20 Haziran 2017 Salı

DÜŞ DEPOSU



Tufan Aşçıoğlu

Düş Deposu, şirin, tatlı bir mahalle ve apartman masalı.

Arda, Elif, Onur, üç arkadaş. Bisiklete binmeyi seviyorlar, bir de müziği. Bir de Onur’un kardeşi Elif var. Elif de bizimkilere oyun oynarlarken kurabiye getiriyor.

Bu dördünün aileleri, mahalle esnafı da masalın diğer kahramanları. Ayrıca bir de kirpi var bu masalda. Bu kardeşlerin başlarına bir dolu olay geliyor bir yaz tatili boyunca.

Sevimli ve sıradan çocuklar ve bildiğimiz, bizden bir mahalle ve apartman. Bu çocukların gündelik yaşamları içinde başlarına beklenmedik olaylar geliyor.

Kitabın içinde çizimler de var. Kitabı okurken insan zihninde canlandırıyor. Örneğin, zihnimdeki görüntüler ile kitaptakı çizimler birbirine uymuyordu. Çizerin hayal dünyası benimkinden farklıymış demek ki.

Bu masum, hoş öykü, okuduğum en iyi çocuk kitaplarından biri idi.

Not:4/4

26 yorum:

  1. Çocuk kitapları okumayı seviyorum hem kendim hem de bizim ufaklık için.:) Bu kitabı da okumak isterim.Emeğine sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      sekiz yaş ve üstü için. pek sevdim bu kitabı :)

      Sil
  2. 4 üzerinden 4 verdiğine göre demek ki çok iyi. Merak ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      iyi çocuk kitabı okumak kolay olmuyor. bu çok tatlıydı :)

      Sil
  3. Başlarına gelen olayları neydi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kubbei lacivert.

      kötü şeyler değil. bir macera bir de çokoş bişi geliyor başlarına :)

      Sil
  4. Eskiden ben de çocuk kitaplarını okurdum. Yeğenime aldığım kitapları önce ben okurdum. Fakat şimdi sıkılıyorum. :) Yeğenler de büyüdü zaten.

    YanıtlaSil
  5. çocuk kitabı okumayı çok seviyorum ben de, rastlarsam bakayım ben de Deep'cim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      çokoş yaa bu kitap :)

      Sil
  6. Tam puan vermişsin.Mutlaka okumalı öyleyse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      tam verdim. ah hep yazılsın böyle kitaplar yaa :)

      Sil
  7. Çocuk kitaplaarrrııı!
    Okuycaaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      çok tatlı buuu :)

      Sil
  8. Çocuk kitaplarıyla hiç aram iyi olmadı. :) Çocukken de pek iyi sayılmazdı. :) Bu arada mimini yaptım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap güneşim.

      hihi şimdi oku bariii :) mim tımams :)

      Sil
  9. bu kitaba duyduğum merak iyice depreşti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzman amatör.

      çok sevdim yaaa :)

      Sil
  10. Kitabın adı çok ilginç. Kitaptaki çizimlerin sizin hayallerinizle uyuşmadığını yazıyorsunuz. Bence öyle olması daha uygun. Yazar belki çocukların düşlerinden yola çıkarak çizimler yaptı. Çocukların düşleri yetişkinlerden öyle farklı ki. Daha somut düşünüyorlar. Resimleri de öyle.
    Okumak isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      hımm evet eveet :)

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. eylül annesi.

      huzur ve mutluluk veriyo yaaa :)

      Sil
  12. Merak ettim doğrusu okunacaklar listeme aldım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatıma tüz zehra.

      çok güzel kitap yaaa :)

      Sil
  13. çocukların gözünden yazılan anlatılan dünya çok saf ve masum sevilmez mi :)

    YanıtlaSil