye durup duruken para mı veriyor ki buna versin. Tiyatroyu gidenler ödüyor. Sinemaların kendi seyircisi. Bir film yapıldığında destekleyici sponsor oluyor o kadar. Yazan yazarak okuyucularından para alabiliyorsa amenna bana göre. Ayrıca bağımsızlık meselesi de ayrı konu. bazen oradan buradan okuduklarımızı bir araya toplayıp sayfalar üretmeyi fazla abartıyoruz gibime geliyor :-) Herhalde bana para verseler, durun yahu bir sürü iyi yazar var derim:-))

    YanıtlaSil
  20. Biz hayalini kuralım belki gerçekleşir birgün :)

    YanıtlaSil
  21. Bu meslek olsun ben 9-6 çalışmaya razıyımm dermişimmm,hahaaaa yok canım bir de üstüne maaş mı,mesai bile yaparım ben yahuuu :)

    YanıtlaSil
  22. Belki ilerde olur ama samimiyet azalır işin içine para girince saydamlık kalmıyor pek :((

    YanıtlaSil
  23. Meslek olmasını isteyenler için belki ileride bir gün olur. Hayırlı kandiller :)

    YanıtlaSil
  24. Profesyonel anlamda meslek olması için uzun bir yolumuz var. Hem iş veren hem blog yazan için.

    YanıtlaSil
  25. On cigabaytlık internet kotam bitti. Bitmiş yani. Halbuki bana hiç bitmez bir kapasite gibi gözüküyordu. O yüzden yorumlarım aksıyor. Çünkü ödünç internet kullanmaktayım:) Ama bu çok değişik ve okumaktan mutluluk duyduğum yazı ve linkteki yazı için yorum yazmadan edemedim.

    Çok yerinde bir düşünce. Gerçekleşmesini çok isterim. Dernek çatısı fikri filan, kulağa çok hoş geliyor. Sanat, edebiyat yükselmedikçe hele de edebiyat , toplum beslenemez. Meslek olarak yeni bir tane daha edinmek çok güzel olurdu. Çok isterim.

    Yazana ve bu yazıyı paylaşan sana çok teşekkürler Derin :)

    YanıtlaSil
  26. Yazıyı beğendim; ama gelengileri de beğendim. Çok şekerler.

    YanıtlaSil
  27. Ben de bu konuda aynı fikirdeyim. Bizim de deneme yanılma yollarıyla bazı köşe yazarlarına taş çıkarabileceğimizi düşünüyorum :)

    birsenle.com

    YanıtlaSil
  28. Katılıyorum ama düzenli olarak yazı yazma gibi bir durum beni yapmacıklaştırırdı deep. Zorunluluğu olmadan yazmak en güzeli.

    YanıtlaSil
  29. keşke olsa öyle bir şey :(

    YanıtlaSil
  30. Eğer meslek olsa en keyifli mesleklerden biri olur sanırım:)

    YanıtlaSil
  31. Meslek olarak blog yazarlığı.. Olabilir aslında.. Blog yazmayı hep hobi olarak düşündüğüm için düşündürdü bu düşünce beni.. İsteyenler için güzel olur bence :)

    YanıtlaSil
  32. Olsa ne güzel olur :) Ama bizim ülkede bunun bir meslek olarak görülebilmesi için uzun yıllar lazım

    YanıtlaSil
  33. Güzel hayalmiş arkadaşlar.Bu kadar gencin iş aradığı ülkede, yeni istihdam alanları şart. Peki işveren kim olacak :)

    YanıtlaSil
  34. Bunu meslek olarak yapanlar var. Parasını da kazanıyor. Hem de memurdan daha fazla olanlar bile var.

    YanıtlaSil
  35. Gözəl olar əslində. Amma bu qədər çox bloq yazarı varkən dövlət hansı birinə çatdırsın. Məncə maaş bağlanması üçün bloqlar arasında izləyici sayısı, oxunma səviyyəsi, mövzu zənginliyi və bir də sistemli bir şəkildə yazı girənlər seçilməlidir.

    YanıtlaSil
  36. tişkirler arkideşler hadi işallah meslek olur :)

    YanıtlaSil
  37. Adsence ile neden olmasın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif sağlık.

      evet o da var yani :)

      Sil
  38. hemen işten kovulurdum :)

    YanıtlaSil
  39. Yakında olabilir.İ;kur daha yeni Youtuber yetiştirme programı başlattı. Kim bilir blogger da yetiştirebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mühendis okur.

      hadi işallah :)

      Sil